Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
  • Strona główna
  • Administrator
    • Instalacja
    • Pierwsze uruchomienie
    • Administrator
    • Zarządzanie dostępem do programu
    • Migracja Firebird 2.5 do 4.0
      • Instrukcja migracji Firebird 2.5 do 4.0
      • Migracja Firebird  2.5 do 4.0 dla biur rachunkowych         
      • Instrukcja powrotu po Migracji Firebird z 4.0 do 2.5
  • Księga Handlowa, Środki Trwałe
    • Ustawienia FK
    • Parametry FK
    • Kontrahenci
    • Środki Trwałe
    • Księgowanie
    • Deklaracje i raporty
    • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
    • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
    • Wzorce księgowań
      • Plik wzorców księgowań
      • Faktura sprzedaży
      • Wyciąg bankowy
      • Lista płac
  • KPiR
    • Ustawienia FK KPiR
    • Kontakty
    • Środki trwałe
    • Księgowanie KPiR
    • Wydruk księgi i deklaracje
  • Ryczałt
    • Ustawienia FK Ryczałt
    • Odbiorcy i pracownicy
    • Ewidencja przychodów
    • Wydruk ewidencji i deklaracje
  • Finanse i Księgowość
    • Rozrachunki
      • Generowanie rozrachunków
      • Rozliczanie rozrachunków
    • Archiwizacja rozrachunków
    • Współpraca z bankiem
  • Kadry i Płace
    • Ustawienia KP
    • Pracownicy
    • Umowy o pracę
      • Umowa o pracę
      • Bilanse otwarcia
      • Zdarzenia
      • Lista płatnicza dla umów o pracę
    • Umowy cywilnoprawne
      • Umowa cywilnoprawna
      • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
    • Umowa o pracę cd.
    • Umowa cywilnoprawna cd.
    • Deklaracje PIT-11
      • PIT-11 za 2022 rok – sprawdzenie
    • Wyliczanie wynagrodzeń
      • Przykłady
    • E-Pracownik
      • Wymagania techniczne
      • Instalacja aplikacji
        • Informacje ogólne
        • Przykład instalacji i aktualizacji
        • Aktualizacja aplikacji
          • Odinstalowywanie poprzedniej wersji XAMPP
          • Instalowanie nowej wersji  XAMPP
          • Konfiguracja encodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
        • Nowa instalacja aplikacji E-Pracownik
          • Instalacja bibliotek VC_redist.x64
          • Instalacja serwera http Apache2.4 x64
          • Konfiguracja enkodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
      • Konfiguracja i wdrożenie
        • Zarządzanie aplikacją
        • Przydzielanie firm, dodawanie roli księgowej
        • Parametry i informacje o aplikacji
        • Logowanie do programu
        • Zarządzanie użytkownikami
        • Tworzenie struktury organizacyjnej
        • Tworzenie struktury akceptantów i podwładnych
        • Zarządzanie paskami wynagrodzeń pracowników
      • Dodawanie wniosków urlopowych przez pracownika
        • Pulpit pracownika
      • Zarządzanie wnioskami urlopowymi
        • Kierownik
        • Akceptant
        • Kadrowa i Księgowa
      • Lista obecności
      • Grafik urlopów i nieobecności
      • Pasek pracownika (wynagrodzenia)
      • Obsługa prac. cywilno-prawnych i B2B
      • Historia wersji
    • Praca za granicą (UE)
  • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
    • Sprzedaż usług
      • Ustawienia modułu
      • Usługi
      • Sprzedaż usług
    • Sprzedaż towarów i usług
      • Ustawienia
      • Dostawcy i odbiorcy
      • Towary
      • Magazyn
      • Zakup towarów
      • Sprzedaż towarów
    • Cenniki
      • Cenniki zakupowe
      • Cenniki sprzedażowe
    • Zarządzanie produkcją
      • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
      • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
      • Etap 3: Planowanie produkcji
      • Etap 4: Wykonanie produkcji
    • KSEF – informacje
      • KSeF – Konfiguracja połączenia.
    • BaseLinker
      • Instrukcja użytkowa
        • Integrator
        • Konfiguracja
        • Przygotowanie do pracy – wysłanie danych do BaseLinker
        • Pobranie kategorii i produktów z BaseLinker
        • Automatyczne wiązanie produktów BaseLinker z towarami w RAKSSQL
        • Synchronizacja zamówień
        • Synchronizacja dokumentów sprzedaży
        • Komunikowanie efektów synchronizacji danych
        • Dostosowanie RAKSSQL do potrzeb integracji z BaseLinker
        • Uruchomienie integracji (krok po kroku)
        • Stany magazynowe
      • Instrukcja techniczna
        • Katalog roboczy Integratora
        • Pliki konfiguracyjne
        • Bazy danych SQLite
        • API Integratora
        • Pliki konfiguracyjne 3.0
  • CRM
    • Logowanie do modułu CRM
    • Kontakty w CRM
    • Terminarze
    • Zarządzanie pracą
    • Zarządzanie sprzedażą
  • Filmy instruktażowe
    • Księgowość
    • Kadry i płace
    • Sprzedaż
    • Ogólne
    • Administrator
    • Moduły dodatkowe
    • JPK
  • Wskazówki
    • Księgowość
      • Automatyczna numeracja kont
      • Automatyczne zapisanie Urzędu Skarbowego jako kontrahenta
      • Bezpłatne bazy wzorcowe dla modułu KPIR.
      • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
      • Brak danych Udziałowca na deklaracji
      • Brak imienia właściciela na deklaracjach
      • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
      • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak rozrachunków do rozliczenia ze wskazanym
      • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
      • Brak zgodności VAT/rozrachunków i księgowań
      • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
      • Dane udziałowca i udziały w źródłach
      • Deklaracja – brak widoczności na liście.
      • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
      • Dodawanie kodu kraju
      • Dodawanie udziałowców i źródeł przychodów
      • Eksport BO i RZiS do E-sprawozdania
      • E-sprawozdania – najczęstsze problemy techniczne
      • E-sprawozdania – zapisywanie, kopia bezpieczeństwa
      • Grupy VAT – obsługa w RAKSSQL
      • Import dokumentów księgowych błędy przy korzystaniu z oznaczeń D lub O
      • Import planu kont z poprzedniego roku
      • Import schematu księgowego
      • Import Wyciągów bankowych
      • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
      • Jak dodać ulgę na złe długi
      • Jak wystawić notę korygującą
      • Jak zaliczyć składkę zdrowotną w koszty – KPIR
      • JPK V7 – Informacje
      • JPK V7 – od 2022 r.
      • JPK V7 – Deklaracje 2022
      • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
      • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
      • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
      • Komunikat – Nie można usunąć dokumentu księgowego
      • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
      • KONTA NKUP – definiowanie
      • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
      • Korekta amortyzacji środka trwałego
      • Korekta JPK V7
      • Księgowanie VAT marża
      • Nie liczy się podatek dla udziałowca
      • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
      • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
      • Numer powielonego dokumentu źródłowego nie podświetla się na czerwono
      • Obsługa zwolnienia z PDOF
      • Otwarcie roku obrotowego
      • PIT-36 i PIT-36L – Zestawienie danych
      • Podświetlanie na czerwono zdublowanego numeru dowodu źródłowego FK
      • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
      • Procedury WSTO_EE oraz IED
      • Przenoszenie wzorców księgowych między firmami
      • Puste zestawienie – brak danych
      • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
      • Składka zdrowotna w modułach FK
      • Składki ZUS i DRA w module FK
      • Spis z natury – remanent w KPiR
      • Status 300 – wysyłka deklaracji
      • Środki Trwałe – Tworzenie dokumentów do wydarzeń
      • Środki Trwałe – zmiana wartości
      • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
      • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
      • Wprowadzenie tabel odsetkowych
      • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
      • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
      • Zerowy – RZiS lub Bilans
      • Zmiana sposobu opodatkowania Ryczałt na KPIR
      • ZUS DRA w modułach księgowych
      • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
    • Kadry i Płace
      • Archiwizacja pracownika
      • Bilans urlopowy – automatycznie
      • Bilans urlopowy pracownika
      • Błędy przy dodawaniu realizacji
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla zamkniętej listy płatniczej
      • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
      • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
      • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
      • Dzień wolny za święto w sobotę
      • Eksport do Płatnika
      • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
      • Eksport składek PPK do pliku XML
      • Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
      • Ekwiwalent za urlop
      • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
      • Jak ustawić dzień wolny dla wszystkich pracowników
      • Jedna umowa kończy się w środku miesiąca i druga jako kontynuacja zaczyna się od kolejnego dnia – przy naliczaniu KUP i ulga naliczają się na obu – jak temu zapobiec?
      • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
      • Kwota potracenia chorobowego od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Kwota potrącenia za urlop wypoczynkowy od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Nadgodziny dla pracownika
      • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
      • Naliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych
      • Nie nalicza się Fundusz Pracy
      • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania – co należy sprawdzić
      • Nie naliczają się składki ZUS
      • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
      • Nie udało się odczytać definicji dnia o identyfikatorze 0
      • Otwieranie nowego okresu płatniczego
      • Odprawa emerytalna/pośmiertna
      • Podatek dla osoby do 26 roku życia
      • Pobieranie danych stałych
      • Podwójna kwota wynagrodzenia
      • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
      • PPK – autozapis 2023
      • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
      • Przelewy do listy płatniczej
      • Składka zdrowotna niższa niż 9%
      • Składki ZUS i DRA w module KP
      • Składki ZUS właściciela
      • Suma rachunków przekroczyła kwotę umowy – błąd przy naliczaniu rachunku
      • Tworzenie wzorca kalendarza
      • Ulga dla klasy średniej – ujemna kwota
      • Urząd Skarbowy pracownika
      • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
      • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
      • Wyrównanie realizacji pracownika, do kwoty wynagrodzenia minimalnego
      • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
      • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
      • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
      • ZUS Z-3
      • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
    • Sprzedaż i Magazyn
      • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
      • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
      • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak towaru na magazynie
      • Cena sprzedaży/zakupu równa zero
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla faktury
      • Data sprzedaży i jej widoczność na wydruku faktury sprzedaży
      • Dodanie numeru BDO na fakturze
      • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
      • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
      • Faktura do paragonu
      • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
      • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
      • Faktura zaliczkowa do zamówienia
      • Faktura pro forma
      • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
      • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
      • Korekta faktury na wartość „0”
      • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
      • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
      • Lista wspieranych drukarek fiskalnych
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
      • Nie przenoszą się dane na Intrastat
      • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
      • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
      • Parametry drukarek fiskalnych
      • Po zapisaniu faktury nie zapisują się uwagi do pozycji
      • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
      • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
      • Realizacja zamówienia
      • Sposób liczenia cen netto i brutto
      • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
      • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
      • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
      • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
      • Ustawienie podzielnej jednostki miary
      • Usuwanie rezerwacji na towarze
      • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
      • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
      • Zmiana ilości miejsc po przecinku
      • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
      • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
      • Zły rachunek bankowy na fakturze
    • Administracja
      • Access violation at address […] in module „[…]’.
      • Aktualizacja programu RAKS
      • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
      • Archiwizacja i przywracanie Firmy
      • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
      • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
      • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
      • Brak górnego paska z zakładkami
      • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
      • Format daty w programie
      • Instalacja programu RAKS
      • Instrukcja przesłania bazy w formacie FDB na serwer FTP
      • Jak dodać nową pozycję menu wydruków i podpiąć pod nią szablon
      • Konfiguracja połączenia z bazą danych
      • Konfiguracja pracy zdalnej
      • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
      • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
      • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
      • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
      • Możliwe problemy podczas tworzenia kopii zapasowej
      • Nadawanie uprawnień użytkownikom
      • Nie widać menu zestawień
      • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
      • Pakiety powdrożeniowe
      • Odtworzenie kopii zapasowej
      • Przeniesienie programu na nowy komputer
      • Przygotowanie pliku XML do importu danych.
      • Przywracanie ustawień domyślnych dla użytkownika
      • Tworzenie drugiej konfiguracji
      • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
      • Ustawienia połączeń wychodzących
      • Usuwanie ustawień użytkownika
      • Wgranie licencji
      • Wolno działająca baza danych Firebird
      • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
      • Zmiana danych firmy prowadzonej w programie
      • Zniknął dolny pasek
      • XML – zmiany
  • Opis zmian RAKSSQL
    • 2023
      • Wersja 2023.1.34.1272 – 13.09.2023
      • Wersja 2023.1.33.1271 – 04.09.2023
      • Wersja 2023.1.30.1268 – 16.08.2023
      • Wersja 2023.1.29.1267 – 04.08.2023
      • Wersja 2023.1.28.1266 – 28.07.2023
      • Wersja 2023.1.27.1265 – 21.07.2023
      • Wersja 2023.1.26.1264 – 10.07.2023
      • Wersja 2023.1.23.1261 – 28.06.2023
      • Wersja 2023.1.22.1260 – 21,06.2023
      • Wersja 2023.1.21.1259 – 01.06.2023
      • Wersja 2023.1.20.1258 – 26.05.2023
      • Wersja 2023.1.19.1257 – 23.05.2023
      • Wersja 2023.1.18.1256 – 08.05.2023
      • Wersja 2023.1.17.1255 – 27.04.2023
      • Wersja 2023.1.15.1253 – 18.04.2023
      • Wersja 2023.1.14.1252 – 05.04.2023
      • Wersja 2023.1.13.1251 – 20.03.2023
      • Wersja 2023.1.12.1250 – 14.03.2023
      • Wersja 2023.1.10.1248 – 08.03.2023
      • Wersja 2023.1.9.1247 – 06.03.2023
      • Wersja 2023.1.8.1246 – 24.02.2023
      • Wersja 2023.1.7.1245 – 16.02.2023
      • Wersja 2023.1.6.1244 – 30.01.2023
      • Wersja 2023.1.5.1243 – 25.01.2023
      • Wersja 2023.1.4.1242 – 23.01.2023
      • Wersja 2023.1.3.1241 – 16.01.2023
      • Wersja 2023.1.2.1240 – 30.12.2022
      • Wersja 2023.1.1.1239 – 20.12.2022
    • 2022
      • Wersja 2022.1.49.1238 – 16.12.2022
      • Wersja 2022.1.47.1236 – 12.12.2022
      • Wersja 2022.1.45.1234 – 25.10.2022
      • Wersja 2022.1.44.1233 – 17.10.2022
      • Wersja 2022.1.43.1232 – 16.09.2022
      • Wersja 2022.1.42.1231 – 09.09.2022
      • Wersja 2022.1.41.1230 – 26.08.2022
      • Wersja 2022.1.39.1228 – 18.08.2022
      • Wersja 2022.1.38.1227 – 08.08.2022
      • Wersja 2022.1.37.1226 – 29.07.2022
      • Wersja 2022.1.36.1225 – 27.07.2022
      • Wersja 2022.1.35.1224 – 18.07.2022
      • Wersja 2022.1.34.1223 – 11.07.2022
      • Wersja 2022.1.33.1222 – 04.07.2022
      • Wersja 2022.1.32.1221 – 01.07.2022
      • Wersja 2022.1.31.1220 – 24.06.2022
      • Wersja 2022.1.29.1218 – 13.06.2022
      • Wersja 2022.1.26.1215 – 24.05.2022
      • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
      • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
      • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
      • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
      • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
      • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
      • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
      • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
      • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
      • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
      • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
      • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
      • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
      • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
      • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
    • 2021
      • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
      • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
      • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
  • Moduły dodatkowe – opisy zmian
    • Analizator Excel
    • E-Pracownik – opis zmian
    • Import kalendarzy i zdarzeń
    • Import z UBER’a
    • Importer JPK
    • Integrator Baselinker
    • Łącznik JPK
    • Pulpit Księgowego
    • RMK
    • Rozdzielnik płac
    • Windykator
    • Zestawienia i analizy dla KP
    • ZSMOPL

Wersja 2023.1.33.1271

Data publikacji: 04.09.2023

Kadry i płace

Nowa cecha

Wprowadzenie nowej wartości wskaźnika waloryzacji podstawy zasiłku chorobowego obowiązującą w IV kwartale 2023 r.

Wprowadzono nową wartość wskaźnika waloryzacji podstawy zasiłku chorobowego obowiązującą w IV kwartale 2023 r.

Nowa cecha

Dodanie zdarzenia "Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy"

Do słownika zdarzeń zostało dodane zdarzenie „Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy”.

Nowa cecha

Dostosowanie informacji PIT-11 wersja 29 do nowego wzoru e-deklaracji

Dostosowano informację PIT-11 w wersji 29 do nowego wzoru e-deklaracji.

Usprawnienie

Dodanie możliwości automatycznego wyliczenia godzin ekwiwalentu za urlop na liście płatniczej

Dodano możliwość wprowadzenia rozliczenia ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy dla pracownika poprzez wprowadzenie do kalendarza pracownika zdarzenia „Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy”  z pozycji „Kalendarz” lub „Lista zdarzeń”

Dla zapewnienia prawidłowości naliczeń, należy sprawdzić czy został wygenerowany dla pracownika bilans otwarcia dla urlopu wypoczynkowy za rok, w którym będzie rozliczany ekwiwalent za urlop. W tym celu należy wejść w „Kartoteki”->”Pracownicy” „(Pracownik)”-> „Bilanse Otwarcia”. W oknie edycyjnym w pozycji „Pokaż bilanse otwarcia dla:” wybrać ze słownika  bilans otwarcia dla umowy do której zostanie utworzony ekwiwalent za urlop wypoczynkowy. Należy również sprawdzić czy został prawidłowo wprowadzony bilans otwarcia dla zaległych urlopów wypoczynkowych, jeśli takie występowały w roku rozliczenia ekwiwalentu za urlop.

Po sprawdzeniu bilansu otwarcia, należy rozwiązać umowę o pracę z pracownikiem, a następnie ponownie wygenerować  bilans otwarcia dla urlopu wypoczynkowy dla pracownika . W tym celu z Kartoteki”->”Pracownicy” „(Pracownik)”należy wybrać „Operacje”-> „Utwórz bilans urlopowy dla bieżącego roku”. Prawidłowość wygenerowania bilansu otwarcia należy sprawdzić w w zestawieniu :Karta urlopowa” wejść w  „Zestawienia”->”Pracownik”-> „Urlopy”->”Karta urlopowa”.

Następnie należy przejść do „Kadry”-> „Kalendarza –rejestracja zdarzeń” i wprowadzić zdarzenie „Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy”. W tym celu należy z pozycji „Kalendarz” lub „Lista zdarzeń” dodać ze słownika zdarzeń zdarzenie „ Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy”. W oknie edycyjnym zdarzenia należy uzupełnić jedynie pozycje daty „Od dnia/Do dnia” wpisując w obu polach datę rozwiązania umowy. Należy również wskazać rodzaj listy w pozycji „Lista” na której ma być rozliczony ekwiwalent za urlop wypoczynkowy ( podstawowa, dodatkowa itd.). Następnie należy zapisać wprowadzone dane klikając „Zapisz”.

Uwaga!!!
Jeśli nie zostanie uzupełniona pozycja „Lista”, ekwiwalent za urlop wypoczynkowy zostanie rozliczony na pierwszej naliczonej liście płatniczej.

Po  zapisaniu zdarzenia „Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy” należy przejść do zakładki  „Płace”->”Listy płatnicze-umowy o pracę” i naliczyć listę płatniczą. Ekwiwalent za urlop naliczy się automatycznie.

W programie Raks zostaje aktywna wcześniejsza metoda ręcznego rozliczenia ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy z tym, że nie należy równocześnie używać obu metod u tego samego pracownika. Należy wybrać zawsze jedną z metod.
Po naliczeniu „Ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy”, w oknie zdarzenia utworzą się zakładka „Rozliczenia” – gdzie można sprawdzić rozliczenie i dokonać, w razie potrzeby, ręcznej korekty podstawy – oraz zakładka „Log naliczeń”.

Sprzedaż

Nowa cecha

Warunkowe wykazywanie daty otrzymania zapłaty na fakturach w związku z ustawą z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw

Dostosowano program do przepisów prawa zgodnie z ustawą z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, które obowiązują od 1 września 2023 r. i dotyczą wystawiania faktur zaliczkowych. Wg art.106b ust.1a, podatnik nie będzie już zobowiązany do wystawienia faktury zaliczkowej, jeżeli całość lub część zapłaty otrzymał w tym samym miesiącu, w którym dokonał czynności, na poczet, których otrzymał płatność. Zasady te nie będą miały zastosowania w przypadku faktur wystawianych w szczególnych terminach wymienionych w art. 106i ust. 3-8 ustawy o VAT o czym mówi art.106b ust.1b.

Jeżeli użytkownik nie wystawi faktury zaliczkowej, tylko jedną fakturę sprzedaży VAT, gdzie:
– data dostawy różni się od daty wystawienia
– data otrzymania całości lub części zapłaty jest w tym samym miesiącu co data dostawy, to na wydruku faktury VAT pokaże się informacja o dacie otrzymania zapłaty o ile taka data dostawy jest określona i różni się od daty wystawienia faktury.

Usprawnienie

Usprawnienie importu "ZO" w zakresie importowania kontrahentów identyfikowanych po kodzie kreskowym

Usprawniono importowanie kontrahentów wraz z dokumentami ZO, które dotyczą identyfikowania kontrahentów na podstawie kodu kreskowego ustawione we wspólnych parametrach firmy w sekcji: Pola sprawdzane podczas importu.

Usprawnienie

Usprawnienia w powielaniu faktur sprzedaży

Usprawniono powielanie dokumentów sprzedaży w trybie magazynowym. Dokument zostanie powielony, jeżeli na stanie magazynowym jest część lub całość towaru, która znajduje się na dokumencie powielanym.
Do tej pory system nie pozwalał na powielenie dokumentu sprzedaży w trybie magazynowym, jeżeli stan magazynowy nie odzwierciedlał ilości towarów na dokumencie powielanym.
Dodano dodatkowy parametr w Parametry firmy – Sprzedaż i magazyn – Jeśli zabraknie towaru podczas powielania dokumentu:
a. Anuluj dokument (działanie zgodne z dotychczasową logiką)
b. Kontynuuj powielanie (na powielany dokument sprzedaży zostanie przeniesiona ilość zgodna z bieżącym stanem magazynowym czyli jeżeli danej pozycji nie ma na magazynie – nie zostanie przeniesiona, jeżeli jest całość – zostanie przeniesiona w całości a jeżeli na stanie magazynowym jest tylko część z ilości będącej na dokumencie powielanym, zostanie przeniesiona tylko ta część)

Usprawnienie

Opcjonalne udostępnienie innym użytkownikom zawartości schowka z danymi zaimportowanymi z kolektora danych

W oknie edycyjnym kolektora danych (Administracja>Kolektor danych) w sekcji: Ustawienia sterownika, dodano pole z checkbox-em: Udostępniaj zaimportowane dane innym użytkownikom. Jeżeli checkbox przy tym polu zostanie zaznaczony a następnie zostaną do schowka zaimportowane dane z kolektora danych, to do tych danych ze schowka będą mieli dostęp inni użytkownicy systemu.

Usprawnienie

Obsłużenie dodatkowego pola "data ważności" przy eksporcie WZ do pliku EDI

Eksport dokumentów WZ do pliku EDI został wzbogacony o dodatkowe pole „data ważności”. Jeżeli na dokument WZ zostanie wybrany towar z datą ważności, data ta zostanie wyeksportowana w pliku EDI, zgodnie ze strukturą pliku EDIFACT D.96A.

Usprawnienie

Generator zamówień - obsłużenie zamówień wewnętrznych

W generatorze zamówień do dostawców zostały uwzględnione zamówienia wewnętrzne.
1. W generatorze zamówień w zakładce „Realizowanie zamówień od odbiorców” doszedł checkbox „Uwzględnij zamówienia wewnętrzne z innych magazynów”.
Ten checkbox dotyczy zamówień wewnętrznych z innych magazynów do magazynu aktualnego. Zaznaczenia go spowoduje, że takie zamówienia zostaną dodane do kolumny „Odbiorcy zamówili”, są traktowane jak zamówienia od odbiorców. Odznaczenie będzie równoznaczne z pominięciem zamówień wewnętrznych.
2. W zakładce „Uwzględnianie już wystawionych zamówień do dostawców” doszedł checkbox „Uwzględnij zamówienia wewnętrzne do innych magazynów”.
Ten checkbox dotyczy zamówień wewnętrznych z magazynu aktualnego do innych magazynów. Zaznaczenia go spowoduje, że takie zamówienia zostaną dodane do kolumny „Dostawcy dostarczą” i są traktowane jak zamówienia do dostawców. Odznaczenie będzie równoznaczne z pominięciem zamówień wewnętrznych.
W dotychczasowej wersji RAKSSQL takie zamówienia wewnętrzne były już ujmowane w kolumnie „Dostawcy dostarczą”, ale checkbox został dodany, żeby zachować spójność z zamówieniami od odbiorców.

Usprawnienie

Dodanie w kartotece artykułów i w oknie stanu magazynu kolumny "Opis stanu zamówienia" na zakładce: Zamówienia od odbiorców

W oknach Kartoteka artykułów i Stan magazynu dodano kolumnę „Opis stanu zamówienia” na zakładce Zamówienia od odbiorców. Kolumna „Opis stanu zamówienia” jest do wyciągnięcia z zasobnika kolumn (Wybór kolumn – Dostosowywanie).

Poprawka

Poprawienie rejestrowania przesyłek w InPost kurier dla adresu dostawy z numerem lokalu

Poprawiono rejestrowanie przesyłek w InPost kurier dla przypadków kiedy w adresie dostawy podano numer lokalu.

Poprawka

Poprawiono losowy błąd "Could not convert variant of type (String) into type (Boolean)", podczas używania integracji z KSeF po wejściu do okna z fakturami sprzedaży

Poprawiono błąd „Could not convert variant of type (String) into type (Boolean)”, który czasami mógł pojawić się podczas wejścia do okna: Sprzedaż – paragony, faktury. Dodatkowym warunkiem pojawienia się błędu było korzystanie integracji z KSeF.

Poprawka

Poprawienie sprawdzania uprawnień do wydruku tabeli w oknie przeglądowym cenników zakupowych

Poprawiono możliwość drukowania tabeli cenników zakupowych (Zakupy – Cenniki zakupowe – Drukuj – Drukuj tabelę) (CTRL+T). W specyficznych przypadkach, kiedy użytkownik miał odebrane uprawnienie dotyczące pracy w trybie magazynowym (Administrator – Uprawnienia – Uprawnienia wewnątrz firm – Magazyny) wydruk tabeli cenników zakupowych nie był możliwy.

Poprawka

Naprawienie działania skrótu klawiaturowego do drukowania korekt faktur sprzedaży Shift+Ctrl+K

Naprawiono działanie skrótu klawiaturowego do drukowania korekt faktur sprzedaży Shift+Ctrl+K. W ramach naprawy został również zmieniony skrót do wysyłki dokumentów do Ksef z Shift_Ctrl+K na Shift+Ctrl+Q.

Finanse

Nowa cecha

Uaktualnienie słownika banków

Uaktualniono słownik banków dystrybuowany w RAKSSQL.

Produkcja

Poprawka

Poprawienie wykonywania zadań produkcyjnych

Poprawiono proces realizacji zadań produkcyjnych, który dotyczy właściwego sprawdzania ilości pobieranych składników do produkcji oraz odpowiedniej ilości tworzonych produktów, które są przyjmowane do magazynu dokumentem przyjęcia wewnętrznego.

Drukuj
Table of Contents
Privacy policy
Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook