Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
post
  • Strona główna
  • Administrator
    • Instalacja
    • Pierwsze uruchomienie
    • Administrator
    • Zarządzanie dostępem do programu
  • Księga Handlowa, Środki Trwałe
    • Ustawienia FK
    • Parametry FK
    • Kontrahenci
    • Środki trwałe
    • Księgowanie
    • Deklaracje i raporty
    • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
    • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
    • Wzorce księgowań
      • Plik wzorców księgowań
      • Faktura sprzedaży
      • Wyciąg bankowy
      • Lista płac
  • KPiR
    • Ustawienia FK KPiR
    • Kontakty
    • Środki Trwałe
    • Księgowanie KPiR
    • Wydruk księgi i deklaracje
  • Ryczałt
    • Ustawienia FK Ryczałt
    • Odbiorcy i pracownicy
    • Ewidencja przychodów
    • Wydruk ewidencji i deklaracje
  • Finanse i Księgowość
    • Rozrachunki
      • Generowanie rozrachunków
      • Rozliczanie rozrachunków
    • Archiwizacja rozrachunków
    • Współpraca z bankiem
  • Kadry i Płace
    • Ustawienia KP
    • Pracownicy
    • Umowy o pracę
      • Umowa o pracę
      • Bilanse otwarcia
      • Zdarzenia
      • Lista płatnicza dla umów o pracę
    • Umowy cywilnoprawne
      • Umowa cywilnoprawna
      • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
    • Umowa o pracę cd.
    • Umowa cywilnoprawna cd.
    • Deklaracje PIT-11
    • Wyliczanie wynagrodzeń
      • Przykłady
  • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
    • Sprzedaż usług
      • Ustawienia modułu
      • Usługi
      • Sprzedaż usług
    • Sprzedaż towarów i usług
      • Ustawienia
      • Dostawcy i odbiorcy
      • Towary
      • Magazyn
      • Zakup towarów
      • Sprzedaż towarów
    • Cenniki
      • Cenniki zakupowe
      • Cenniki sprzedażowe
    • Zarządzanie produkcją
      • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
      • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
      • Etap 3: Planowanie produkcji
      • Etap 4: Wykonanie produkcji
  • CRM
    • Logowanie do modułu CRM
    • Kontakty w CRM
    • Terminarze
    • Zarządzanie pracą
    • Zarządzanie sprzedażą
  • Filmy instruktażowe
    • Księgowość
    • Kadry i płace
    • Sprzedaż
    • Ogólne
    • Administrator
    • Moduły dodatkowe
    • JPK
  • Wskazówki
    • Księgowość
      • Automatyczna numeracja kont
      • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
      • Brak danych Udziałowca na deklaracji
      • Brak imienia właściciela na deklaracjach
      • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
      • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
      • Brak zgodności rozrachunków i księgowań
      • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
      • Dane udziałowca i udziały w źródłach
      • Deklaracja – brak widoczności na liście.
      • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
      • Dodawanie kodu kraju
      • Import planu kont z poprzedniego roku
      • Import schematu księgowego
      • Import Wyciągów bankowych
      • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
      • Jak dodać ulgę na złe długi
      • Jak wystawić notę korygującą
      • JPK V7 – Informacje
      • JPK V7 – od 2022 r.
      • JPK V7 – Deklaracje 2022
      • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
      • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
      • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
      • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
      • KONTA NKUP – definiowanie
      • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
      • Korekta JPK V7
      • Księgowanie VAT marża
      • Nie liczy się podatek dla udziałowca
      • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
      • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
      • Obsługa zwolnienia z PDOF
      • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
      • Procedury WSTO_EE oraz IED
      • Puste zestawienie – brak danych
      • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
      • Składka zdrowotna w modułach FK
      • Składki ZUS i DRA w module FK
      • Spis z natury – remanent w KPiR
      • Status 300 – wysyłka deklaracji
      • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
      • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
      • Wprowadzenie tabel odsetkowych
      • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
      • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
      • Zerowy – RZiS lub Bilans
      • ZUS DRA w modułach księgowych
      • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
    • Kadry i Płace
      • Archiwizacja pracownika
      • Bilans urlopowy – automatycznie
      • Bilans urlopowy pracownika
      • Błędy przy dodawaniu realizacji
      • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
      • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
      • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
      • Dzień wolny za święto w sobotę
      • Eksport do Płatnika
      • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
      • Eksport składek PPK do pliku XML
      • Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
      • Ekwiwalent za urlop
      • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
      • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
      • Nadgodziny dla pracownika
      • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
      • Nie nalicza się Fundusz Pracy
      • Nie naliczają się składki ZUS
      • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania
      • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
      • Otwieranie nowego okresu płatniczego
      • Odprawa emerytalna/pośmiertna
      • Podatek dla osoby do 26 roku życia
      • Pobieranie danych stałych
      • Podwójna kwota wynagrodzenia
      • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
      • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
      • Przelewy do listy płatniczej
      • Składka zdrowotna niższa niż 9%
      • Składki ZUS i DRA w module KP
      • Składki ZUS właściciela
      • Tworzenie wzorca kalendarza
      • Urząd Skarbowy pracownika
      • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
      • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
      • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
      • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
      • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
      • ZUS Z-3
      • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
    • Sprzedaż i Magazyn
      • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
      • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
      • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Dodanie numeru BDO na fakturze
      • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
      • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
      • Faktura do paragonu
      • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
      • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
      • Faktura zaliczkowa do zamówienia
      • Faktura pro forma
      • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
      • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
      • Komunikat – Inny użytkownik edytuje ten dokument.
      • Korekta faktury na wartość „0”
      • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
      • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
      • Nie przenoszą się dane na Intrastat
      • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
      • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
      • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
      • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
      • Realizacja zamówienia
      • Sposób liczenia cen netto i brutto
      • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
      • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
      • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
      • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
      • Ustawienie podzielnej jednostki miary
      • Usuwanie rezerwacji na towarze
      • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
      • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
      • Zmiana ilości miejsc po przecinku
      • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
      • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
      • Zły rachunek bankowy na fakturze
    • Administracja
      • Access violation at address […] in module „[…]’.
      • Aktualizacja programu RAKS
      • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
      • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
      • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
      • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
      • Brak górnego paska z zakładkami
      • Definiowanie rachunku bankowego
      • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
      • Format daty w programie
      • Instalacja programu RAKS
      • Konfiguracja połączenia z bazą danych
      • Konfiguracja pracy zdalnej
      • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
      • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
      • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
      • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
      • Nadawanie uprawnień użytkownikom
      • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
      • Odtworzenie kopii zapasowej
      • Przeniesienie programu na nowy komputer
      • Tworzenie drugiej konfiguracji
      • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
      • Tworzenia kopii zapasowej
      • Usuwanie ustawień użytkownika
      • Wgranie licencji
      • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
      • Zniknął dolny pasek
      • XML – zmiany
  • Opis zmian RAKSSQL
    • 2022
      • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
      • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
      • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
      • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
      • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
      • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
      • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
      • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
      • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
      • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
      • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
      • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
      • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
      • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
      • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
    • 2021
      • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
      • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
      • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
  • Zmiany w przepisach
    • Księgowość
      • Dłuższe terminy sprawozdawcze w CIT za 2021 rok
    • Kadry i Płace
    • Inne

Wersja 2021.1.39.1187

Data publikcji 08.11.2021

Sprzedaż

Nowa cecha

Dodanie w oknie: Zamówienia od odbiorców (ZO) kolumn: "Źródło zamówienia" i "Numer obcy zamówienia"

W oknie głównym zamówień od odbiorców ZO dodano możliwość wyciągnięcia z zasobnika kolumn ukrytych takie kolumny jak: „Źródło zamówienia” i „Numer obcy zamówienia”. Nie ma możliwości wypełnienia tych pól w programie RAKSSQL Sprzedaż. Pola te mogą być wypełniane przez obce systemy integrujące się z RAKSSQL SP. Pole „Źródło zamówienia” służy do tego aby uzupełniać tam nazwę z obcego systemu, który dodaje poprzez API zamówienia do RAKSSQL. W pole „Numer obcy zamówienia” zostaje wpisany pierwotny numer zamówienia, który został nadany w systemie w którym zamówienie to zostało wprowadzone, czyli np. numer zamówienia w BaseLinkerze, Allegro czy Amazonie.

Nowa cecha

Dodano funkcjonalność umożliwiającą generowanie pdf dla dokumentów z okna głównego faktur sprzedaży oraz możliwość ustawienia statusu dla faktur sprzedaży

W oknie głównym: „Sprzedaż- paragony, faktury” umożliwiono generowanie wydruku w formacie pdf dla wystawionych dokumentów oraz ustawienie odpowiedniego statusu, zdefiniowanego wcześniej w Słowniki>Statusy dokumentów. Po wejściu do modułu Administrator na zakładkę: „Uprawnienia>Uprawnienia wewnątrz firm>Wspólne” w sekcji: Sprzedaż i Magazyn, użytkownik ma możliwość zdefiniowania uprawnień do przeglądania i zmiany zawartości nowo dodanego słownika statusów dokumentów sprzedaży. Aby wygenerować pdf dla wybranych dokumentów sprzedaży, należy na oknie z dokumentami sprzedaży zaznaczyć interesujący dokument/y, a następnie kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać „PDF->Utwórz i załącz” lub wybrać ikonkę PDF, która znajduje się w górnej belce okna z prawej strony za ikonką drukarki. Podczas generowania załącznika pdf, użytkownik ma możliwość jednoczesnej zmiany statusu dokumentów. Aby to zrobić należy na oknie „Eksport do PDF” zaznaczyć opcję „Ustaw status” i wybrać z kontrolki odpowiedni status. Jeśli nie dla wszystkich zaznaczonych dokumentów uda się wygenerować załącznik PDF, to po zakończeniu całej operacji wyświetlony zostanie raport z informacją o błędach. Aby usunąć zapisane wcześniej w bazie załączników wydruki pdf, należy zaznaczyć interesujące faktury, a następnie kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać „PDF->Usuń”. Pojawi się wówczas okno: „Usunięcie PDF”, gdzie można też ustawić odpowiedni status dokumentu po jego usunięciu. Użytkownik w oknie dokumentów sprzedaży może wyciągnąć z zasobnika kolumn ukrytych m.in takie kolumny jak: „PDF”, „Status” Pole „Status” określa status dokumentu wybierany ze słownika. Pole „PDF” mówi o tym czy do danej faktury został wygenerowany i zapisany w bazie załączników wydruk w formacie PDF. W kolumnie „PDF”, dla faktur dla których zapisany został załącznik, wyświetla się ikonka „PDF” . Po najechaniu na nią kursor myszy zmienia kształt. Po kliknięciu w ikonkę, plik pdf pobierze się do domyślnego katalogu pobierania użytkownika (domyślnie c:\Users\Użytkownik\Downloads\), a następnie otworzy się w domyślnym programie do obsługi plików pdf. Aby zmienić status wybranych dokumentów, należy w oknie z dokumentami sprzedaży zaznaczyć interesujące użytkownika dokumenty, a następnie wybrać „Operacje” i „Zmień status”

Usprawnienie

Dodanie w oknie głównym dokumentów sprzedaży i w oknie faktur zaliczkowych kolumn informujących o dacie i godzinie fiskalizacji, numerze i identyfikatorze drukarki fiskalnej oraz użytkowniku, który dokonywał fiskalizacji

W oknie głównym: „Sprzedaż – paragony, faktury” oraz w oknie: „Faktury zaliczkowe i korekty zaliczek” dodano możliwość wyciągnięcia z zasobnika kolumn ukrytych takich to nowo dodanych kolumn: – Data fiskalizacji – Fiskalizował – Nr drukarki fiskalnej (numer unikatowy) – Id. drukarki fiskalnej (identyfikator drukarki fiskalnej)

Usprawnienie

Umożliwiono dodanie zmiennych do nazwy wzorcowego opisu/uwagi i przenoszenie wyniku działania tych zmiennych do tematu wiadomości e-mail

Jeżeli użytkownik wejdzie do Słowniki>Wzorce opisów i dla dokumentów we wzorcowym opisie w polu: „Nazwa”, wpisze dla typu dokumentów np. „Faktury, paragony” odpowiednią nazwę i wybierze zmienną (symbol) np.: „Faktura: [NUMER_DOKUMENTU] z dnia: [DATA_SPRZEDAZY]” (dodano taką możliwość) a następnie chce wysyłać fakturę e-mailem i po wejściu w parametry funkcji wydruku w sekcji: Poczta elektroniczna/Załączniki wybierze w kontrolce: „Domyślna treść wiadomości” wzorcowy opis, gdzie w nazwie wcześniej dodano zmienną, to do tematu wiadomości e-maila trafi wynik działania zmiennej, czyli dla przedstawionego przypadku będzie: Faktura: FS/2021/10/M1/0002 z dnia: 2021-10-21

Usprawnienie

Podgląd powiązanych ze sobą dokumentów z poziomu okna faktur zakupu i faktur wewnętrznych WNT

Dodano możliwość podglądu powiązanych z fakturą zakupu dokumentów z dolnej części okna faktur zakupu i faktur wewnętrznych WNT, widocznych na zakładce: „Powiązane dokumenty”.

Poprawka

Poprawienie błędu dotyczącego niepoprawnego przenoszenia danych o dostawcy i producencie po wyeksportowaniu a następnie zaimportowaniu towaru z pliku w formacie xls, xlsx

Poprawiono błąd który dotyczył niepoprawnego przenoszenia danych dostawcy i producenta dla artykułu po wyeksportowaniu a następnie zaimportowaniu towaru z pliku w formacie xls, xlsx. Pola dotyczące dostawcy i producenta jeżeli podczas eksportu były puste, to po zaimportowaniu mogły być uzupełnione jakimiś danymi.

Drukuj
Table of Contents
Privacy policy
Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook