Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
post
  • Strona główna
  • Administrator
    • Instalacja
    • Pierwsze uruchomienie
    • Administrator
    • Zarządzanie dostępem do programu
    • Migracja Firebird 2.5 do 4.0
      • Instrukcja migracji Firebird 2.5 do 4.0
      • Migracja Firebird  2.5 do 4.0 dla biur rachunkowych         
      • Instrukcja powrotu po Migracji Firebird z 4.0 do 2.5
  • Księga Handlowa, Środki Trwałe
    • Ustawienia FK
    • Parametry FK
    • Kontrahenci
    • Środki trwałe
    • Księgowanie
    • Deklaracje i raporty
    • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
    • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
    • Wzorce księgowań
      • Plik wzorców księgowań
      • Faktura sprzedaży
      • Wyciąg bankowy
      • Lista płac
  • KPiR
    • Ustawienia FK KPiR
    • Kontakty
    • Środki Trwałe
    • Księgowanie KPiR
    • Wydruk księgi i deklaracje
  • Ryczałt
    • Ustawienia FK Ryczałt
    • Odbiorcy i pracownicy
    • Ewidencja przychodów
    • Wydruk ewidencji i deklaracje
  • Finanse i Księgowość
    • Rozrachunki
      • Generowanie rozrachunków
      • Rozliczanie rozrachunków
    • Archiwizacja rozrachunków
    • Współpraca z bankiem
  • Kadry i Płace
    • Ustawienia KP
    • Pracownicy
    • Umowy o pracę
      • Umowa o pracę
      • Bilanse otwarcia
      • Zdarzenia
      • Lista płatnicza dla umów o pracę
    • Umowy cywilnoprawne
      • Umowa cywilnoprawna
      • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
    • Umowa o pracę cd.
    • Umowa cywilnoprawna cd.
    • Deklaracje PIT-11
      • PIT-11 za 2022 rok – sprawdzenie
    • Wyliczanie wynagrodzeń
      • Przykłady
    • E-Pracownik
      • Wymagania techniczne
      • Instalacja aplikacji
        • Informacje ogólne
        • Przykład instalacji i aktualizacji
        • Aktualizacja aplikacji
          • Odinstalowywanie poprzedniej wersji XAMPP
          • Instalowanie nowej wersji  XAMPP
          • Konfiguracja encodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
        • Nowa instalacja aplikacji E-Pracownik
          • Instalacja bibliotek VC_redist.x64
          • Instalacja serwera http Apache2.4 x64
          • Konfiguracja enkodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
      • Konfiguracja i wdrożenie
        • Zarządzanie aplikacją
        • Przydzielanie firm, dodawanie roli księgowej
        • Parametry i informacje o aplikacji
        • Logowanie do programu
        • Zarządzanie użytkownikami
        • Tworzenie struktury organizacyjnej
        • Tworzenie struktury akceptantów i podwładnych
        • Zarządzanie paskami wynagrodzeń pracowników
      • Dodawanie wniosków urlopowych przez pracownika
        • Pulpit pracownika
      • Zarządzanie wnioskami urlopowymi
        • Kierownik
        • Akceptant
        • Kadrowa i Księgowa
      • Lista obecności
      • Grafik urlopów i nieobecności
      • Pasek pracownika (wynagrodzenia)
      • Obsługa prac. cywilno-prawnych i B2B
      • Historia wersji
    • Praca za granicą (UE)
  • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
    • Sprzedaż usług
      • Ustawienia modułu
      • Usługi
      • Sprzedaż usług
    • Sprzedaż towarów i usług
      • Ustawienia
      • Dostawcy i odbiorcy
      • Towary
      • Magazyn
      • Zakup towarów
      • Sprzedaż towarów
    • Cenniki
      • Cenniki zakupowe
      • Cenniki sprzedażowe
    • Zarządzanie produkcją
      • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
      • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
      • Etap 3: Planowanie produkcji
      • Etap 4: Wykonanie produkcji
    • KSEF – informacje
      • KSeF – Konfiguracja połączenia.
    • BaseLinker
      • Instrukcja użytkowa
        • Integrator
        • Konfiguracja
        • Przygotowanie do pracy – wysłanie danych do BaseLinker
        • Pobranie kategorii i produktów z BaseLinker
        • Automatyczne wiązanie produktów BaseLinker z towarami w RAKSSQL
        • Synchronizacja zamówień
        • Synchronizacja dokumentów sprzedaży
        • Komunikowanie efektów synchronizacji danych
        • Dostosowanie RAKSSQL do potrzeb integracji z BaseLinker
        • Uruchomienie integracji (krok po kroku)
        • Stany magazynowe
      • Instrukcja techniczna
        • Katalog roboczy Integratora
        • Pliki konfiguracyjne
        • Bazy danych SQLite
        • API Integratora
        • Pliki konfiguracyjne 3.0
  • CRM
    • Logowanie do modułu CRM
    • Kontakty w CRM
    • Terminarze
    • Zarządzanie pracą
    • Zarządzanie sprzedażą
  • Filmy instruktażowe
    • Księgowość
    • Kadry i płace
    • Sprzedaż
    • Ogólne
    • Administrator
    • Moduły dodatkowe
    • JPK
  • Wskazówki
    • Księgowość
      • Automatyczna numeracja kont
      • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
      • Brak danych Udziałowca na deklaracji
      • Brak imienia właściciela na deklaracjach
      • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
      • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak rozrachunków do rozliczenia ze wskazanym
      • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
      • Brak zgodności rozrachunków i księgowań
      • Brak zgodności VAT/rozrachunków i księgowań
      • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
      • Dane udziałowca i udziały w źródłach
      • Deklaracja – brak widoczności na liście.
      • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
      • Dodawanie kodu kraju
      • Eksport BO i RZiS do E-sprawozdania
      • Import dokumentów księgowych błędy przy korzystaniu z oznaczeń D lub O
      • Import planu kont z poprzedniego roku
      • Import schematu księgowego
      • Import Wyciągów bankowych
      • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
      • Jak dodać ulgę na złe długi
      • Jak wystawić notę korygującą
      • JPK V7 – Informacje
      • JPK V7 – od 2022 r.
      • JPK V7 – Deklaracje 2022
      • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
      • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
      • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
      • Komunikat – Nie można usunąć dokumentu księgowego
      • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
      • KONTA NKUP – definiowanie
      • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
      • Korekta amortyzacji środka trwałego
      • Korekta JPK V7
      • Księgowanie VAT marża
      • Nie liczy się podatek dla udziałowca
      • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
      • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
      • Numer powielonego dokumentu źródłowego nie podświetla się na czerwono
      • Obsługa zwolnienia z PDOF
      • Podświetlanie na czerwono zdublowanego numeru dowodu źródłowego FK
      • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
      • Procedury WSTO_EE oraz IED
      • Przenoszenie wzorców księgowych między firmami
      • Puste zestawienie – brak danych
      • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
      • Składka zdrowotna w modułach FK
      • Składki ZUS i DRA w module FK
      • Spis z natury – remanent w KPiR
      • Status 300 – wysyłka deklaracji
      • Środki Trwałe – Tworzenie dokumentów do wydarzeń
      • Środki Trwałe – zmiana wartości
      • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
      • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
      • Wprowadzenie tabel odsetkowych
      • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
      • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
      • Zerowy – RZiS lub Bilans
      • ZUS DRA w modułach księgowych
      • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
    • Kadry i Płace
      • Archiwizacja pracownika
      • Bilans urlopowy – automatycznie
      • Bilans urlopowy pracownika
      • Błędy przy dodawaniu realizacji
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla zamkniętej listy płatniczej
      • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
      • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
      • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
      • Dzień wolny za święto w sobotę
      • Eksport do Płatnika
      • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
      • Eksport składek PPK do pliku XML
      • Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
      • Ekwiwalent za urlop
      • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
      • Jak ustawić dzień wolny dla wszystkich pracowników
      • Jedna umowa kończy się w środku miesiąca i druga jako kontynuacja zaczyna się od kolejnego dnia – przy naliczaniu KUP i ulga naliczają się na obu – jak temu zapobiec?
      • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
      • Kwota potracenia chorobowego od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Kwota potrącenia za urlop wypoczynkowy od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Nadgodziny dla pracownika
      • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
      • Naliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych
      • Nie nalicza się Fundusz Pracy
      • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania – co należy sprawdzić
      • Nie naliczają się składki ZUS
      • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
      • Nie udało się odczytać definicji dnia o identyfikatorze 0
      • Otwieranie nowego okresu płatniczego
      • Odprawa emerytalna/pośmiertna
      • Podatek dla osoby do 26 roku życia
      • Pobieranie danych stałych
      • Podwójna kwota wynagrodzenia
      • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
      • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
      • Przelewy do listy płatniczej
      • Składka zdrowotna niższa niż 9%
      • Składki ZUS i DRA w module KP
      • Składki ZUS właściciela
      • Suma rachunków przekroczyła kwotę umowy – błąd przy naliczaniu rachunku
      • Tworzenie wzorca kalendarza
      • Ulga dla klasy średniej – ujemna kwota
      • Urząd Skarbowy pracownika
      • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
      • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
      • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
      • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
      • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
      • ZUS Z-3
      • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
    • Sprzedaż i Magazyn
      • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
      • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
      • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak towaru na magazynie
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla faktury
      • Dodanie numeru BDO na fakturze
      • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
      • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
      • Faktura do paragonu
      • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
      • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
      • Faktura zaliczkowa do zamówienia
      • Faktura pro forma
      • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
      • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
      • Korekta faktury na wartość „0”
      • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
      • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
      • Lista wspieranych drukarek fiskalnych
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
      • Nie przenoszą się dane na Intrastat
      • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
      • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
      • Parametry drukarek fiskalnych
      • Po zapisaniu faktury nie zapisują się uwagi do pozycji
      • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
      • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
      • Realizacja zamówienia
      • Sposób liczenia cen netto i brutto
      • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
      • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
      • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
      • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
      • Ustawienie podzielnej jednostki miary
      • Usuwanie rezerwacji na towarze
      • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
      • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
      • Zmiana ilości miejsc po przecinku
      • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
      • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
      • Zły rachunek bankowy na fakturze
    • Administracja
      • Access violation at address […] in module „[…]’.
      • Aktualizacja programu RAKS
      • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
      • Archiwizacja i przywracanie Firmy
      • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
      • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
      • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
      • Brak górnego paska z zakładkami
      • Definiowanie rachunku bankowego
      • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
      • Format daty w programie
      • Instalacja programu RAKS
      • Jak dodać nową pozycję menu wydruków i podpiąć pod nią szablon
      • Konfiguracja połączenia z bazą danych
      • Konfiguracja pracy zdalnej
      • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
      • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
      • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
      • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
      • Nadawanie uprawnień użytkownikom
      • Nie widać menu zestawień
      • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
      • Odtworzenie kopii zapasowej
      • Przeniesienie programu na nowy komputer
      • Przywracanie ustawień domyślnych dla użytkownika
      • Tworzenie drugiej konfiguracji
      • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
      • Możliwe problemy podczas tworzenia kopii zapasowej
      • Ustawienia połączeń wychodzących
      • Usuwanie ustawień użytkownika
      • Wgranie licencji
      • Wolno działająca baza danych Firebird
      • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
      • Zniknął dolny pasek
      • XML – zmiany
  • Opis zmian RAKSSQL
    • 2023
      • Wersja 2023.1.6.1244 – 30.01.2023
      • Wersja 2023.1.5.1243 – 25.01.2023
      • Wersja 2023.1.4.1242 – 23.01.2023
      • Wersja 2023.1.3.1241 – 16.01.2023
      • Wersja 2023.1.2.1240 – 30.12.2022
      • Wersja 2023.1.1.1239 – 20.12.2022
    • 2022
      • Wersja 2022.1.49.1238 – 16.12.2022
      • Wersja 2022.1.47.1236 – 12.12.2022
      • Wersja 2022.1.45.1234 – 25.10.2022
      • Wersja 2022.1.44.1233 – 17.10.2022
      • Wersja 2022.1.43.1232 – 16.09.2022
      • Wersja 2022.1.42.1231 – 09.09.2022
      • Wersja 2022.1.41.1230 – 26.08.2022
      • Wersja 2022.1.39.1228 – 18.08.2022
      • Wersja 2022.1.38.1227 – 08.08.2022
      • Wersja 2022.1.37.1226 – 29.07.2022
      • Wersja 2022.1.36.1225 – 27.07.2022
      • Wersja 2022.1.35.1224 – 18.07.2022
      • Wersja 2022.1.34.1223 – 11.07.2022
      • Wersja 2022.1.33.1222 – 04.07.2022
      • Wersja 2022.1.32.1221 – 01.07.2022
      • Wersja 2022.1.31.1220 – 24.06.2022
      • Wersja 2022.1.29.1218 – 13.06.2022
      • Wersja 2022.1.26.1215 – 24.05.2022
      • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
      • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
      • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
      • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
      • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
      • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
      • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
      • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
      • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
      • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
      • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
      • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
      • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
      • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
      • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
    • 2021
      • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
      • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
      • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
  • Moduły dodatkowe – opisy zmian
    • Analizator Excel
    • Import kalendarzy i zdarzeń
    • Import z UBER’a
    • Importer JPK
    • Łącznik JPK
    • Pulpit Księgowego
    • RMK
    • Rozdzielnik płac
    • Windykator
    • ZSMOPL

Wersja 2022.1.41.1230

Data publikacji: 26.08.2022

Księgowość

Nowa cecha

Obsłużenie nowego wzoru deklaracji i e-deklaracji "CIT-8E" (v. 2) wraz z załącznikiem "CIT/EZ" (v. 2)

Obsłużono nowy wzór deklaracji i e-deklaracji „CIT-8E” (v. 2) wraz z załącznikiem „CIT/EZ” (v. 2).

Nowy wzór ma zastosowanie do dochodów uzyskanych przez podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek w roku podatkowym, który rozpoczął się po dniu 31 grudnia 2021 roku.

Nowa cecha

Wprowadzenie nowego wzoru e-deklaracji "CIT-8" (v. 31)

Wprowadzono nowy wzór e-deklaracji „CIT-8” (v. 31).

Formularz papierowy ww. deklaracji pozostał bez zmian.

Usprawnienie

Dodanie w latach o typie "KPiR" oraz "Ryczałt" kolejnej opcji dla parametru roku odpowiadającego za sposób tworzenia opisów rozrachunków tworzonych automatycznie

W parametrach roku obrotowego o typie „KPiR” oraz „Ryczałt” dodano możliwość wyboru nowej opcji „opis operacji” dla parametru „Sposób  tworzenia opisu dla rozrachunków automatycznych”.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory program nie potrafił przenosić opisów do tworzonych automatycznie rozrachunków, wprowadzonych w polu dokumentu księgowego „Opis operacji”.

Co zrobiono?
W parametrach roku obrotowego dla parametru „Sposób tworzenia opisu dla rozrachunków automatycznych” użytkownik ma możliwość wyboru z listy rozwijalnej opcję „opis operacji”. Nowa opcja parametru została dodana do roku obrotowego o typie” KPiR” oraz „Ryczałt”.

Jak to działa po zmianach?
Zachowanie programu dla roku obrotowego o typie „Ryczałt” i wybraniu nowej opcji „opis operacji” dla parametru „Sposób  tworzenia opisu dla rozrachunków automatycznych”:
– przy wprowadzaniu dokumentu księgowego i uzupełnieniu pola „Opis operacji” w zakładce „Ewidencja przychodów”, program przeniesie ten opis do rozrachunków tworzonych automatycznie.

Zachowanie programu dla roku obrotowego o typie „KPiR” i wybraniu nowej opcji „opis operacji” dla parametru „Sposób  tworzenia opisu dla rozrachunków automatycznych”:
– przy wprowadzaniu dokumentu księgowego w zakładce „Księga podatkowa” i uzupełnieniu pola „Opis operacji”, program przeniesie ten opis do rozrachunków tworzonych automatycznie. Jeśli powstanie więcej wpisów dla tej samej waluty w zakładce „Księga podatkowa”, to program połączy i oddzieli średnikami wprowadzone opisy operacji dla danego rozrachunku.

Usprawnienie

Dodanie ostrzeżenia o nieuaktualnieniu oraz ostrzeżenia o nieutworzeniu rozrachunku po zmianie konta złotówkowego na konto walutowe

Dodano ostrzeżenie o nieuaktualnieniu oraz ostrzeżenie o nieutworzeniu rozrachunku po zmianie konta złotówkowego na konto walutowe.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory program nie wyświetlał żadnego komunikatu, kiedy użytkownik edytując dekret zmienił konto rozrachunkowe złotówkowe na konto rozrachunkowe w walucie obcej i pominął wpisanie kwoty w walucie obcej (program nie był w stanie prawidłowo uaktualnić rozrachunku) oraz użytkownik nie otrzymywał komunikatu, gdy wprowadził w dekrecie konto rozrachunkowe walutowe i pominął wpisanie kwoty w walucie obcej (program nie utworzył rozrachunku). Brak wpisanej kwoty w walucie obcej powodował brak utworzenia/uaktualnienia rozrachunku, co mogło być powodem niespójności zapisów na kontach z rozrachunkami.

Co zrobiono?
Dodano do programu dwa ostrzeżenia:
1) ostrzeżenie o nieuaktualnieniu rozrachunku po zmianie w dekrecie konta rozrachunkowego złotówkowego na konto rozrachunkowe w walucie obcej bez wpisania kwoty w walucie obcej,
2) ostrzeżenie o nieutworzeniu rozrachunku, gdy zostaje wprowadzone do dekretu konto rozrachunkowe w walucie obcej i nie została wpisana kwota w walucie obcej.

Jak to działa po zmianach?
Po zmianach program wyświetla ostrzeżenie, gdy zostaje wprowadzone do dekretu konto rozrachunkowe walutowe, ale bez podania kwoty w walucie obcej oraz ostrzeżenie, kiedy zostaje zmienione konto rozrachunkowe złotówkowe na konto rozrachunkowe walutowe bez podania kwoty w walucie obcej. Przy tak dodanych komunikatach program weryfikuje i daje większą kontrolę nad poprawnością spójności zapisów na kontach z ewidencją rozrachunków.

UWAGA: Ostrzeżenie o nieutworzeniu rozrachunku pojawi się, gdy użytkownik ma zaznaczony w parametrach roku parametr „Automatyczne tworzenie rozrachunków”, a ostrzeżenie o niezaktualizowaniu rozrachunku pojawi się, gdy konto księgowe jest powiązane z rozrachunkiem.

Usprawnienie

Możliwość zaprezentowania na gridzie okna przeglądowego "Wpisy do rejestru VAT" informacji o dacie księgowania dokumentu księgowego, w którym znalazł się dany wpis do rejestru VAT

Dodano możliwość zaprezentowania w oknie przeglądowym „Wpisy do rejestrów VAT” (menu: „Księgowość” >> „Rejestracja VAT”) informacji o dacie księgowania dokumentu księgowego, w którym znalazł się dany wpis do rejestru VAT.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory w oknie przeglądowym „Wpisy do rejestrów VAT” nie było dostępnej informacji o dacie księgowania. Nie było zatem możliwości skonfrontowania daty księgowania z datą wpisu do rejestru VAT (np. czy są to daty z tego samego okresu rozliczeniowego).

Co zrobiono?
Dodano do zasobnika kolumn nową kolumnę o nazwie „Data księgowania”.

Jak to działa po zmianach?
Jeżeli użytkownik potrzebuje informacji o dacie księgowania z dokumentu księgowego, w jakim znalazł się dany wpis do rejestru VAT, może wybrać z zasobnika kolumn nową kolumnę „Data księgowania” i umieścić ją w oknie „Rejestracja VAT” w dowolnym, wybranym przez siebie miejscu.

Usprawnienie

Możliwość podania w "Nocie księgowej" terminu płatności i rachunku bankowego, na który ma zostać dokonana płatność

Dodano możliwość wprowadzenia w „Nocie księgowej” (menu: „Księgowość” >> „Noty księgowe”) terminu płatności i numeru rachunku bankowego, na który ma zostać dokonana płatność.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory w oknie wystawiania noty księgowej nie było możliwości wprowadzenia takich danych jak termin płatności i numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonana płatność.

Co zrobiono?
Dodano do okna wystawiania noty księgowej niewymagane pole z terminem płatności oraz niewymagane pole numeru rachunku bankowego, na który ma zostać dokonana płatność.

Jak to działa po zmianach?
Program pozwala użytkownikowi wprowadzić informację o terminie płatności i numerze rachunku bankowego, na który ma zostać dokonana płatność. Użytkownik ma też możliwość wyboru rachunku bankowego w zależności czy kontrahent jest wystawcą czy odbiorcą noty księgowej. Dostępność wyboru numeru rachunku bankowego, może być uzależniona od nadanych uprawnień użytkownikowi.

Usprawnienie

Możliwość zaprezentowania na gridzie okna "Plan Kont" informacji o numerze NIP kontrahenta powiązanego z danym kontem

Dodano możliwość zaprezentowania na oknie „Planu Kont” informacji o numerze NIP kontrahenta powiązanego z danym kontem księgowym.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory w „Planie Kont” nie było kolumny z numerem NIP.

Co zrobiono?
Dodano do okna „Planu Kont” kolumnę, która prezentuje numer NIP kontrahenta powiązanego z danym kontem księgowym.

Jak to działa po zmianach?
W menu: „Kartoteki” >> „Plan kont” dodano nową kolumnę o nazwie „NIP”.  Na zakładce „Lista” nowa kolumna znajduje się w zasobniku kolumn, aby była widoczna, należy ją wybrać z zasobnika kolumn na okno. Z kolei na zakładce „Drzewo” kolumna jest widoczna od razu po wyświetleniu okna „Plan Kont”. Nowa kolumna jest widoczna (lub możliwa do wybrania z zasobnika) we wszystkich miejscach w programie, w których wywoływane jest okno „Planu Kont”. W przypadku, gdy kontrahent powiązany z danym kontem księgowym, nie będzie miał uzupełnionego numeru NIP, kolumna będzie pusta, zgodnie z zawartością pola „NIP” w kartotece kontrahentów.

Usprawnienie

Dodanie do wzorcowego opisu dla "Polecenia przelewu" nowego pola prezentującego numer otrzymanej "Noty odsetkowej"

Dodano możliwość zaprezentowania numeru otrzymanej „Noty odsetkowej” we wzorcowym opisie „Polecenia przelewu”.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory w opisie „Polecenia przelewu” wystawionego z rozrachunku powstałego z „Noty odsetkowej” typu „otrzymana” nie było możliwości prezentacji „Numeru noty otrzymanej”.

Co zrobiono?
Umożliwiono dodanie pola prezentującego numer otrzymanej „Noty odsetkowej” w opisie „Polecenia przelewu”.

Jak to działa po zmianach?
W menu: „Słowniki” >> „Wzorce opisów” wśród typów dokumentów należy wybrać „Polecenie przelewu”, następnie można utworzyć nowy wzorcowy opis klikając „Dodaj” lub edytować już istniejący klikając „Edytuj” i uzupełnić pole „Treść” o nowo dodane symbole: „NUMER_NOTY_OTRZYMANEJ” oraz kliknąć „Zapisz”.

W przypadku wprowadzania „Polecenia przelewu” z poziomu menu: „Finanse” >> „Rozrachunki”, po wybraniu rozrachunku typu „Zobowiązanie” i kliknięciu w „Operacje” >> „Wystaw przelew dla zaznaczonych rozrachunków”, pojawia się domyślny opis („Zapłata za…”) oraz treść z pola „Opis rozrachunku” – tu działanie programu nie zmieniło się. Chcąc jednak zmienić zawartość pola „Opis”, należy kliknąć „Wstaw opis” oraz wybrać utworzony wcześniej wzorcowy opis zawierający nowy symbol, klikając „Wybierz”. Na oknie „Polecenia przelewu”, w polu „Opis” treść zostanie uzupełniona według wybranego wzorcowego opisu („NUMER_NOTY_OTRZYMANEJ”).

Analogicznie w przypadku wystawiania „Polecenia przelewu” z poziomu menu: „Finanse” >> „Polecenia przelewu”, należy kliknąć przycisk „Dodaj”. Po wybraniu kontrahenta oraz dołączeniu rozrachunku źródłowego, w części „„Kwoty i płatność”, w pierwszej zakładce pojawi się domyślny opis „Zapłata za:” oraz treść pobrana z pola „Opis rozrachunku”. Chcąc zmienić zawartość w polu „Opis”, należy wybrać „Wstaw opis” oraz wybrać odpowiadający nam wzorcowy opis, zawierający nowy dostępny symbol.

Poprawka

Poprawianie błędu znikającego numeru otrzymanej "Noty odsetkowej" w momencie próby edycji tej "Noty"

Poprawiono błąd znikającego numeru otrzymanej „Noty odsetkowej” po wyedytowaniu wcześniej zapisanego dokumentu „Noty księgowej”.

Kadry i płace

Nowa cecha

Uaktualnienie opisów kodów ubezpieczenia 0543 i 2250

Uaktualniono opisy kodów ubezpieczenia 05 43 i 22 50

Usprawnienie

Dodanie komunikatu informującego o oznaczeniu pracownika jako "archiwalny", podczas wystawienia "Świadectwa pracy".

Dodano komunikat informujący  o oznaczeniu pracownika jako „archiwalny”, w podczas wystawiania „Świadectwa pracy”.

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory podczas wystawienia „Świadectwa pracy” program automatycznie oznaczał pracownika jako „archiwalny”. Miało to swoje konsekwencje w module Finanse i Księgowość ponieważ odpinały się konta rozrachunkowe.

Co zrobiono?
Dodano komunikat informujący o oznaczeniu pracownika jako „archiwalny” podczas wystawiania „Świadectwa pracy”.

Jak to działa po zmianach?
Po zmianach program wyświetla komunikat i pyta się użytkownika, czy chce ustawić pracownika jako „archiwalny” w momencie wystawienia świadectwa pracy, za nim automatycznie zmieni mu status.

Usprawnienie

Dodanie do "Wypowiedzenia warunków umowy o pracę" sekcji dotyczącej sposobu wypłaty

Dodano do „Wypowiedzenia warunków umowy o pracę” sekcję dotyczącą sposobu wypłaty.

Poprawka

Poprawienie nazwy eksportowanego pliku dokumentów zgłoszeniowych ZUS ZUA

Poprawiono nazwę eksportowanego pliku dokumentów zgłoszeniowych ZUS ZUA.

Poprawka

Poprawienie daty obowiązywania oświadczenia o wspólnym opodatkowaniu małżonków

Poprawiono datę obowiązywania oświadczenia o wspólnym opodatkowaniu małżonków.

Finanse

Nowa cecha

Uaktualnienie słownika banków

Uaktualniono słownik banków dystrybuowany w RAKSSQL.

Drukuj
Table of Contents
Privacy policy
Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook