Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search Ikona loading
    • Strona główna
    • Administrator
      • Instalacja
      • Pierwsze uruchomienie
      • Administrator
      • Zarządzanie dostępem do programu
      • Migracja Firebird 2.5 do 4.0
        • Instrukcja migracji Firebird 2.5 do 4.0
        • Migracja Firebird  2.5 do 4.0 dla biur rachunkowych         
        • Instrukcja powrotu po Migracji Firebird z 4.0 do 2.5
    • Chmura RAKS
      • Przed uruchomieniem usługi RAKS w chmurze
      • Dostęp przez przeglądarkę internetową
      • Dostęp z wykorzystaniem aplikacji
      • Zmiana hasła dostępu
      • Aktualizacja RAKS w usłudze zdalnego dostępu (Chmura RAKS)
    • Księga Handlowa, Środki Trwałe
      • Ustawienia FK
      • Parametry FK
      • Kontrahenci
      • Środki Trwałe
      • Księgowanie
      • Deklaracje i raporty
      • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
      • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
      • Wzorce księgowań
        • Plik wzorców księgowań
        • Faktura sprzedaży
        • Wyciąg bankowy
        • Lista płac
    • KPiR
      • Ustawienia FK KPiR
      • Kontakty
      • Środki trwałe
      • Księgowanie KPiR
      • Wydruk księgi i deklaracje
    • Ryczałt
      • Ustawienia FK Ryczałt
      • Odbiorcy i pracownicy
      • Ewidencja przychodów
      • Wydruk ewidencji i deklaracje
    • Finanse i Księgowość
      • Rozrachunki
        • Generowanie rozrachunków
        • Rozliczanie rozrachunków
      • Archiwizacja rozrachunków
      • Współpraca z bankiem
      • Magazyn walut
        • Uprawnienia
        • Definiowanie magazynu walut
    • Kadry i Płace
      • Ustawienia KP
      • Pracownicy
      • Umowy o pracę
        • Umowa o pracę
        • Bilanse otwarcia
        • Zdarzenia
        • Lista płatnicza dla umów o pracę
      • Umowy cywilnoprawne
        • Umowa cywilnoprawna
        • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
      • Umowa o pracę cd.
      • Umowa cywilnoprawna cd.
      • Deklaracje PIT-11
        • PIT-11 za 2022 rok – sprawdzenie
      • Wyliczanie wynagrodzeń
        • Przykłady
      • E-Pracownik
        • Wymagania techniczne
        • Instalacja aplikacji
          • Informacje ogólne
          • Przykład instalacji i aktualizacji
          • Aktualizacja aplikacji
            • Odinstalowywanie poprzedniej wersji XAMPP
            • Instalowanie nowej wersji  XAMPP
            • Konfiguracja encodera PHP
            • Instalacja E-Pracownika
          • Nowa instalacja aplikacji E-Pracownik
            • Instalacja bibliotek VC_redist.x64
            • Instalacja serwera http Apache2.4 x64
            • Konfiguracja enkodera PHP
            • Instalacja E-Pracownika
        • Konfiguracja i wdrożenie
          • Zarządzanie aplikacją
          • Przydzielanie firm, dodawanie roli księgowej
          • Parametry i informacje o aplikacji
          • Logowanie do programu
          • Zarządzanie użytkownikami
          • Tworzenie struktury organizacyjnej
          • Tworzenie struktury akceptantów i podwładnych
          • Zarządzanie paskami wynagrodzeń pracowników
        • Dodawanie wniosków urlopowych przez pracownika
          • Pulpit pracownika
        • Zarządzanie wnioskami urlopowymi
          • Kierownik
          • Akceptant
          • Kadrowa i Księgowa
        • Lista obecności
        • Grafik urlopów i nieobecności
        • Pasek pracownika (wynagrodzenia)
        • Obsługa prac. cywilno-prawnych i B2B
        • Historia wersji
      • Praca za granicą (UE)
    • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
      • Sprzedaż usług
        • Ustawienia modułu
        • Usługi
        • Sprzedaż usług
      • Sprzedaż towarów i usług
        • Ustawienia
        • Dostawcy i odbiorcy
        • Towary
        • Magazyn
        • Zakup towarów
        • Sprzedaż towarów
      • EDI w formacie ecod
      • Cenniki
        • Cenniki zakupowe
        • Cenniki sprzedażowe
      • Zarządzanie produkcją
        • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
        • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
        • Etap 3: Planowanie produkcji
        • Etap 4: Wykonanie produkcji
      • KSEF – informacje
        • KSeF – Konfiguracja połączenia.
      • BaseLinker
        • Instrukcja użytkowa
          • Integrator
          • Konfiguracja
          • Automatyczne wiązanie produktów BaseLinker z towarami w RAKSSQL
          • Dostosowanie RAKSSQL do potrzeb integracji z BaseLinker
          • Komunikowanie efektów synchronizacji danych
          • Przygotowanie do pracy – wysłanie danych do BaseLinker
          • Pobranie kategorii i produktów z BaseLinker
          • Porównywanie adresów
          • Rozdzielenie adresu BaseLinker
          • Stany magazynowe
          • Synchronizacja zamówień
          • Synchronizacja dokumentów sprzedaży
          • Ukryte parametry JSON
          • Uruchomienie integracji (krok po kroku)
        • Instrukcja techniczna
          • Integrator Baselinker jako usługa Windows
          • Katalog roboczy Integratora
          • Pliki konfiguracyjne
          • Bazy danych SQLite
          • API Integratora
          • Pliki konfiguracyjne 3.0
    • CRM
      • Logowanie do modułu CRM
      • Kontakty w CRM
      • Terminarze
      • Zarządzanie pracą
      • Zarządzanie sprzedażą
    • Filmy instruktażowe
      • Księgowość
      • Kadry i płace
      • Sprzedaż
      • Ogólne
      • Administrator
      • Moduły dodatkowe
      • JPK
    • Wskazówki
      • Księgowość
        • Automatyczna numeracja kont
        • Automatyczne zapisanie Urzędu Skarbowego jako kontrahenta
        • Bezpłatne bazy wzorcowe dla modułu KPIR
        • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
        • Brak danych Udziałowca na deklaracji
        • Brak imienia właściciela na deklaracjach
        • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
        • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
        • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
        • Brak rozrachunków do rozliczenia ze wskazanym
        • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
        • Brak zgodności VAT/rozrachunków i księgowań
        • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
        • Dane udziałowca i udziały w źródłach
        • Deklaracja – brak widoczności na liście.
        • Deklaracja VIU-DO
        • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
        • Dodawanie kodu kraju
        • Dodawanie udziałowców i źródeł przychodów
        • Eksport BO i RZiS do E-sprawozdania
        • E-sprawozdania – najczęstsze problemy techniczne
        • E-sprawozdania – zapisywanie, kopia bezpieczeństwa
        • Ewidencja PIT kasowy
        • Grupy VAT – obsługa w RAKSSQL
        • Import dokumentów księgowych błędy przy korzystaniu z oznaczeń D lub O
        • Import planu kont z poprzedniego roku
        • Import schematu księgowego
        • Import Wyciągów bankowych
        • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
        • Jak dodać ulgę na złe długi
        • Jak wystawić notę korygującą
        • Jak zaliczyć składkę zdrowotną w koszty – KPIR
        • JPK PD – Grupy podmiotów i znaczniki kont
        • JPK ST KR – instrukcja
        • JPK V7 – Informacje
        • JPK V7 – od 2022 r.
        • JPK V7 – Deklaracje 2022
        • JPK V7 – weryfikacja negatywna
        • Kasowy PIT – zawieszenie działalności, składka zdrowotna.
        • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
        • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
        • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
        • Komunikat – Nie można usunąć dokumentu księgowego
        • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
        • KONTA NKUP – definiowanie
        • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
        • Korekta amortyzacji środka trwałego
        • Korekta JPK V7
        • KSeF – Instrukcja
        • Księgowanie VAT marża
        • Nie liczy się podatek dla udziałowca
        • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
        • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
        • Nowe wzory Rachunku Zysków i Strat
        • Numer powielonego dokumentu źródłowego nie podświetla się na czerwono
        • Obsługa zwolnienia z PDOF
        • Otwarcie roku obrotowego
        • Podświetlanie na czerwono zdublowanego numeru dowodu źródłowego FK
        • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
        • Procedury WSTO_EE oraz IED
        • Przenoszenie wzorców księgowań do bazy załączników
        • Przenoszenie wzorców księgowych między firmami
        • Puste zestawienie – brak danych
        • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
        • Składka zdrowotna w modułach FK
        • Składki ZUS i DRA w module FK
        • Spis z natury – remanent w KPiR
        • Status 300 – wysyłka deklaracji
        • Środki Trwałe – Tworzenie dokumentów do wydarzeń
        • Środki Trwałe – zmiana wartości
        • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
        • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
        • Wakacje składkowe
        • Wprowadzenie tabel odsetkowych
        • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
        • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
        • Zerowy – RZiS lub Bilans
        • Zmiana sposobu opodatkowania Ryczałt na KPIR
        • ZUS DRA w modułach księgowych
        • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
      • Kadry i Płace
        • Archiwizacja pracownika
        • Bilans urlopowy – automatycznie
        • Bilans urlopowy pracownika
        • Błędy przy dodawaniu realizacji
        • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla zamkniętej listy płatniczej
        • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
        • Definicja dnia o identyfikatorze 0
        • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
        • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
        • Dzień wolny za święto w sobotę
        • Eksport do Płatnika
        • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
        • Eksport składek PPK do pliku XML
        • Ekwiwalent za urlop
        • Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy – naliczenie za pomocą zdarzenia w kalendarzu
        • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
        • Jak ustawić dzień wolny dla wszystkich pracowników
        • Jedna umowa kończy się w środku miesiąca i druga jako kontynuacja zaczyna się od kolejnego dnia – przy naliczaniu KUP i ulga naliczają się na obu – jak temu zapobiec?
        • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
        • Kwota potracenia chorobowego od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
        • Kwota potrącenia za urlop wypoczynkowy od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
        • Nadgodziny dla pracownika
        • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
        • Naliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych
        • Nie nalicza się Fundusz Pracy
        • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania – co należy sprawdzić
        • Nie naliczają się składki ZUS
        • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
        • Nie udało się odczytać definicji dnia o identyfikatorze 0
        • Otwieranie nowego okresu płatniczego
        • Odprawa emerytalna/pośmiertna
        • Podatek dla osoby do 26 roku życia
        • Pobieranie danych stałych
        • Podwójna kwota wynagrodzenia
        • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
        • PPK – autozapis 2023
        • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
        • Przelewy do listy płatniczej
        • Przenoszenie składników wynagrodzenia
        • Składka zdrowotna niższa niż 9%
        • Składki ZUS i DRA w module KP
        • Składki ZUS właściciela
        • Suma rachunków przekroczyła kwotę umowy – błąd przy naliczaniu rachunku
        • Tworzenie wzorca kalendarza
        • Tworzenie umowy o pracę na okres próbny
        • Ulga dla klasy średniej – ujemna kwota
        • Urząd Skarbowy pracownika
        • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
        • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
        • Wyrównanie realizacji pracownika, do kwoty wynagrodzenia minimalnego
        • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
        • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
        • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
        • ZUS Z-3
        • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
      • Sprzedaż i Magazyn
        • Archiwizacja kontrahenta
        • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
        • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
        • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
        • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
        • Brak towaru na magazynie
        • Cena sprzedaży/zakupu równa zero
        • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla faktury
        • Data sprzedaży i jej widoczność na wydruku faktury sprzedaży
        • Dodanie numeru BDO na fakturze
        • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
        • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
        • E-paragony
        • Import dokumentów z KSeF
        • Faktura do paragonu
        • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
        • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
        • Faktura zaliczkowa do zamówienia
        • Faktura pro forma
        • Firmy kurierskie – obsługa listów przewozowych
        • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
        • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
        • Korekta faktury na wartość „0”
        • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
        • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
        • Lista wspieranych drukarek fiskalnych
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
        • Nie przenoszą się dane na Intrastat
        • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
        • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
        • Parametry drukarek fiskalnych
        • Podpis osoby wystawiającej fakturę
        • Po zapisaniu faktury nie zapisują się uwagi do pozycji
        • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
        • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
        • Realizacja zamówienia
        • Sposób liczenia cen netto i brutto
        • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
        • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
        • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
        • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
        • Ustawienie podzielnej jednostki miary
        • Usuwanie rezerwacji na towarze
        • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
        • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
        • Zmiana ilości miejsc po przecinku
        • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
        • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
        • Zły rachunek bankowy na fakturze
      • Administracja
        • Access violation at address […] in module „[…]’.
        • Aktualizacja programu RAKS
        • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
        • Archiwizacja firm
        • Archiwizator – automatyczne kopie baz danych
        • Błąd AD_0037
        • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
        • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
        • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
        • Brak górnego paska z zakładkami
        • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
        • Format daty w programie
        • Instalacja programu RAKS
        • Instrukcja przesłania bazy w formacie FDB na serwer FTP
        • Jak dodać nową pozycję menu wydruków i podpiąć pod nią szablon
        • Konfiguracja połączenia z bazą danych
        • Konfiguracja pracy zdalnej
        • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
        • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
        • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
        • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
        • Możliwe problemy podczas tworzenia kopii zapasowej
        • Nadawanie uprawnień użytkownikom
        • Nie widać menu zestawień
        • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
        • Odtworzenie kopii zapasowej
        • Przeniesienie programu na nowy komputer
        • Przygotowanie pliku XML do importu danych.
        • Przywracanie ustawień domyślnych dla użytkownika
        • Pulpit informacyjny – Sprzedaż
        • Tworzenie drugiej konfiguracji
        • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
        • Ustawienia połączeń wychodzących
        • Usuwanie ustawień użytkownika
        • Wgranie licencji
        • Wolno działająca baza danych Firebird
        • Wysyłka email z systemu RAKS
        • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
        • Zmiana danych firmy prowadzonej w programie
        • Zniknął dolny pasek
        • XML – zmiany
    • Opis zmian RAKSSQL
      • 2025
        • Wersja 2025.1.13.1327 – 24.04.2025
        • Wersja 2025.1.12.1326 – 15.04.2025
        • Wersja 2025.1.11.1325 – 31.03.2025
        • Wersja 2025.1.10.1324 – 28.03.2025
        • Wersja 2025.1.9.1323 – 19.03.2025
        • Wersja 2025.1.8.1322 – 10.03.2025
        • Wersja 2025.1.6.1320 – 27.02.2025
        • Wersja 2025.1.5.1319 – 24.02.2025
        • Wersja 2025.1.4.1318 – 29.01.2025
        • Wersja 2025.1.3.1317 – 23.01.2025
        • Wersja 2025.1.2.1316 – 09.01.2025
        • Wersja 2025.1.1.1315 – 19.12.2024
      • 2024
        • Wersja 2024.1.34.1314 – 16.12.2024
        • Wersja 2024.1.33.1313 – 04.12.2024
        • Wersja 2024.1.31.1311 – 28.11.2024
        • Wersja 2024.1.30.1310 – 20.11.2024
        • Wersja 2024.1.29.1309 – 04.11.2024
        • Wersja 2024.1.28.1308 – 15.10.2024
        • Wersja 2024.1.27.1307 – 08.10.2024
        • Wersja 2024.1.26.1306 – 12.09.2024
        • Wersja 2024.1.25.1305 – 02.09.2024
        • Wersja 2024.1.24.1304 – 27.08.2024
        • Wersja 2024.1.22.1302 – 07.08.2024
        • Wersja 2024.1.20.1300 – 23.07.2024
        • Wersja 2024.1.19.1299 – 16.07.2024
        • Wersja 2024.1.18.1298 – 10.07.2024
        • Wersja 2024.1.17.1297 – 1.07.2024
        • Wersja 2024.1.16.1296 – 27.06.2024
        • Wersja 2024.1.14.1294 – 13.06.2024
        • Wersja 2024.1.13.1291 – 29.05.2024
        • Wersja 2024.1.12.1290 – 27.05.2024
        • Wersja 2024.1.11.1289 – 13.05.2024
        • Wersja 2024.1.10.1288 – 25.04.2024
        • Wersja 2024.1.9.1287 – 26.03.2024
        • Wersja 2024.1.7.1285 – 18.03.2024
        • Wersja 2024.1.6.1284 – 27.02.2024
        • Wersja 2024.1.5.1283 – 15.02.2024
        • Wersja 2024.1.4.1282 – 31.01.2024
        • Wersja 2024.1.3.1281 – 15.01.2024
        • Wersja 2024.1.1.1279 – 21.12.2023
      • 2023
        • Wersja 2023.1.40.1278 – 11.12.2023
        • Wersja 2023.1.39.1277 – 23.11.2023
        • Wersja 2023.1.38.1276 – 15.11.2023
        • Wersja 2023.1.36.1274 – 10.10.2023
        • Wersja 2023.1.35.1273 – 02.10.2023
        • Wersja 2023.1.34.1272 – 13.09.2023
        • Wersja 2023.1.33.1271 – 04.09.2023
        • Wersja 2023.1.30.1268 – 16.08.2023
        • Wersja 2023.1.29.1267 – 04.08.2023
        • Wersja 2023.1.28.1266 – 28.07.2023
        • Wersja 2023.1.27.1265 – 21.07.2023
        • Wersja 2023.1.26.1264 – 10.07.2023
        • Wersja 2023.1.23.1261 – 28.06.2023
        • Wersja 2023.1.22.1260 – 21,06.2023
        • Wersja 2023.1.21.1259 – 01.06.2023
        • Wersja 2023.1.20.1258 – 26.05.2023
        • Wersja 2023.1.19.1257 – 23.05.2023
        • Wersja 2023.1.18.1256 – 08.05.2023
        • Wersja 2023.1.17.1255 – 27.04.2023
        • Wersja 2023.1.15.1253 – 18.04.2023
        • Wersja 2023.1.14.1252 – 05.04.2023
        • Wersja 2023.1.13.1251 – 20.03.2023
        • Wersja 2023.1.12.1250 – 14.03.2023
        • Wersja 2023.1.10.1248 – 08.03.2023
        • Wersja 2023.1.9.1247 – 06.03.2023
        • Wersja 2023.1.8.1246 – 24.02.2023
        • Wersja 2023.1.7.1245 – 16.02.2023
        • Wersja 2023.1.6.1244 – 30.01.2023
        • Wersja 2023.1.5.1243 – 25.01.2023
        • Wersja 2023.1.4.1242 – 23.01.2023
        • Wersja 2023.1.3.1241 – 16.01.2023
        • Wersja 2023.1.2.1240 – 30.12.2022
        • Wersja 2023.1.1.1239 – 20.12.2022
      • 2022
        • Wersja 2022.1.49.1238 – 16.12.2022
        • Wersja 2022.1.47.1236 – 12.12.2022
        • Wersja 2022.1.45.1234 – 25.10.2022
        • Wersja 2022.1.44.1233 – 17.10.2022
        • Wersja 2022.1.43.1232 – 16.09.2022
        • Wersja 2022.1.42.1231 – 09.09.2022
        • Wersja 2022.1.41.1230 – 26.08.2022
        • Wersja 2022.1.39.1228 – 18.08.2022
        • Wersja 2022.1.38.1227 – 08.08.2022
        • Wersja 2022.1.37.1226 – 29.07.2022
        • Wersja 2022.1.36.1225 – 27.07.2022
        • Wersja 2022.1.35.1224 – 18.07.2022
        • Wersja 2022.1.34.1223 – 11.07.2022
        • Wersja 2022.1.33.1222 – 04.07.2022
        • Wersja 2022.1.32.1221 – 01.07.2022
        • Wersja 2022.1.31.1220 – 24.06.2022
        • Wersja 2022.1.29.1218 – 13.06.2022
        • Wersja 2022.1.26.1215 – 24.05.2022
        • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
        • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
        • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
        • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
        • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
        • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
        • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
        • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
        • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
        • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
        • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
        • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
        • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
        • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
        • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
      • 2021
        • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
        • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
        • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
    • Moduły dodatkowe – opisy zmian
      • Analizator Excel
      • E-Pracownik – opis zmian
      • Import kalendarzy i zdarzeń
      • Import z UBER’a
      • Importer JPK
      • Integrator Baselinker
      • Łącznik JPK
      • Pulpit Księgowego
      • RMK
      • Rozdzielnik płac
      • Windykator
      • Zestawienia i analizy dla KP
      • ZSMOPL
    • Regulaminy

    Wersja 2022.1.47.1236

    Data publikacji: 12.12.2022

    Księgowość

    Nowa cecha

    Wprowadzenie nowego wzoru deklaracji i e-deklaracji "CIT-8ST" (v. 1) oraz załącznika "CIT/A" (v. 1)

    Obsłużono nowy wzór deklaracji i e-deklaracji „CIT-8ST” (v. 1) oraz załącznika „CIT/A” (v. 1).

    Nowy wzór deklaracji „CIT-8ST” zastępuje dotychczasowy formularz „CIT-ST”, a nowy wzór załącznika „CIT/A” zastępuje dotychczasowy załącznik „CIT-ST/A”.

    Formularze te mają zastosowanie dla podatników posiadających zakłady (oddziały) położone na obszarze jednostki samorządu terytorialnego innej niż właściwa ze względu na ich siedzibę, w tym podatników prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zakład zagraniczny, zatrudniający osoby na podstawie umowy o pracę.

    Formularz „CIT-8ST” w wersji 1. oraz załącznik „CIT/A” w wersji 1. po raz pierwszy będą sporządzane do 31 marca 2023 roku, z tymże będzie się w nich podawać stan zatrudnienia na 31 grudnia 2022 roku.

    Formularz „CIT-8ST”, w przeciwieństwie do dotychczasowego formularza „CIT-ST”, nie będzie jednym z załączników do deklaracji „CIT-8”. Będzie funkcjonował wyłącznie jako odrębny formularz podatkowy.

    Usprawnienie

    Umożliwienie wprowadzania wielkości udziałów poszczególnych udziałowców z większą dokładnością niż obecnie

    Dodano możliwość wprowadzania wielkości udziałów dla poszczególnych udziałowców z większą dokładnością posiadanych udziałów

    Jak to działało do tej pory?
    Do tej pory dla udziałowca w kontrolce „Udział [%]” była możliwość wprowadzenia posiadanego udziału z precyzją dwóch miejsc po przecinku.

    Co zrobiono?
    Zwiększono liczbę miejsc po przecinku do do 6-ciu miejsc w kontrolce „Udział [%]” dla każdego udziałowca.

    Jak to działa po zmianach?
    Po zmianach w programie dla nowo dodawanych lub istniejących udziałowców jest możliwość wprowadzenia udziału z większą dokładnością, czyli do 6-ciu miejsc po przecinku. Zwiększenie precyzji w kontrolce „Udział [%]” wpływa na możliwość wyliczenia uzyskiwanych przychodów i kosztów z większą dokładnością, zgodną z posiadanymi udziałami przez udziałowca. Zmiany dokładności w kontrolce „Udział [%]” wpływają także na wykazywanie udziałów z większą precyzją w odpowiednich polach rozliczeń deklaracji w programie. W deklaracji PIT-28 uszczegółowienie udziałów zostało dokonane od wersji 20, dla rozliczenia według skali podatkowej i stawki 19% od wersji 2 i 3 a dla rozliczenia podatku zryczałtowanego od wersji 5 i 6. W pliku e-deklaracji udział jest zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku zgodnie ze schematem XML

    Usprawnienie

    Umożliwienie wprowadzania wpisów walutowych w roku o typie "KPiR" za pomocą schematów księgowania

    Dodano możliwość wprowadzania wpisów walutowych w roku o typie „KPiR” za pomocą schematów księgowania

    Jak to działało do tej pory?
    Do tej pory przy tworzeniu schematu księgowego oraz jego wykorzystaniu do wprowadzenia dokumentu księgowego, była tylko możliwość pozwalająca wprowadzać wpisy do „KPiR”, ale zawsze w walucie PLN (zarówno w przypadku kwoty wpisu, jak i w przypadku tzw. kwoty dodatkowej).

    Co zrobiono?
    Do elementu schematu księgowego „Dodaj wpis do KPIR”, zostały dodane nowe 4 parametry (KwotaWAL, KwotaDodatkowaWAL, KwotaKodWAL, KwotaDodatkowaKodWAL) odpowiadające za wprowadzenie wpisów walutowych i kwoty dodatkowej wyrażonej w walucie obcej.

    Jak to działa po zmianach?
    Po zmianach w programie, możemy za pomocą schematu księgowania (utworzonego we własnym zakresie), wprowadzić wpisy walutowe i kwoty dodatkowe wyrażone w walucie obcej. Kwotę i walutę w dodanych parametrach schematu możemy wykazać jako, stałą kwotę i walutę zgodną ze słownikiem walut, lub jako jedną ze zmiennych schematu. Możliwe jest również wykorzystanie elementu schematu „Przenieś kurs waluty do zmiennej” i „Uaktualnij rozrachunki na podstawie zapisów księgowych”, co przy prawidłowym utworzeniu schematu księgowania umożliwia przeliczenie kwoty wprowadzonej w walucie obcej na kwotę w PLN z danego dnia oraz utworzenie rozrachunku w walucie. Schematy księgowania już istniejące w programie, powinny działać tak jak przed aktualizacją programu, natomiast aby te 4 nowe parametry pojawiły się w elementach schematu należy uaktualnić odpowiedni schemat księgowania. W nowo dodawanych (definiowanych) schematach „Dodaj wpis do KPIR”, te 4 nowe parametry pojawią się z automatu, bez potrzeby innych działań użytkownika.

    Usprawnienie

    Obsłużenie automatycznego wyliczania podstawy oraz składek ZUS dla rodzaju oskładkowania: "Mały ZUS plus"

    Dodano możliwość automatycznego wyliczenia podstawy oraz składek ZUS dla preferencyjnego sposobu rozliczania składek „W ramach ulgi „Mały ZUS plus”” na oknie „Składki ZUS i DRA”, dostępnym w menu „Księgowość”.

    Jak to działało do tej pory?
    Do tej pory nie było możliwości automatycznego wyliczenia podstawy oraz składek ZUS dla rodzaju oskładkowania „Mały ZUS plus”, kontrolki na oknie „Składki ZUS i DRA” prezentowały wartości zerowe po wybraniu w parametrach rodzaju oskładkowania „W ramach ulgi „Mały ZUS plus””, a po wpisaniu ręcznie wartości podstawy, składki nie wyliczały się.

    Co zrobiono?
    Dodano w programie możliwość automatycznego wyliczenia podstawy oraz składek ZUS dla preferencyjnego oskładkowania „Mały ZUS plus”.
    Obsłużono przypadek, w którym system zakłada, że udziałowiec, dla którego wyliczamy składki, ma udziały w firmie, która prowadziła działalność cały poprzedni rok.

    Jak to działa po zmianach?

    Aby wyliczyć podstawę oskładkowania oraz składki ZUS w „Mały ZUS plus” należy w menu wybrać: „Księgowość” >> „Składki ZUS i DRA”, następnie kliknąć w „Dodaj” >> „Dodaj składki”. Na oknie parametrów należy określić rok, miesiąc i udziałowca, dla którego będzie sporządzane wyliczenie oraz kod tytułu ubezpieczenia i firmę, w której opłacane są składki. Na oknie paramentów dostępne jest pole wyboru „Dobrowolne ubezpieczenie chorobowe”. Domyślnie jest ono odznaczone. Zaznaczenie tego pola spowoduje wyliczenie składki na ubezpieczenie chorobowe. W parametrach składek ZUS określić należy również rodzaj oskładkowania – „W ramach ulgi Mały ZUS plus” oraz nacisnąć „Zatwierdź”.

    W kolejnej zakładce „Składki ZUS” program prezentuje wysokość podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne, dokonując wyliczenia w oparciu o dane wprowadzone do systemu, za pomocą algorytmu opisanego w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, o którym mowa poniżej.

    Podstawę wymiaru składek program ustala w następujący sposób:

    – Przeciętny miesięczny dochód z działalności gospodarczej w poprzednim roku kalendarzowym wylicza według wzoru:
    (Roczny dochód z pozarolniczej działalności gospodarczej uzyskany w poprzednim roku kalendarzowym: Liczba dni kalendarzowych prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej [tu zakładamy pełny rok, np. 365 dni]) x 30
    Otrzymany wynik zaokrąglany jest do pełnych groszy w górę, jeśli końcówka jest równa lub wyższa niż 0,5 gr lub w dół, jeśli jest niższa.

    – Następnie w przypadku osób korzystających z ryczałtu ewidencjonowanego, mnoży przeciętny miesięczny dochód z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w poprzednim roku kalendarzowym, przez współczynnik 0,5.
    Otrzymany wynik zaokrąglany jest do pełnych groszy w górę, jeśli końcówka jest równa lub wyższa niż 0,5 gr lub w dół, jeśli jest niższa.

    – Jeżeli wynik jest mniejszy niż 30% minimalnego wynagrodzenia, system zamienia wartość na 903,00 zł (w 2022r.), jeżeli jest wyższy od 60% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, zmniejsza wartość do 3.553,20 zł (w 2022r.)

    Użytkownik oczywiście może się z wyliczonymi przez program danymi nie zgodzić i poprawić je ręcznie – wtedy składki społeczne przeliczą się odpowiednio wg stawek zdefiniowanych w menu: „Słowniki” >> „Składki ZUS” >> „Ubezpieczenia społeczne” >> „Pozostałe stawki ZUS”. Informacja o wysokości minimalnego wynagrodzenia znajduje się w kategorii: „Wskaźniki i stawki”, a o wysokości przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w kategorii „Składki ZUS” >> „Podstawy ZUS”. W każdym kolejnym roku wartość 30% minimalnego wynagrodzenia oraz 60% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego system będzie pobierał do wyliczeń z danych właściwych dla danego roku.

    Automatycznie wyliczona jest składka na Fundusz Pracy. Jeśli podstawa składek ZUS będzie niższa niż minimalne wynagrodzenie (3.010,00 zł w 2022 r.), wówczas przedsiębiorca jest zwolniony z opłacania tej składki i powinien wyzerować wartość składki na Fundusz Pracy samodzielnie – tu działanie programu nie zmieniło się.

    Obok kontrolki „Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne” dodano przycisk „Szczegóły” (analogiczny do tego, który znajduje się w sekcji ze składką zdrowotną), po wybraniu którego użytkownik uzyskuje podgląd wartości (przychody, koszty, zapłacone składki ZUS oraz przeciętny miesięczny dochód) dotyczących poprzedniego roku, w oparciu o które program wyliczył wartość podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne. Dane dotyczące przychodów i kosztów podzielone są na sekcje: „Księga handlowa i podatkowa”, „Ryczałt ewidencjonowany”.

    Wyświetlone dane są nieedytowalne, użytkownik nie może nie zgodzić się z tymi wartościami. Jeżeli istnieje potrzeba zmiany ww. danych, użytkownik musi nanieść odpowiednie poprawki w systemie w dokumentach księgowych, aby dane w „Szczegółach” prezentowały pożądane wartości.

    Na dole okna ze „Szczegółami” znajduje się przycisk „Przelicz”. Ma on zastosowanie w przypadku, w którym po wygenerowaniu danych za jakiś miesiąc na oknie „Składki ZUS i DRA”, wprowadzono do systemu nowe dane (dotyczące poprzedniego roku obrotowego), które mają wpływ na istniejące już wyliczenie „Składek ZUS i DRA”. Ponieważ wartości na oknie „Składki ZUS i DRA” nie przeliczają się automatycznie, po zakończeniu wprowadzania zmian w systemie, należy edytować okno „Składki ZUS i DRA”, aby zaktualizować wartości w poszczególnych kontrolkach, następnie nacisnąć przycisk „Szczegóły” oraz „Przelicz” i „Zapisz”.
    Po wyjściu z okna „Szczegóły” należy wybrać również „Przelicz”, aby naniosła się właściwa wartość podstawy składek ZUS oraz ponownie przeliczyły składki, a następnie „Zapisz” na dole okna „Składki ZUS”. Dane zostaną zaktualizowane.

    UWAGA! „Mały ZUS plus” dotyczy wyłącznie składek na ubezpieczenia społeczne, nie odnosi się on do naliczania składki zdrowotnej. Prawo do korzystania z „Małego ZUS’u plus” nie wpływa w żaden sposób na jej wyliczenie.

    Poprawka

    Poprawienie błędu pojawiającego się w e-deklaracji "CIT-8" (v. 31) wynikającego z niewłaściwej kolejności generowania załączników

    Poprawiono błąd pojawiającego się w e-deklaracji „CIT-8” (v. 31) w przypadku jednoczesnego wystąpienia załączników „CIT-8/O”, „CIT/BR” i „CIT/WZ”.

    Poprawka

    Poprawianie wyliczania miesięcznego/kwartalnego zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaokrągleń kwot

    Poprawiono wyliczanie miesięcznego/kwartalnego zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaokrągleń kwot.

    Jak to działało do tej pory?
    Do tej pory przy wyliczaniu „Rozliczenie miesięczne zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych” lub „Rozliczenie kwartalne zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych”, program w pozycji „Kwota podatku zryczałtowanego” zaokrąglał do części dziesiętnych (jedno miejsce po przecinku), co mogło prowadzić do błędnego zaokrąglania kwoty podatku do pełnych złotych w pozycji „Kwota podatku po odliczeniach”.

    Co zrobiono?
    Poprawiano w wersji 6. „Rozliczenie podatku zryczałtowanego” wyliczanie i zaokrąglanie kwoty dla pola 30 „Kwota podatku zryczałtowanego”.

    Jak to działa po zmianach?
    Po zmianach program przy wyliczaniu kwoty podatku zryczałtowanego (pole 30), zaokrągla do pełnych złotych kwoty przychodów z poszczególnych stawek, jako podstawy do obliczeń podatku i dopiero dokonuje obliczeń. Po wyliczeniu kwota podatku w polu 30 „Kwota podatku zryczałtowanego” zostaje zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku. Zmian dokonano w wersji 6. „Rozliczenie podatku zryczałtowanego”.

    Sprzedaż

    Nowa cecha

    Dodanie nowego statusu dokumentu: "Odprawa" w dokumencie: Zwrot Vat dla Podróżnych

    W związku ze zmianami w schemacie komunikacji w kanale niewizualnym dotyczącym Tax Free, w Raks SQL Sprzedaż w dokumencie: Zwrot Vat dla Podróżnych w danych nagłówkowych w sekcji: Zwrot podatku>Status dokumentu, dodano nowy status: Odprawa.

    Nowa cecha

    Ukrycie widoczności cen zakupu w dokumentach rozchodowych RW, MMR zgodnie z uprawnieniem w administratorze: dostęp do cen zakupu

    Dla dokumentów magazynowych rozchodowych RW, MMR dodano możliwość ukrycia widoczności cen zakupu na podstawie uprawnień nadanych użytkownikowi w module Administrator.

    Dotychczas uprawnienie w sekcji „Magazyny”>>”Sprzedaż”>>”Dokumenty sprzedaży”>>” Dostęp do cen zakupu” miało wpływ na dokument magazynowy WZ. Teraz zostało rozszerzone na dokumenty RW i MMR. Użytkownik, który nie ma uprawnień do cen zakupu, we wszystkich rozchodowych dokumentach magazynowych WZ, RW i MMR w polach związanych z cenami zakupu, czyli cena zakupu, wartość zakupu, marża, narzut, nie zobaczy wartości tylko gwiazdki. Dotyczy to okien przeglądowych z listą dokumentów oraz zakładek „Pozycje” i „Dostawy” w oknach edycyjnych dokumentów.

    Usprawnienie

    Podgląd dokumentów WZ, PZ z poziomu kartoteki kontrahentów

    Dodano możliwość podglądu dokumentów magazynowych sprzedaży i zakupu z poziomu kartoteki kontrahentów.

    Dolna część okna przeglądowego kontrahentów została rozbudowana o 2 nowe zakładki. W zakładce nadrzędnej „Sprzedaż” dodano podzakładkę „Wydania zewnętrzne” z prezentacją dokumentów WZ wystawionych dla kontrahenta. W zakładce nadrzędnej „Zakup” dodano zakładkę „Przyjęcia zewnętrzne” z listą dokumentów PZ.

    Usprawnienie

    Dodanie parametru wyboru kodu dokumentu w oknie masowej realizacji zamówień

    W oknie masowej realizacji zamówień dodano dodatkowy parametr, który umożliwia wybór kodu dla dokumentu, który zostanie wygenerowany.

    Usprawnienie

    Umożliwienie wczytania stawki vat z pliku xml na dokument PZ i FZ

    Dla dokumentów PZ i FZ rozbudowano import z pliku xml. W parametrach importu dodano nowe pole „Stawka VAT” umożliwiające wybór skąd ma być pobierana stawka VAT do pozycji. Dotychczas stawka VAT pobierana była zawsze z kartoteki towarów. Teraz można wybrać, czy stawka ma być pobierana z kartoteki artykułów, czy z pozycji importowanego pliku.

    Usprawnienie

    Dodanie dla kontaktu Osoba fizyczna pól z "nazwą odbiorcy", "telefonem", "adresem e-mail" w sekcji adres dostawy towarów

    Dla kontrahentów o typie „osoba fizyczna’ obsłużono dodatkowe informacje związane z dostawą w dokumentach sprzedaży w sekcji dostawa towarów oraz w kartotece kontrahenta w adresie dostawy pola z adresem email, telefonem, czy nazwą osoby.

    Usprawnienie

    Obsłużenie współpracy z InPost Kurier i Inpost Paczkomaty

    Dodano obsługę generowania zleceń wysyłkowych dla przesyłek Inpost. Obsłużono zarówno przesyłki kurierskie jak i przesyłki paczkomatowe.
    W tym celu dodano do adresu dostawy w kartotekach kontrahentów pola z określeniem rodzaju paczkomatu oraz jego kodu. Te same pola znalazły się w nagłówku dokumentu sprzedaży i wydania. Można je uzupełnić ręcznie lub wybrać z listy razem z adresem dostawy w kartotece kontrahenta. Niezbędne jest także uzupełnienie adresu email i telefonu dla danych dostawy.

    Natomiast w sekcji Firmy Kurierskie kartotek znajduje się możliwość zdefiniowania warunków współpracy z przewoźnikiem.

    Generowanie etykiet/listów przewozowych wywoływane jest z okna listy dokumentów sprzedaży lub wydań zewnętrznych. Zlecenia te są także w tle przesyłane on-linowo do Menadżera Przesyłek Inpost.

    Usprawnienie

    Obsłużenie ubezpieczenia przesyłki kurierskiej w listach przewozowych DPD

    Dodano obsługę ubezpieczenia przesyłki podczas generowania przesyłki kurierskiej DPD z modułu Sprzedaż RAKSSQL.

    Usprawnienie

    Obsłużenie nowych danych intrastat w plikach eksportu i importu kartotek towarowych

    Dodano obsługę pola „domyślny kraj pochodzenia” w eksportach i importach danych z i do plików. Dotyczy plików o formacie xml, txt, dbf, xls.

    Usprawnienie

    Zmiana formatu wyświetlania ilości i cen w zestawieniu: "Analiza dostaw i rozchodów" w nowym generatorze raportów

    W zestawieniu „Analiza dostaw i rozchodów” poprawiono format prezentacji ilości i ceny tak, aby był zgodny z ustawieniami w parametrach firmy. Dotychczas wartości były wyświetlane z 2 miejscami po przecinku.

    Poprawka

    Poprawienie literówki w parametrach imporu faktur zakupu z xml

    Poprawiono w oknie parametrów importu faktur zakupu z pliku xml nazwę w której była literówka z „Grupy arykułów” na „Grupy artykułów”.

    Poprawka

    Poprawiono przeliczanie ceny katalogowej i ceny netto sprzedaży w walucie obcej po zmianie kursu dla pozycji dokumentu dla korekt sprzedaży

    Poprawiono przeliczanie ceny netto sprzedaży po korekcie w walucie obcej po zmianie kursu dla pozycji dokumentu. Obecnie jeżeli użytkownik w korekcie faktury sprzedaży wystawionej np. od netto w walucie obcej, wyedytuje pozycję, gdzie została wybrana cena katalogowa w walucie obcej np. EUR i zmieni kurs dla pozycji po korekcie, to nie przeliczy się cena katalogowa (gdyż ona jest bazowa) i cena sprzedaży w walucie po korekcie, przeliczy się natomiast cena w PLN.

    Poprawka

    Poprawienie wykazywania masy artykułów w zestawieniu "Sprzedaż wg artykułów i odbiorców"

    Poprawiono błąd objawiający się w sporadycznych przypadkach pokazywaniem niewłaściwej masy artykułów na zestawieniu „Sprzedaż wg artykułów i odbiorców”.

    Poprawka

    Zmiana przekazywania pola P_5A w JPK_FA jeżeli kupującym jest kontrahent bez numeru NIP

    Poprawiono w generowanych plikach JPK_FA niepokazywanie wartości null w polu P_5A jeżeli kontrahent nie posiadał numeru NIP.

    Poprawka

    Usunięcie błędu "EProgrammerError", który występował na korekcie faktury zaliczkowej KZL podczas usunięcia powiązania z zamówieniem i ponownego powiązania

    Zlikwidowano błąd „EProgrammerError”, który występował na korekcie faktury zaliczkowej KZL podczas usunięcia zamówienia i próby ponownego powiązania zamówienia na zakładce: „Realizowane zamówienia”.

    Poprawka

    Poprawiono przeliczanie ceny katalogowej i ceny netto sprzedaży w walucie obcej po zmianie kursu dla pozycji dokumentu dla faktur sprzedaży

    Poprawiono przeliczanie ceny netto sprzedaży w walucie obcej po zmianie kursu dla pozycji dokumentu. Obecnie jeżeli użytkownik na fakturze sprzedaży wystawionej od netto w walucie obcej, wyedytuje pozycję, gdzie została wybrana cena katalogowa w walucie obcej np. EUR i zmieni kurs dla pozycji, to nie przeliczy się cena katalogowa (gdyż ona jest bazowa) i cena sprzedaży w walucie po korekcie, przeliczy się natomiast cena w PLN.

    Finanse

    Nowa cecha

    Uaktualnienie słownika banków

    Uaktualniono słownik banków dystrybuowany w RAKSSQL.

    Wspólne

    Usprawnienie

    Marża i narzut w zestawieniach dotyczących sprzedaży w module Analizy, Budżetowanie i Kontroling

    Dodano pola „Marża [%]” i „Narzut [%]” dla zestawień „Dynamika sprzedaży – według artykułów”, „Dynamika sprzedaży – według kontrahentów”, „Dynamika sprzedaży – kontrahenci i artykuły”.

    Zestawienia są dostępne w module „Analizy, Budżetowanie i Kontroling” z menu „Narzędzia” >> „Generator raportów i analiz” w gałęzi „Raporty standardowe” >> „RAKSQL” >> „03. Analizy Handlowe” >> „01. Sprzedaż”

    Drukuj
    Table of Contents
    Privacy policy
    Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook