Statusy w BaseLinker
Zamówienia dodawane do BaseLinker mogą się znaleźć w różnych statusach. Przepływ zamówienia przez statusy można definiować w oparciu o akcje automatyczne BaseLinker:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.1-1-1024x555.png)
Można nimi oczywiście sterować ręcznie (na przykład w fazie testów Integratora) poprzez zaznaczanie zamówień na liście i wykonywanie akcji Zmień status zamówień (działa dla zaznaczonych dokumentów):
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.2-1.png)
Zasady importu zamówienia
Aby nasz Integrator podjął próbę zaimportowania zamówienia z BaseLinker co RaksSQL, muszą zostać spełnione konkretne warunki:
- Zamówienie musi być potwierdzone.
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.3-1-1024x507.png)
- Zamówienie musi mieć status, który jest zgodny z tym, co zostało ustawione w Konfiguratorze w zakładce BaseLinker – Ustawienia:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.4-1-1024x192.png)
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.5-1.png)
W powyższym przypadku Integrator podejmie próbę importu dwóch zamówień ze statusem Do zamówienia do RaksSQL.
- Produkty znajdujące się na zamówieniu były wcześniej wyeksportowane z RaksSQL do BaseLinker w ramach przygotowywania Integratora do pracy.
- Sposób płatności wybrany na zamówieniu jest zgodny ze sposobem zdefiniowanym w RaksSQL. Sposobu płatności nie jesteśmy w stanie zaimportować z BaseLinker, ponieważ w tym serwisie jest on prostym tekstem de facto, a w RaksSQL to skomplikowana kartoteka z wyborem rachunku bankowego i wieloma atrybutami.
BaseLinker:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.6.png)
RaksSQL:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.7.png)
Import zamówień
Uruchomienie procedury importu zamówień z BaseLinker może odbyć się na dwa sposoby:
- Ręcznie – poprzez wejście w Konfiguratorze do zakładki BaseLinker – Akcje i użycie przycisku Pobierz zamówienia.
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.8-1024x522.png)
- Automatycznie – jeżeli w Konfiguratorze na zakładce BaseLinker – Akcje zostanie włączony przycisk Automatyczna synchronizacja zamówień, to procedura ta będzie się uruchamiać sama, zgodnie z ustawionym interwałem czasu (w sekundach).
Akcje:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.9-1024x242.png)
Parametry:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.10-1024x340.png)
Jeżeli Integrator podejmie próbę importu zamówień, zostanie to zakomunikowane na konsoli serwisu:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.11-1024x314.png)
Zamówienia pojawią się wtedy w kartotece w RaksSQL:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.12-1024x310.png)
Jeżeli nie zostaną znalezieni kontrahenci zgodni z zamówieniem w BaseLinker, to oni także zostaną zaimportowani do RaksSQL:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.13-1024x310.png)
Po zaimportowaniu zamówienia do RaksSQL, jego status w BaseLinker powinien ulec zmianie zgodnie z ustawieniami na zakładce BaseLinker – ustawienia.
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.14-1024x349.png)
Tak też się stało:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.15.png)
Jeżeli w ustawieniach (BaseLinker – Ustawienia) wybrana została opcja umieszczenia numeru zamówienia z RaksSQL w BaseLinker:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.16-1024x243.png)
To numer zostanie umieszczony tam, gdzie wybrał użytkownik w ustawieniach:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.17.png)
Problemy podczas importu zamówienia
Może się jednak zdarzyć, że zamówienie nie zostanie poprawnie zaimportowane do RaksSQL i wystąpią z nim jakieś problemy. Na przykład zostanie wpisany niezdefiniowany w RaksSQL sposób płatności. Takie zamówienie trafi wtedy do statusu ustalonego w ustawieniach:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.18-1024x241.png)
W polu Uwagi zamówienia pojawi się opis problemu, który wystąpił podczas importu:
![](https://raks.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/09/7.19.png)
Ponowny import tego samego zamówienia
Zamówienie, które zostało zaimportowane z BaseLinkera nie zostanie pobrane ponownie, nawet gdy zostanie mu zmieniony status w BaseLinker na taki, z którego zamówienia są importowane do RaksSQL. Nasz serwis zapamiętuje fakt, że dane zamówienie zostało już raz pobrane i nie pobierze go ponownie. Jednak jeżeli usuniemy je z bazy RaksSQL, przesuniemy do odpowiedniego statusu w BaseLinker i uruchomimy procedurę synchronizacji zamówień, to wtedy zamówienie zostanie ponownie pobrane do RaksSQL.