Regulamin Świadczenia Usług RAKS Sp. zo.o.
Raks spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, działając na podstawie Umowy Spółki, niniejszym uchwala następujący Regulamin określający tryb świadczenia usług („Regulamin”):
§ 1
POJĘCIA UŻYTE W REGULAMINIE
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- „Usługodawca” – Raks sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kamionkowskiej 51, 03-812 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0000099583, zwaną dalej „Raks”, NIP: 1130093176, REGON: 010635825;
- „Usługobiorca” – podmiot korzystający z usług Usługodawcy, który jest stroną umowy o świadczenie usług, będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej;
- „Usługa” lub „Usługi” – usługa lub usługi, każdorazowo uzgodnione z Usługobiorcą;
- „Strona” lub „Strony” –Usługobiorca albo Usługodawca albo oba te podmioty łącznie;
- „adres elektroniczny” – oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej;
- „system teleinformatyczny” – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;
- „świadczenie usługi drogą elektroniczną” – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;
- „środki komunikacji elektronicznej” – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną;
§ 2
USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Zakres oraz termin usługi świadczonej przez Raks Sp. z o.o., będzie każdorazowo uzgodniony z Usługobiorcą.
- Usługobiorca, decydując się na uzgodnioną usługę, akceptuje również warunki jej realizacji.
- Wykonanie usługi przez Raks Sp. z o.o. zostanie poprzedzone ustaleniem z Usługobiorcą jej szczegółowego zakresu, planowanego czasu trwania usługi a także przekazaniem informacji o sposobie przygotowania się Usługobiorcy do wdrożenia i realizacji usługi.
- Każdorazowo, Usługobiorca będzie informowany o przewidywanym czasie realizacji usługi, który zostanie ustalony w oparciu o zakres usługi, stopień jej zaawansowania, rozmiar i czas niezbędny do przygotowania się Usługobiorcy do wdrożenia i realizacji usługi.
- Po przekazaniu Usługobiorcy propozycji terminu realizacji usługi, podlega on akceptacji przez Usługobiorcę. Akceptacja terminu lub dokonanie płatności za fakturę pro formę przez Usługobiorcę jest równoznaczna z dokonaniem rezerwacji oznaczonego terminu w kalendarzu Raks Sp. z o.o.
- Usługę uznaję się za wykonaną, a tym samym zaliczkę za bezzwrotną, jeżeli w terminie 3 miesięcy od dnia dokonania przedpłaty, usługa nie będzie mogła zostać zrealizowana z przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy.
- Ustalenia, o których mowa w punktach poprzedzających, będą każdorazowo dokonywane za pośrednictwem wskazanych przez Strony adresów elektronicznych.
§ 3
WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z udostępnionych usług w sposób zgodny z prawem, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
- Usługobiorca obowiązany jest do powstrzymywania się od:
- korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami lub uzasadnionymi interesami Usługodawcy;
- Dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Usługodawcy treści, które naruszają dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, bądź ich wprowadzanie lub rozpowszechnianie poprzez systemy teleinformatyczne Usługodawcy stanowi naruszenie powszechnie obowiązujących przepisów prawa Usługobiorca zobowiązuje się do zwolnienia Usługodawcy z jakichkolwiek kosztów bądź odpowiedzialności, związanych z treścią dostarczaną przez Usługobiorcę do lub przez systemy informatyczne Usługodawcy z naruszeniem powyższych punktów, w szczególności w przypadku roszczeń wysuwanych wobec Usługodawcy przez osoby trzecie.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane korzystaniem z usług w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami, bądź w inny sposób niezgodnym z niniejszym Regulaminem.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane korzystaniem z usług przez osobę nieuprawnioną, która na skutek zawinionego działania lub zaniechania Usługobiorcy uzyskała dostęp do usług świadczonych przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie jest zobowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych treści, które zostały wprowadzone przez Usługobiorcę do systemów teleinformatycznych Usługodawcy. W razie pozyskania wiarygodnej informacji bądź urzędowego zawiadomienia o bezprawnym charakterze takiej treści bądź działalności z nią związanej, Usługodawca może usunąć taką treść lub zawiesić dostęp Usługobiorcy do świadczonych usług. W takim przypadku Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za usunięcie treści, o której mowa w niniejszym punkcie ani za zawieszenie dostępu do usług na podstawie powyższych zapisów.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego mogących powodować tymczasowe utrudnienia lub uniemożliwiających Usługobiorcom korzystania z usług.
- Usługodawca zobowiązuje się do zachowania poufności w odniesieniu do wszelkich informacji, w tym danych osobowych wprowadzonych przez Usługobiorców do systemu teleinformatycznego Usługodawcy, z wyjątkiem przypadków gdy:
- informacje te są publicznie dostępne lub powszechnie znane, o ile nie stały się one publicznie dostępne lub powszechnie znane w wyniku naruszenia przepisów prawa lub zobowiązań umownych pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą,
- ujawnienie jest wymagane przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego,
- uprzednią zgodę na ujawnienie informacji wyda Usługobiorca.
- Usługodawca przedstawi każdorazowo Usługobiorcy szczegółowy opis wymagań technicznych potrzebnych do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną. Niektóre z usług mogą podlegać dodatkowym wymogom technicznym, specyficznym dla danego rodzaju usługi.
§ 4
WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Akceptacja Regulaminu jest równoznaczna ze zgodą na zawarcie umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Umowa zostaje zawarta po potwierdzeniu jej warunków przez Usługodawcę.
- Akceptacja Regulaminu może być wyrażona przez Usługobiorcę w sposób wyraźny poprzez złożenie oświadczenia Usługodawcy o zapoznaniu się z Regulaminem albo w sposób dorozumiany, jeśli po zapoznaniu się z Regulaminem Usługobiorca zaakceptuje zakres świadczonych usług i uiści wynagrodzenie, wynikające z przedłożonej faktury proforma.
§ 5
TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Usługobiorca może złożyć reklamację, jeżeli usługi świadczone droga elektroniczną nie są realizowane przez Usługodawcę lub są realizowane niezgodnie z Regulaminem.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez Usługodawcę można składać pisemnie na adres Usługodawcy lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zaleca się, podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji, informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, zakresu żądania Usługobiorcy oraz danych kontaktowych składającego reklamację.
- Usługodawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia jej wniesienia. Jeśli, we wskazanym terminie reklamacja nie może zostać rozpatrzona Usługodawca przed upływem powyższego terminu powiadamia reklamującego o przyczynach opóźnienia, a także przewidywanym ostatecznym terminie rozpatrzenia reklamacji.
§ 6
WYNAGRODZENIE
- Ustalając każdorazowo zakres świadczonych usług, Raks Sp. z o.o. poinformuje Usługobiorcę o wysokości wynagrodzenia, należnego za realizację danej usługi.
- Wynagrodzenie zostanie każdorazowo ustalone w oparciu o zakres usługi, stopień jej zaawansowania, rozmiar i czas niezbędny do jej przygotowania, a także inne kryteria, związane ściśle z właściwościami danej usługi.
- Usługobiorca każdorazowo akceptuje wysokość zaproponowanego wynagrodzenia.
- Usługodawca przedłoży jako potwierdzenie kosztów usługi fakturę pro forma.
- Uiszczenie przez Usługobiorcę należności wynikającej z otrzymanej faktury pro forma jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu oraz z potwierdzeniem realizacji usługi w ustalonym przez Strony terminie. Jednocześnie, po zaksięgowaniu wpłaty, Usługobiorcy zostanie przesłana faktura VAT.
§ 7
ODWOŁANIE USŁUGI
- Usługobiorca ma prawo do jednorazowego odwołania terminu wykonania usługi, jednak nie później niż na 24 godziny przed zaakceptowanym i zarezerwowanym terminem realizacji.
- Pierwsze odwołanie terminu realizacji usługi, w przypadku powiadomienia o tym Usługodawcy później niż na 24 godziny przed zaakceptowanym i zarezerwowanym terminem realizacji skutkuje uznaniem usługi za wykonaną i podlegającą wynagrodzeniu zgodnie z przedłożoną uprzednio fakturą pro forma. Wyznaczenie nowego terminu realizacji usługi będzie uprawniało Usługodawcę do ponownego przedłożenia faktury pro forma na kwotę usługi. Jeżeli termin realizacji usługi przypada w poniedziałek, Usługobiorca jest zobowiązany do przekazania informacji o odwołaniu usługi najpóźniej w poprzedzający termin wykonania usługi dzień roboczy, tj. piątek, do godziny 12:00.
- Pierwsze odwołanie terminu realizacji usługi jest równoznaczne z koniecznością wyznaczenia nowego terminu, zgodnie z zasadami określonymi w § 2 punkt 5.
- Kolejne odwołanie terminu realizacji tej samej usługi, w przypadku powiadomienia o tym Usługodawcy nie później niż na 24 godziny przed zaakceptowanym i zarezerwowanym terminem realizacji lub w sytuacji, jeżeli termin realizacji usługi przypada w poniedziałek – najpóźniej w poprzedzający termin wykonania usługi dzień roboczy, tj. piątek, do godziny 12:00, oraz wyznaczenie nowego terminu realizacji usługi, nastąpi po uiszczeniu przez Usługobiorcę kwoty odpowiadającej 50% wycenionej usługi, zgodnie z przedłożoną uprzednio fakturą pro forma.
- Kolejne odwołanie terminu realizacji tej samej usługi, w przypadku powiadomienia o tym Usługodawcy później niż na 24 godziny przed zaakceptowanym i zarezerwowanym terminem realizacji lub w sytuacji, jeżeli termin realizacji usługi przypada w poniedziałek – później niż w poprzedzający termin wykonania usługi dzień roboczy, tj. piątek, do godziny 12:00, skutkuje uznaniem usługi za wykonaną i podlegającą wynagrodzeniu zgodnie z przedłożoną uprzednio fakturą pro forma. Wyznaczenie nowego terminu realizacji usługi będzie uprawniało Usługodawcę do ponownego przedłożenia faktury pro forma na kwotę usługi.
- Każde kolejne odwołanie terminu realizacji tej samej usługi, w przypadku wyrażenia przez Usługobiorcę woli jej wykonania, będzie uprawniało Usługodawcę do przedłożenia nowej faktury pro forma na kwotę usługi. Niniejsze wynika z faktu, iż uprzednio odwołane usługi uważa się za wykonane, zgodnie z przedmiotem zawartej między Stronami Umowy.
- W przypadku, gdy po nawiązaniu kontaktu z Usługobiorcą realizacja usługi okaże się niemożliwa na skutek braku przekazania Usługodawcy niezbędnych informacji, które Usługobiorca winien posiadać, wyznaczenie nowego terminu realizacji usługi nastąpi po uiszczeniu przez Usługobiorcę kwoty odpowiadającej 50% wycenionej usługi, zgodnie z przedłożoną uprzednio fakturą pro
- W przypadku, gdy po nawiązaniu kontaktu z Usługobiorcą realizacja usługi okaże się niemożliwa na skutek braku odpowiedniego przygotowania się do usługi ze strony Usługobiorcy, pomimo wcześniej przekazanych wytycznych i warunków niezbędnych do realizacji usługi, wyznaczenie nowego terminu realizacji usługi nastąpi po uiszczeniu przez Usługobiorcę kwoty odpowiadającej 50% wycenionej usługi, zgodnie z przedłożoną uprzednio fakturą pro forma.
- W przypadku gdy Usługobiorca w ustalonym wcześniej terminie nie nawiąże kontaktu z Usługodawcą celem realizacji usługi – pomimo podjęcia przez Usługodawcę telefonicznych i mailowych prób nawiązania kontaktu – usługa traktowana będzie jako wykonana.
- W przypadku gdy Usługobiorca nie będzie odpowiadał na próby kontaktu ze strony Usługodawcy w sprawie umówienia terminu na realizację opłaconej usługi w terminie 3 miesięcy od terminu płatności usługa będzie traktowana jako wykonana.
§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieobjętych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego, Umowa Spółki oraz uchwały.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Usługobiorca zostanie poinformowany o treści każdorazowej zmiany Regulaminu.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie podanym w informacji o jego zmianie, nie wcześniej jednak niż po upływie 14 dni kalendarzowych od momentu poinformowania o zmianach Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu jego uchwalenia.