Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
  • Strona główna
  • Administrator
    • Instalacja
    • Pierwsze uruchomienie
    • Administrator
    • Zarządzanie dostępem do programu
    • Migracja Firebird 2.5 do 4.0
      • Instrukcja migracji Firebird 2.5 do 4.0
      • Migracja Firebird  2.5 do 4.0 dla biur rachunkowych         
      • Instrukcja powrotu po Migracji Firebird z 4.0 do 2.5
  • Księga Handlowa, Środki Trwałe
    • Ustawienia FK
    • Parametry FK
    • Kontrahenci
    • Środki Trwałe
    • Księgowanie
    • Deklaracje i raporty
    • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
    • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
    • Wzorce księgowań
      • Plik wzorców księgowań
      • Faktura sprzedaży
      • Wyciąg bankowy
      • Lista płac
  • KPiR
    • Ustawienia FK KPiR
    • Kontakty
    • Środki trwałe
    • Księgowanie KPiR
    • Wydruk księgi i deklaracje
  • Ryczałt
    • Ustawienia FK Ryczałt
    • Odbiorcy i pracownicy
    • Ewidencja przychodów
    • Wydruk ewidencji i deklaracje
  • Finanse i Księgowość
    • Rozrachunki
      • Generowanie rozrachunków
      • Rozliczanie rozrachunków
    • Archiwizacja rozrachunków
    • Współpraca z bankiem
  • Kadry i Płace
    • Ustawienia KP
    • Pracownicy
    • Umowy o pracę
      • Umowa o pracę
      • Bilanse otwarcia
      • Zdarzenia
      • Lista płatnicza dla umów o pracę
    • Umowy cywilnoprawne
      • Umowa cywilnoprawna
      • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
    • Umowa o pracę cd.
    • Umowa cywilnoprawna cd.
    • Deklaracje PIT-11
      • PIT-11 za 2022 rok – sprawdzenie
    • Wyliczanie wynagrodzeń
      • Przykłady
    • E-Pracownik
      • Wymagania techniczne
      • Instalacja aplikacji
        • Informacje ogólne
        • Przykład instalacji i aktualizacji
        • Aktualizacja aplikacji
          • Odinstalowywanie poprzedniej wersji XAMPP
          • Instalowanie nowej wersji  XAMPP
          • Konfiguracja encodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
        • Nowa instalacja aplikacji E-Pracownik
          • Instalacja bibliotek VC_redist.x64
          • Instalacja serwera http Apache2.4 x64
          • Konfiguracja enkodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
      • Konfiguracja i wdrożenie
        • Zarządzanie aplikacją
        • Przydzielanie firm, dodawanie roli księgowej
        • Parametry i informacje o aplikacji
        • Logowanie do programu
        • Zarządzanie użytkownikami
        • Tworzenie struktury organizacyjnej
        • Tworzenie struktury akceptantów i podwładnych
        • Zarządzanie paskami wynagrodzeń pracowników
      • Dodawanie wniosków urlopowych przez pracownika
        • Pulpit pracownika
      • Zarządzanie wnioskami urlopowymi
        • Kierownik
        • Akceptant
        • Kadrowa i Księgowa
      • Lista obecności
      • Grafik urlopów i nieobecności
      • Pasek pracownika (wynagrodzenia)
      • Obsługa prac. cywilno-prawnych i B2B
      • Historia wersji
    • Praca za granicą (UE)
  • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
    • Sprzedaż usług
      • Ustawienia modułu
      • Usługi
      • Sprzedaż usług
    • Sprzedaż towarów i usług
      • Ustawienia
      • Dostawcy i odbiorcy
      • Towary
      • Magazyn
      • Zakup towarów
      • Sprzedaż towarów
    • Cenniki
      • Cenniki zakupowe
      • Cenniki sprzedażowe
    • Zarządzanie produkcją
      • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
      • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
      • Etap 3: Planowanie produkcji
      • Etap 4: Wykonanie produkcji
    • KSEF – informacje
      • KSeF – Konfiguracja połączenia.
    • BaseLinker
      • Instrukcja użytkowa
        • Integrator
        • Konfiguracja
        • Przygotowanie do pracy – wysłanie danych do BaseLinker
        • Pobranie kategorii i produktów z BaseLinker
        • Automatyczne wiązanie produktów BaseLinker z towarami w RAKSSQL
        • Synchronizacja zamówień
        • Synchronizacja dokumentów sprzedaży
        • Komunikowanie efektów synchronizacji danych
        • Dostosowanie RAKSSQL do potrzeb integracji z BaseLinker
        • Uruchomienie integracji (krok po kroku)
        • Stany magazynowe
      • Instrukcja techniczna
        • Katalog roboczy Integratora
        • Pliki konfiguracyjne
        • Bazy danych SQLite
        • API Integratora
        • Pliki konfiguracyjne 3.0
  • CRM
    • Logowanie do modułu CRM
    • Kontakty w CRM
    • Terminarze
    • Zarządzanie pracą
    • Zarządzanie sprzedażą
  • Filmy instruktażowe
    • Księgowość
    • Kadry i płace
    • Sprzedaż
    • Ogólne
    • Administrator
    • Moduły dodatkowe
    • JPK
  • Wskazówki
    • Księgowość
      • Automatyczna numeracja kont
      • Automatyczne zapisanie Urzędu Skarbowego jako kontrahenta
      • Bezpłatne bazy wzorcowe dla modułu KPIR.
      • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
      • Brak danych Udziałowca na deklaracji
      • Brak imienia właściciela na deklaracjach
      • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
      • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak rozrachunków do rozliczenia ze wskazanym
      • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
      • Brak zgodności VAT/rozrachunków i księgowań
      • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
      • Dane udziałowca i udziały w źródłach
      • Deklaracja – brak widoczności na liście.
      • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
      • Dodawanie kodu kraju
      • Dodawanie udziałowców i źródeł przychodów
      • Eksport BO i RZiS do E-sprawozdania
      • E-sprawozdania – najczęstsze problemy techniczne
      • E-sprawozdania – zapisywanie, kopia bezpieczeństwa
      • Grupy VAT – obsługa w RAKSSQL
      • Import dokumentów księgowych błędy przy korzystaniu z oznaczeń D lub O
      • Import planu kont z poprzedniego roku
      • Import schematu księgowego
      • Import Wyciągów bankowych
      • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
      • Jak dodać ulgę na złe długi
      • Jak wystawić notę korygującą
      • Jak zaliczyć składkę zdrowotną w koszty – KPIR
      • JPK V7 – Informacje
      • JPK V7 – od 2022 r.
      • JPK V7 – Deklaracje 2022
      • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
      • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
      • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
      • Komunikat – Nie można usunąć dokumentu księgowego
      • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
      • KONTA NKUP – definiowanie
      • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
      • Korekta amortyzacji środka trwałego
      • Korekta JPK V7
      • Księgowanie VAT marża
      • Nie liczy się podatek dla udziałowca
      • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
      • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
      • Numer powielonego dokumentu źródłowego nie podświetla się na czerwono
      • Obsługa zwolnienia z PDOF
      • Otwarcie roku obrotowego
      • PIT-36 i PIT-36L – Zestawienie danych
      • Podświetlanie na czerwono zdublowanego numeru dowodu źródłowego FK
      • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
      • Procedury WSTO_EE oraz IED
      • Przenoszenie wzorców księgowych między firmami
      • Puste zestawienie – brak danych
      • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
      • Składka zdrowotna w modułach FK
      • Składki ZUS i DRA w module FK
      • Spis z natury – remanent w KPiR
      • Status 300 – wysyłka deklaracji
      • Środki Trwałe – Tworzenie dokumentów do wydarzeń
      • Środki Trwałe – zmiana wartości
      • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
      • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
      • Wprowadzenie tabel odsetkowych
      • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
      • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
      • Zerowy – RZiS lub Bilans
      • Zmiana sposobu opodatkowania Ryczałt na KPIR
      • ZUS DRA w modułach księgowych
      • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
    • Kadry i Płace
      • Archiwizacja pracownika
      • Bilans urlopowy – automatycznie
      • Bilans urlopowy pracownika
      • Błędy przy dodawaniu realizacji
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla zamkniętej listy płatniczej
      • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
      • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
      • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
      • Dzień wolny za święto w sobotę
      • Eksport do Płatnika
      • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
      • Eksport składek PPK do pliku XML
      • Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
      • Ekwiwalent za urlop
      • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
      • Jak ustawić dzień wolny dla wszystkich pracowników
      • Jedna umowa kończy się w środku miesiąca i druga jako kontynuacja zaczyna się od kolejnego dnia – przy naliczaniu KUP i ulga naliczają się na obu – jak temu zapobiec?
      • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
      • Kwota potracenia chorobowego od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Kwota potrącenia za urlop wypoczynkowy od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Nadgodziny dla pracownika
      • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
      • Naliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych
      • Nie nalicza się Fundusz Pracy
      • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania – co należy sprawdzić
      • Nie naliczają się składki ZUS
      • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
      • Nie udało się odczytać definicji dnia o identyfikatorze 0
      • Otwieranie nowego okresu płatniczego
      • Odprawa emerytalna/pośmiertna
      • Podatek dla osoby do 26 roku życia
      • Pobieranie danych stałych
      • Podwójna kwota wynagrodzenia
      • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
      • PPK – autozapis 2023
      • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
      • Przelewy do listy płatniczej
      • Składka zdrowotna niższa niż 9%
      • Składki ZUS i DRA w module KP
      • Składki ZUS właściciela
      • Suma rachunków przekroczyła kwotę umowy – błąd przy naliczaniu rachunku
      • Tworzenie wzorca kalendarza
      • Ulga dla klasy średniej – ujemna kwota
      • Urząd Skarbowy pracownika
      • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
      • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
      • Wyrównanie realizacji pracownika, do kwoty wynagrodzenia minimalnego
      • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
      • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
      • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
      • ZUS Z-3
      • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
    • Sprzedaż i Magazyn
      • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
      • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
      • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak towaru na magazynie
      • Cena sprzedaży/zakupu równa zero
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla faktury
      • Data sprzedaży i jej widoczność na wydruku faktury sprzedaży
      • Dodanie numeru BDO na fakturze
      • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
      • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
      • Faktura do paragonu
      • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
      • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
      • Faktura zaliczkowa do zamówienia
      • Faktura pro forma
      • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
      • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
      • Korekta faktury na wartość „0”
      • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
      • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
      • Lista wspieranych drukarek fiskalnych
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
      • Nie przenoszą się dane na Intrastat
      • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
      • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
      • Parametry drukarek fiskalnych
      • Po zapisaniu faktury nie zapisują się uwagi do pozycji
      • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
      • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
      • Realizacja zamówienia
      • Sposób liczenia cen netto i brutto
      • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
      • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
      • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
      • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
      • Ustawienie podzielnej jednostki miary
      • Usuwanie rezerwacji na towarze
      • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
      • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
      • Zmiana ilości miejsc po przecinku
      • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
      • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
      • Zły rachunek bankowy na fakturze
    • Administracja
      • Access violation at address […] in module „[…]’.
      • Aktualizacja programu RAKS
      • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
      • Archiwizacja i przywracanie Firmy
      • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
      • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
      • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
      • Brak górnego paska z zakładkami
      • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
      • Format daty w programie
      • Instalacja programu RAKS
      • Instrukcja przesłania bazy w formacie FDB na serwer FTP
      • Jak dodać nową pozycję menu wydruków i podpiąć pod nią szablon
      • Konfiguracja połączenia z bazą danych
      • Konfiguracja pracy zdalnej
      • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
      • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
      • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
      • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
      • Możliwe problemy podczas tworzenia kopii zapasowej
      • Nadawanie uprawnień użytkownikom
      • Nie widać menu zestawień
      • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
      • Pakiety powdrożeniowe
      • Odtworzenie kopii zapasowej
      • Przeniesienie programu na nowy komputer
      • Przygotowanie pliku XML do importu danych.
      • Przywracanie ustawień domyślnych dla użytkownika
      • Tworzenie drugiej konfiguracji
      • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
      • Ustawienia połączeń wychodzących
      • Usuwanie ustawień użytkownika
      • Wgranie licencji
      • Wolno działająca baza danych Firebird
      • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
      • Zmiana danych firmy prowadzonej w programie
      • Zniknął dolny pasek
      • XML – zmiany
  • Opis zmian RAKSSQL
    • 2023
      • Wersja 2023.1.34.1272 – 13.09.2023
      • Wersja 2023.1.33.1271 – 04.09.2023
      • Wersja 2023.1.30.1268 – 16.08.2023
      • Wersja 2023.1.29.1267 – 04.08.2023
      • Wersja 2023.1.28.1266 – 28.07.2023
      • Wersja 2023.1.27.1265 – 21.07.2023
      • Wersja 2023.1.26.1264 – 10.07.2023
      • Wersja 2023.1.23.1261 – 28.06.2023
      • Wersja 2023.1.22.1260 – 21,06.2023
      • Wersja 2023.1.21.1259 – 01.06.2023
      • Wersja 2023.1.20.1258 – 26.05.2023
      • Wersja 2023.1.19.1257 – 23.05.2023
      • Wersja 2023.1.18.1256 – 08.05.2023
      • Wersja 2023.1.17.1255 – 27.04.2023
      • Wersja 2023.1.15.1253 – 18.04.2023
      • Wersja 2023.1.14.1252 – 05.04.2023
      • Wersja 2023.1.13.1251 – 20.03.2023
      • Wersja 2023.1.12.1250 – 14.03.2023
      • Wersja 2023.1.10.1248 – 08.03.2023
      • Wersja 2023.1.9.1247 – 06.03.2023
      • Wersja 2023.1.8.1246 – 24.02.2023
      • Wersja 2023.1.7.1245 – 16.02.2023
      • Wersja 2023.1.6.1244 – 30.01.2023
      • Wersja 2023.1.5.1243 – 25.01.2023
      • Wersja 2023.1.4.1242 – 23.01.2023
      • Wersja 2023.1.3.1241 – 16.01.2023
      • Wersja 2023.1.2.1240 – 30.12.2022
      • Wersja 2023.1.1.1239 – 20.12.2022
    • 2022
      • Wersja 2022.1.49.1238 – 16.12.2022
      • Wersja 2022.1.47.1236 – 12.12.2022
      • Wersja 2022.1.45.1234 – 25.10.2022
      • Wersja 2022.1.44.1233 – 17.10.2022
      • Wersja 2022.1.43.1232 – 16.09.2022
      • Wersja 2022.1.42.1231 – 09.09.2022
      • Wersja 2022.1.41.1230 – 26.08.2022
      • Wersja 2022.1.39.1228 – 18.08.2022
      • Wersja 2022.1.38.1227 – 08.08.2022
      • Wersja 2022.1.37.1226 – 29.07.2022
      • Wersja 2022.1.36.1225 – 27.07.2022
      • Wersja 2022.1.35.1224 – 18.07.2022
      • Wersja 2022.1.34.1223 – 11.07.2022
      • Wersja 2022.1.33.1222 – 04.07.2022
      • Wersja 2022.1.32.1221 – 01.07.2022
      • Wersja 2022.1.31.1220 – 24.06.2022
      • Wersja 2022.1.29.1218 – 13.06.2022
      • Wersja 2022.1.26.1215 – 24.05.2022
      • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
      • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
      • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
      • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
      • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
      • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
      • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
      • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
      • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
      • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
      • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
      • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
      • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
      • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
      • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
    • 2021
      • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
      • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
      • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
  • Moduły dodatkowe – opisy zmian
    • Analizator Excel
    • E-Pracownik – opis zmian
    • Import kalendarzy i zdarzeń
    • Import z UBER’a
    • Importer JPK
    • Integrator Baselinker
    • Łącznik JPK
    • Pulpit Księgowego
    • RMK
    • Rozdzielnik płac
    • Windykator
    • Zestawienia i analizy dla KP
    • ZSMOPL

Wersja 2023.1.14.1252

Data publikacji: 05.04.2023

Księgowość

Poprawka

Poprawienie rozksięgowania w roku o typie "Ryczałt" faktury sprzedaży wyrażonej w walucie PLN, wystawionej module "SP"

Poprawiono błąd przy rozksięgowaniu faktury sprzedaży w roku o typie „Ryczałt”, wyrażonej w walucie PLN, wystawionej w module „Sprzedaż”. Błąd polegał na nieprawidłowym pojawieniu się symbolu waluty, dla waluty PLN.

Poprawka

Poprawienie błędu pojawiającego się w wyliczeniu pozycji 61. i 62. bilansu dedykowanego podmiotom, które rozliczają się w ramach tzw. CIT estońskiego ("Wersja - CIT estoński")

Poprawiono błąd w bilansie przeznaczonym dla rozliczających się w ramach tzw. CIT estońskiego („Wersja – CIT estoński”).

Błąd dotyczył nw. pozycji:
61. 3. Należności od pozostałych jednostek
62. a) z tytułu dostaw i usług, o okresie spłaty:
63. – do 12 miesięcy
Polegał na braku sumowania wartości z pozycji 63. w pozycjach 61. i 62.

Poprawka

Poprawienie błędu występującego na wydruku deklaracji "VAT-9M" (v. 10) i "VAT-8" (v. 11) polegającego na nieprzenoszeniu na wydruk deklaracji daty urodzenia podatnika (osoby fizycznej) z danych właściciela w module "Administrator"

Poprawiono błąd występujący na wydruku deklaracji „VAT-9M” (v. 10) i „VAT-8” (v. 11) polegający na nieprzenoszeniu na wydruk deklaracji daty urodzenia podatnika (osoby fizycznej) z danych właściciela w module „Administrator”.

Błędu nie było w pliku XML e-deklaracji „VAT-9M” (v. 10) i „VAT-8” (v. 11). Zawierał on prawidłowe dane identyfikacyjne podatnika (w tym jego datę urodzenia).

Poprawka

Poprawienie generowania podglądu danych zestawienia "Salda kont" w zakresie prezentowania "ZOiS" zamiast "Sald kont"

Poprawiono generowanie podglądu danych zestawienia „Salda kont” w zakresie prezentowania „ZOiS” zamiast „Sald kont”.

Same dane kwotowe były i są prezentowane poprawnie.

Poprawka

Poprawienie błędnej prezentacji raportu "Zapis kont księgowych" po eksporcie do "Excel`a"

Poprawiono błędną prezentację raportu „Zapis kont księgowych”.

Po wygenerowaniu zestawienia „Zapisy kont księgowych” >> „Podgląd wydruku”, a następnie po wyeksportowaniu go do „Excel’a”, pojawiał się błąd w postaci częściowo przesuniętych kolumn, zaprezentowanych w „Excel’u”.

Ten błąd nie miał wpływu na zawarte w zestawieniu wartości. Poprawka błędu dotyczyła jedynie prezentacji raportu, tak, aby układ danych w pliku był czytelny i nie pozostawiał wątpliwości co do jego zawartości.

Kadry i płace

Nowa cecha

Dodanie składnika systemowego "Ekwiwalent za pracę zdalną" oraz obsłużenie zdarzenia "Praca zdalna okazjonalna".

Od 7 kwietnia 2023 r. zaczną obowiązywać przepisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej.

Do programu RAKS SQL, w Schemacie składników wynagrodzeń, dodano składnik wzorcowy „EKWIWALENT ZA PRACĘ ZDALNĄ”. Składnik jest składnikiem inicjowanym i wymagane jest podanie wartości składnika za cały okres w celu jego naliczenia na realizacji.

Ponadto dodano nowe zdarzenie „Praca zdalna okazjonalna”. Zdarzenie to użytkownik może wprowadzić jedynie jako zdarzenie całodniowe. Program pilnuje limitu pracy zdalnej okazjonalnej i będzie informował o próbie przekroczenia limitu. Zdarzenie należy dodawać jedynie w dni pracy.

Praca zdalna może być wykonywana okazjonalnie, na wniosek pracownika złożony w postaci papierowej lub elektronicznej, w wymiarze nieprzekraczającym 24 dni w roku kalendarzowym. Wniosek pracownika o taką pracę, na mocy ustawy, nie ma charakteru wiążącego. Dużą rolę przy stosowaniu tej formy pracy zdalnej będą odgrywały regulacje wewnątrzzakładowe.
Do pracy tej nie stosuje się przepisów o zwrocie kosztów pracownikowi, zapewnieniu materiałów i narzędzi, zawarciu porozumienia z pracownikiem czy wydania regulaminu pracy zdalnej. Po przekroczeniu limitu 24 dni, pracodawca ma obowiązek stosowania przepisów dotyczących pracy zdalnej w pełnym zakresie.

Poprawka

Poprawienie błędu w naliczeniu wynagrodzenia za urlop okolicznościowy przy dwóch listach w tym samym miesiącu

Poprawiono błąd w naliczeniu wynagrodzenia za urlop okolicznościowy przy dwóch listach w tym samym miesiącu.

Sprzedaż

Usprawnienie

Powielanie faktury zakupowej w module "Sprzedaż"

Jak to działało do tej pory?
Nie można było powielić faktury zakupu, dokumentu importowego, faktury rolnika ryczałtowego, faktury wewnętrznego obciążenia

Co zrobiono?
Umożliwiono powielanie faktur zakupu, dokumentów importowych, faktury rolnika ryczałtowego, faktur wewnętrznego obciążenia

Jak to działa po zmianach?
Prawym klawiszem myszki wskazując wybraną fakturę, wybieramy opcję 'Powiel’ (lub poprzez przycisk 'Operacje; wybieramy opcję 'Powiel’) i uzupełniamy daty otrzymania dokumentu, numer faktury od dostawcy, a w przypadku dokumentu importowego informacje dot. deklaracji SAD. Mechanizm nie dotyczy korekt faktur zakupu oraz faktur WNT i ich korekt.

Usprawnienie

Dodanie możliwości przenoszenia uwag, znaczników i sygnatury z dokumentu zamówienia od odbiorcy ZO na fakturę zaliczkową FZL

Podczas wystawiania pierwszej faktury zaliczkowej w cyklu na podstawie ZO pokazuje się okno: Parametry importu ZO do FZL.
Można tam ustawić aby do faktury zaliczkowej z zamówienia od odbiorców przenosiły się takie dane nagłówkowe jak: uwagi, znaczniki, sygnatura.
Natomiast dla pozycji: uwagi i znaczniki.

Usprawnienie

Dodanie kolumn z wartościami cech artykułów w oknie zmiany ilości dla pozycji w korekcie sprzedaży

Dodano kolumny z wartościami cech artykułów w oknie zmiany ilości dla pozycji w korekcie sprzedaży.

Usprawnienie

Podpowiadanie na fakturach sprzedaży podstawy prawnej zwolnienia z podatku VAT

W słowniku: „Podstawy prawne zwolnienia z VAT” dla podstawy prawnej dodano pole do zaznaczania domyślności. Taka domyślna podstawa prawna podpowie się w danych nagłówkowych faktury sprzedaży VAT, jeżeli zostanie dodany do niej artykuł ze stawką „zw.”

Usprawnienie

Przenoszenie danych z zamówień cyklicznych od odbiorców ZC na generowane dokumenty

Rozszerzono zakres przenoszenia danych z zamówień cyklicznych od odbiorców do odpowiednio generowanych dokumentów.
Dla danych nagłówkowych:
–  Podstawa prawna zwolnienia z podatku VAT
–  Procedura VAT

Dla pozycji dokumentu:
– MPP  (mechanizm podzielonej płatności)
– Procedura VAT
– Dane do intrastat (kod kraju przeznaczenia, kod rodzaju transportu, kod rodzaju transakcji, kod warunków dostawy, kod kraju pochodzenia)

Dodatkowo w oknie edycyjnym zamówień cyklicznych od odbiorców ZC na zakładce: Pozycje, dodano możliwość wyciągnięcia z zasobnika wyboru takich to kolumn:
– Oznaczenie GTU
– Grupa towarów i usług
– MPP
– Procedura VAT

Poprawka

Poprawienie błędu braku waluty PLN na wydruku faktury pro forma i na wydruku zamówienia od odbiorców

Poprawiono błąd nie pokazywania się kodu waluty PLN na wydruku faktury pro forma oraz wydruku potwierdzenia zamówienia od odbiorcy.

Poprawka

Poprawienie możliwości generowania paragonu na podstawie dokumentu wydania zewnętrznego WZ

W oknie dokumentów wydań zewnętrznych WZ pod kontrolką Operacje poprawiono aktywację kontrolki: „Wygeneruj paragon do zaznaczonych dokumentów”. Opcja ta była wyszarzona i uniemożliwiała wystawienie paragonu z poziomu dokumentu WZ.

Poprawka

Poprawa pokazywania zakładki "Wydania zewnętrzne", "Dostawy" z poziomu podglądu dokumentu źródłowego na liście dokumentów księgowych

Poprawiono problem losowego pokazywania zakładki „Wydania zewnętrzne”, „Dostawy”  dla faktur sprzedaży w trybie magazynowym z poziomu podglądu dokumentu źródłowego na liście dokumentów księgowych.

Poprawka

Poprawnie błędu braku możliwości dodania z menu towarów z wybranej grupy, magazynu oraz wszystkich towarów i usług do dokumentu zmiany cen sprzedaży

Poprawiono błąd, który uniemożliwiał dodanie artykułów do dokumentu zmiany cen sprzedaży z takich opcji jak:
– Dodaj wszystkie towary i usługi
– Dodaj towary z magazynu
– Dodaj artykułu z wybranej grupy

Dostępna była opcja: Dodaj towary i usługi z kartoteki.

Poprawka

Poprawa uzupełniania numeru paragonu fiskalnego dla drukarek fiskalnych Elzab i Novitus

Poprawiono uzupełnianie i zapisywanie numeru paragonu fiskalnego w programie po wcześniejszym wystawieniu raportu dobowego na drukarkach fiskalnych Elzab i Novitus.

Usunięcie błędu "Out of memory" przy wykonywaniu zestawień: "Obroty na poszczególnych towarach i usługach" oraz "Zapasy artykułów" dla bardzo dużej ilości danych

Usunięto wystąpienie błędu „Out of memory” podczas generowania zestawień „Obroty na poszczególnych towarach i usługach” oraz „Zapasy artykułów”, w przypadku kiedy użytkownik wskazywał dużą ilość danych do analizy. Jeśli zaczyna brakować pamięci podczas wykonywania zestawień, to program wyświetla komunikat o konieczności ograniczenia zakresu danych przedstawionych do analizy.

Finanse

Nowa cecha

Uaktualnienie słownika banków

Uaktualniono słownik banków dystrybuowany w RAKSSQL.

Wspólne

Usprawnienie

Umożliwienie wyboru kontrahenta, który ma zostać dodany do kartoteki kontaktów, po wyszukaniu w bazie GUS kilku wyników

Dodano możliwość wybrania kontrahenta, który ma zostać dodany do kartoteki kontaktów, po wyszukaniu w bazie GUS kilku wyników.

Jak to działało do tej pory?

Dotychczas podczas dodawania kontrahenta poprzez menu >> „Kartoteki” >> „Kontrahenci” za pomocą wyszukiwarki GUS, po podaniu numeru NIP do kartoteki kontaktów, pokazywał się jeden wynik wyszukania, a kolejny wynik trzeba było wpisywać ręcznie (jeżeli użytkownik posiadał informację, że  w bazie GUS jest więcej niż jeden wynik wyszukiwania). Z poziomu programu użytkownik nie mógł się dowiedzieć, że w bazie GUS pod wybranym numerem NIP znajduje się więcej wyników wyszukiwania. Taką informację mógł uzyskać tylko wchodząc bezpośrednio na stronę GUS-u (https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/appBIR/index.aspx).

Co zrobiono?

Umożliwiono użytkownikowi dokonanie wyboru, w przypadku gdy w wyniku wyszukiwania kontaktu po numerze NIP w bazie GUS otrzymano więcej niż jeden wynik. Użytkownik może zadecydować, który podmiot chce wprowadzić do kartoteki kontrahentów.

Jak to działa po zmianach?

Po wybraniu menu >> „Kartoteki” >> „Kontrahenci”, naciśnięciu „Dodaj” oraz wpisaniu numeru NIP w oknie wyszukiwania w internetowej bazie GUS, w przypadku gdy pod danym numerem NIP w bazie GUS jest wprowadzony więcej niż jeden podmiot, to system umożliwi pokazanie wszystkich wyników wyszukiwania dotyczących tego numeru NIP, zgodnie z danymi GUS. Będą one widocznie na nowym oknie: „Dane podmiotów odnalezione w bazie GUS” widocznym po wprowadzeniu numeru NIP w okno wyszukiwarki. Funkcjonalność ta jest też dostępna z poziomu modułu „Administrator” podczas dodawania nowej firmy („Administracja systemem” >> „Firmy” >> „Dodaj”).

Po zaznaczeniu jednego z wyświetlonych na nowym oknie kontaktów, wybrane dane zostaną przeniesione do nowo tworzonej kartoteki.
Na oknie wyboru, na którym wyświetlone zostaną dane podmiotów odnalezione w bazie GUS, istnieje możliwość wyciągnięcia dodatkowych kolumn, dostępnych w zasobniku:
– Forma prawna
– Gmina
– Kraj
– KRS
– NIP
– Organ rejestrowy
– Poczta
– Powiat
– REGON
– Województwo
Funkcjonalność pobierania kontaktu z GUS nie uległa żadnym zmianom poza przypadkiem, w którym pojawi się więcej niż jeden wynik wyszukiwania.

Drukuj
Table of Contents
Privacy policy
Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook