Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
post
  • Strona główna
  • Administrator
    • Instalacja
    • Pierwsze uruchomienie
    • Administrator
    • Zarządzanie dostępem do programu
  • Księga Handlowa, Środki Trwałe
    • Ustawienia FK
    • Parametry FK
    • Kontrahenci
    • Środki trwałe
    • Księgowanie
    • Deklaracje i raporty
    • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
    • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
    • Wzorce księgowań
      • Plik wzorców księgowań
      • Faktura sprzedaży
      • Wyciąg bankowy
      • Lista płac
  • KPiR
    • Ustawienia FK KPiR
    • Kontakty
    • Środki Trwałe
    • Księgowanie KPiR
    • Wydruk księgi i deklaracje
  • Ryczałt
    • Ustawienia FK Ryczałt
    • Odbiorcy i pracownicy
    • Ewidencja przychodów
    • Wydruk ewidencji i deklaracje
  • Finanse i Księgowość
    • Rozrachunki
      • Generowanie rozrachunków
      • Rozliczanie rozrachunków
    • Archiwizacja rozrachunków
    • Współpraca z bankiem
  • Kadry i Płace
    • Ustawienia KP
    • Pracownicy
    • Umowy o pracę
      • Umowa o pracę
      • Bilanse otwarcia
      • Zdarzenia
      • Lista płatnicza dla umów o pracę
    • Umowy cywilnoprawne
      • Umowa cywilnoprawna
      • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
    • Umowa o pracę cd.
    • Umowa cywilnoprawna cd.
    • Deklaracje PIT-11
    • Wyliczanie wynagrodzeń
      • Przykłady
  • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
    • Sprzedaż usług
      • Ustawienia modułu
      • Usługi
      • Sprzedaż usług
    • Sprzedaż towarów i usług
      • Ustawienia
      • Dostawcy i odbiorcy
      • Towary
      • Magazyn
      • Zakup towarów
      • Sprzedaż towarów
    • Cenniki
      • Cenniki zakupowe
      • Cenniki sprzedażowe
    • Zarządzanie produkcją
      • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
      • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
      • Etap 3: Planowanie produkcji
      • Etap 4: Wykonanie produkcji
  • CRM
    • Logowanie do modułu CRM
    • Kontakty w CRM
    • Terminarze
    • Zarządzanie pracą
    • Zarządzanie sprzedażą
  • Filmy instruktażowe
    • Księgowość
    • Kadry i płace
    • Sprzedaż
    • Ogólne
    • Administrator
    • Moduły dodatkowe
    • JPK
  • Wskazówki
    • Księgowość
      • Automatyczna numeracja kont
      • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
      • Brak danych Udziałowca na deklaracji
      • Brak imienia właściciela na deklaracjach
      • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
      • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
      • Brak zgodności rozrachunków i księgowań
      • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
      • Dane udziałowca i udziały w źródłach
      • Deklaracja – brak widoczności na liście.
      • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
      • Dodawanie kodu kraju
      • Import planu kont z poprzedniego roku
      • Import schematu księgowego
      • Import Wyciągów bankowych
      • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
      • Jak dodać ulgę na złe długi
      • Jak wystawić notę korygującą
      • JPK V7 – Informacje
      • JPK V7 – od 2022 r.
      • JPK V7 – Deklaracje 2022
      • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
      • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
      • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
      • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
      • KONTA NKUP – definiowanie
      • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
      • Korekta JPK V7
      • Księgowanie VAT marża
      • Nie liczy się podatek dla udziałowca
      • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
      • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
      • Obsługa zwolnienia z PDOF
      • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
      • Procedury WSTO_EE oraz IED
      • Puste zestawienie – brak danych
      • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
      • Składka zdrowotna w modułach FK
      • Składki ZUS i DRA w module FK
      • Spis z natury – remanent w KPiR
      • Status 300 – wysyłka deklaracji
      • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
      • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
      • Wprowadzenie tabel odsetkowych
      • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
      • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
      • Zerowy – RZiS lub Bilans
      • ZUS DRA w modułach księgowych
      • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
    • Kadry i Płace
      • Archiwizacja pracownika
      • Bilans urlopowy – automatycznie
      • Bilans urlopowy pracownika
      • Błędy przy dodawaniu realizacji
      • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
      • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
      • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
      • Dzień wolny za święto w sobotę
      • Eksport do Płatnika
      • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
      • Eksport składek PPK do pliku XML
      • Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
      • Ekwiwalent za urlop
      • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
      • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
      • Nadgodziny dla pracownika
      • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
      • Nie nalicza się Fundusz Pracy
      • Nie naliczają się składki ZUS
      • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania
      • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
      • Otwieranie nowego okresu płatniczego
      • Odprawa emerytalna/pośmiertna
      • Podatek dla osoby do 26 roku życia
      • Pobieranie danych stałych
      • Podwójna kwota wynagrodzenia
      • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
      • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
      • Przelewy do listy płatniczej
      • Składka zdrowotna niższa niż 9%
      • Składki ZUS i DRA w module KP
      • Składki ZUS właściciela
      • Tworzenie wzorca kalendarza
      • Urząd Skarbowy pracownika
      • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
      • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
      • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
      • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
      • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
      • ZUS Z-3
      • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
    • Sprzedaż i Magazyn
      • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
      • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
      • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Dodanie numeru BDO na fakturze
      • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
      • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
      • Faktura do paragonu
      • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
      • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
      • Faktura zaliczkowa do zamówienia
      • Faktura pro forma
      • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
      • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
      • Komunikat – Inny użytkownik edytuje ten dokument.
      • Korekta faktury na wartość „0”
      • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
      • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
      • Nie przenoszą się dane na Intrastat
      • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
      • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
      • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
      • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
      • Realizacja zamówienia
      • Sposób liczenia cen netto i brutto
      • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
      • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
      • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
      • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
      • Ustawienie podzielnej jednostki miary
      • Usuwanie rezerwacji na towarze
      • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
      • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
      • Zmiana ilości miejsc po przecinku
      • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
      • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
      • Zły rachunek bankowy na fakturze
    • Administracja
      • Access violation at address […] in module „[…]’.
      • Aktualizacja programu RAKS
      • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
      • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
      • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
      • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
      • Brak górnego paska z zakładkami
      • Definiowanie rachunku bankowego
      • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
      • Format daty w programie
      • Instalacja programu RAKS
      • Konfiguracja połączenia z bazą danych
      • Konfiguracja pracy zdalnej
      • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
      • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
      • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
      • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
      • Nadawanie uprawnień użytkownikom
      • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
      • Odtworzenie kopii zapasowej
      • Przeniesienie programu na nowy komputer
      • Tworzenie drugiej konfiguracji
      • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
      • Tworzenia kopii zapasowej
      • Usuwanie ustawień użytkownika
      • Wgranie licencji
      • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
      • Zniknął dolny pasek
      • XML – zmiany
  • Opis zmian RAKSSQL
    • 2022
      • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
      • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
      • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
      • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
      • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
      • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
      • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
      • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
      • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
      • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
      • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
      • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
      • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
      • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
      • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
    • 2021
      • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
      • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
      • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
  • Zmiany w przepisach
    • Księgowość
      • Dłuższe terminy sprawozdawcze w CIT za 2021 rok
    • Kadry i Płace
    • Inne

Wersja 2022.1.19.1208

Data publikcji 10.03.2022

Księgowość

Usprawnienie

Dodanie uprawnień do schematów księgowania

Dodano możliwość nadawania/odbierania uprawnień do pracy ze schematami księgowania.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory praca ze schematami księgowania nie była objęta uprawnieniami. Każdy użytkownik mógł z nich korzystać bez ograniczeń.

Co zrobiono?
Dodano możliwość nadawania/odbierania uprawnień do pracy ze schematami księgowania.

Jak to działa po zmianach?
W module „Administrator” >> „Administracja systemem” >> „Uprawnienia”, w zakładce „Uprawnienia wewnątrz firm” (pod uprawnieniami dla wzorców księgowań) dodano uprawnienia do pracy ze schematami księgowania.

W ramach uprawnień do schematów księgowania można je nadawać/odbierać w zakresie:
– przeglądania schematów księgowania,
– dodawania schematów księgowania,
– edycji schematów księgowania,
– usuwania schematów księgowania,
– eksportu schematów księgowania,
– importu schematów księgowania.

UWAGA: Domyślnie uprawnienia do schematów księgowania zostały nadane wszystkim użytkownikom. Użytkownicy, którzy do tej pory korzystali ze schematów księgowania bez ograniczeń, bo nie były one objęte żadnymi uprawnieniami, będą mogli nadal z nich korzystać, tak jak do tej pory. Dopiero ingerencja w ustawienia uprawnień, może w jakimś zakresie (zgodnym z tym, co ustawiono w module „Administrator”), ograniczyć pracę ze schematami.

Poprawka

Poprawienie przenoszenia sumy należnych zaliczek za poprzednie miesiące z deklaracji "Rozliczenie według skali podatkowej" oraz "Rozliczenie według stawki 19%" z pierwszej wersji tej deklaracji na wersję drugą

Poprawiono przenoszenie sumy należnych zaliczek za poprzednie miesiące z deklaracji „Rozliczenie według skali podatkowej” oraz „Rozliczenie według stawki 19%” z pierwszej wersji tej deklaracji na wersję drugą.

Sytuacja dotyczy tych użytkowników, którzy wystawili ww. deklaracje za jakiś okres w 2022 roku (np. za styczeń 2022 roku) posługując się „starym” wzorem, czyli wersją 1., a następnie zaktualizowali program do wersji, która zawierała już „nowe” wzory ww. deklaracji (wersję 2.) i deklaracje za kolejny okres (np. za luty 2022 roku) wystawiali już na wersji 2. (czyli w trakcie 2022 roku doszło do „przejścia” z wersji. 1. na wersję 2.).

Sytuacja NIE dotyczy tych użytkowników, którzy wystawili ww. deklaracje za poszczególne okresy w 2022 roku posługując się od początku (od pierwszego okresu, czyli od stycznia 2022 roku) tylko „nowym” wzorem, czyli wersją 2. (czyli w trakcie 2022 roku nie doszło do „przejścia” z wersji. 1. na wersję 2., a wszystkie deklaracje zostały wystawione od razu w wersji 2.).

Poprawka

Poprawienie działania wysyłki e-deklaracji "CIT-ST" (v. 8)

Poprawiono działanie wysyłki e-deklaracji „CIT-ST” (v. 8).

Poprawka

Poprawienie błędu wykazywania bieżących dat w kontrolkach: "Termin płatności" oraz "Data zapłaty" we wpisach do rejestru VAT, w przypadku wprowadzenia danych do rejestru VAT przy pomocy schematu księgowania

Poprawiono błąd wykazywania bieżących dat w kontrolkach: „Termin płatności” oraz „Data zapłaty” we wpisach do rejestru VAT, w przypadku wprowadzenia danych do rejestru VAT przy pomocy schematu księgowania.

Jak to działało do tej pory?
Na skutek wypełnienia tych dat przy wszystkich powodach opodatkowania plik JPK nie przechodził weryfikacji.

Co zrobiono?
Wprowadzona poprawka powoduje wypełnianie „Termin płatności” tylko w przypadku użycia powodu opodatkowania „Korekta dostawy towarów i usług na terytorium kraju zgodnie z art. 89a ust. 1 ustawy”. Natomiast „Data zapłaty” wypełniana jest jedynie w przypadku wybrania „Korekta dostawy towarów i usług na terytorium kraju zgodnie z art. 89a ust. 4 ustawy” jako powodu opodatkowania.

Jak to działa po zmianach?
Działanie poprawki nie wymaga żadnej aktywności ze strony użytkownika. Nie ma konieczności aktualizowania schematów księgowania. W samym schemacie można podać dowolne daty (są one nadal wymagane), natomiast na poziomie wpisu do rejestru VAT system pilnuje, czy wybrano odpowiednie powody opodatkowania dla kontrolek: „Termin płatności” oraz „Data zapłaty” i dopiero w razie ich wybrania, w dokumencie księgowym są wypełniane odpowiednie daty.

Wspólne

Usprawnienie

Możliwość wyciągnięcia na okno przeglądowe kartoteki kontrahentów kolumny z zawartością kontrolki "Domyślna waluta"

Umożliwiono wyciągnięcie na okno przeglądowe kartoteki kontrahentów kolumny z zawartością kontrolki „Domyślna waluta”, która prezentuje domyślną walutę przypisaną danemu kontrahentowi (np. EUR).

Kolumna „Domyślna waluta” została dodana do zasobnika kolumn.

Usprawnienie

Dodanie jednego zbiorczego komunikatu o bazach, z którymi nie udało się połączyć lub poprawnie odczytać wersji

Do tej pory, jeśli w module „Administrator” wykonywało się uaktualnienie baz i podczas wykonywania tej operacji program nie mógł połączyć się a daną bazą lub nie mógł poprawnie odczytać wersji, to system generował komunikat, że nie udało się połączyć z daną bazą. Ale tych komunikatów generował tyle, ile było problematycznych baz.

Po zmianie dodano jeden zbiorczy komunikat o bazach, z którymi nie udało się połączyć lub poprawnie odczytać wersji.

Drukuj
Table of Contents
Privacy policy
Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook