KSeF - Integrator z Krajowym Systemem e-Faktur
Integrator KSeF to aplikacja stworzona do zarządzania pełnym procesem obiegu faktur ustrukturyzowanych w przedsiębiorstwie. Program odzwierciedla aktualne modele pracy pomiędzy działem księgowym a pracownikami sprzedaży, magazynu i kadrą zarządzającą. Zwiększa komfort pracy i podnosi jej efektywność usprawniając wszystkie procesy związane z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Kluczowe funkcje
Współpraca i kwalifikacja faktur
Automatyczne pobieranie faktur
pobierania dokumentów z Krajowego Systemu e-Faktur.
Użytkownik może również w każdej chwili, na żądanie pobrać
najnowsze faktury. Program wyświetla informację o dacie i
godzinie ostatniego pobrania. Aplikacja RAKS KSeF, dzięki
pełnej integracji, zapewnia dostęp do faktur w czasie
rzeczywistym.
Szybkie operacje grupowe
Zaawansowane filtrowanie
i wyszukiwanie
Przygotowanie do zaksięgowania
faktur użytkownik może zaznaczyć faktury i zbiorczo je zaklasyfikować. Dla bardziej złożonych dokumentów, w programie, został stworzony widok faktury wraz ze wszystkimi oznaczeniami - na pełnym ekranie. Widok ten udostępnia m.in. pojedyncze pozycje faktury do odrębnego oznaczenia.
Integracja z programem księgowym
Pozostałe cechy programu
Foldery
Użytkownicy w programie mogą stworzyć dowolną liczbę folderów w ramach firmy,
kierując się potrzebami i własną koncepcją. Cecha ta umożliwia układanie i segregowanie faktur według rodzaju oraz wspólnych cech, a także zgrupowanie faktur do wyjaśnienia lub odrzuconych.
Statusy
Zdefiniowanie statusów, które odzwierciedlają proces pracy z fakturami pomaga monitorować etapy ich przetwarzania, szczególnie przy współpracy wielu użytkowników, ale także w pracy indywidualnej. Integracja z systemem księgowym w oparciu o statusy pozwala na kontrolę stanu zaksięgowania faktur.
Etykiety
Przedsiębiorcy i księgowi mają do dyspozycji w programie system etykietowania. Możliwe jest zdefiniowanie dowolnej liczby etykiet w ramach określonych kategorii. Etykiety jako prosty i czytelny sposób oznaczania mogą być wykorzystywane do wyeksponowania cech mających wpływ na klasyfikację księgową.
Inteligentne filtry
Filtry w programie opierają się na danych zawartych w fakturach ustrukturyzowanych. Wykorzystują układ schemy w sposób optymalny, aby umożliwić precyzyjne określenie cech grup faktur do wspólnego zaklasyfikowania i w efekcie użycia jednego wzorca księgowego w systemie księgowym.
Szybki podgląd
Zadaniem szybkiego podglądu jest realizacja scenariusza, w którym, z racji doświadczenia, treść faktur jest już znana użytkownikowi. Potrzebuje on jedynie szybkiego wglądu, celem potwierdzenia wybranego sposobu zaklasyfikowania faktury.
Klasyfikacja księgowa
Klasyfikacja księgowa opiera się na użyciu odpowiednich znaczników księgowych oraz kodów dokumentów. Oznaczenia te determinują użycie odpowiednich wzorców księgowych, zdefiniowanych w systemie księgowym. Dzięki takiej klasyfikacji możliwe jest w pełni automatyczne księgowanie faktur.
Opisy
Dwa rodzaje opisów – opis faktury oraz opis księgowy dają możliwość odzwierciedlenia współpracy pomiędzy pracownikami operacyjnymi a księgowością. Użytkownik ma możliwość przygotowania faktur opisując je i segregując, a następnie na tej podstawie dział księgowy może je odpowiednio zaklasyfikować i zadekretować.
Załączniki
Schemat faktury ustrukturyzowanej nie umożliwia dołączania żadnych dokumentów mogących stanowić załącznik do faktury jak np. umowy, specyfikacje czy instrukcje. W programie jest jednak możliwość dodania dowolnej liczby takich załączników.
Integracja i API
Serwis jest otwarty poprzez udostępnienie własnego API na integrację z zewnętrznymi i wewnętrznymi rozwiązaniami informatycznymi, wykorzystywanymi w przedsiębiorstwach i biurach rachunkowych.