Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
  • Strona główna
  • Administrator
    • Instalacja
    • Pierwsze uruchomienie
    • Administrator
    • Zarządzanie dostępem do programu
    • Migracja Firebird 2.5 do 4.0
      • Instrukcja migracji Firebird 2.5 do 4.0
      • Migracja Firebird  2.5 do 4.0 dla biur rachunkowych         
      • Instrukcja powrotu po Migracji Firebird z 4.0 do 2.5
  • Księga Handlowa, Środki Trwałe
    • Ustawienia FK
    • Parametry FK
    • Kontrahenci
    • Środki Trwałe
    • Księgowanie
    • Deklaracje i raporty
    • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
    • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
    • Wzorce księgowań
      • Plik wzorców księgowań
      • Faktura sprzedaży
      • Wyciąg bankowy
      • Lista płac
  • KPiR
    • Ustawienia FK KPiR
    • Kontakty
    • Środki trwałe
    • Księgowanie KPiR
    • Wydruk księgi i deklaracje
  • Ryczałt
    • Ustawienia FK Ryczałt
    • Odbiorcy i pracownicy
    • Ewidencja przychodów
    • Wydruk ewidencji i deklaracje
  • Finanse i Księgowość
    • Rozrachunki
      • Generowanie rozrachunków
      • Rozliczanie rozrachunków
    • Archiwizacja rozrachunków
    • Współpraca z bankiem
  • Kadry i Płace
    • Ustawienia KP
    • Pracownicy
    • Umowy o pracę
      • Umowa o pracę
      • Bilanse otwarcia
      • Zdarzenia
      • Lista płatnicza dla umów o pracę
    • Umowy cywilnoprawne
      • Umowa cywilnoprawna
      • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
    • Umowa o pracę cd.
    • Umowa cywilnoprawna cd.
    • Deklaracje PIT-11
      • PIT-11 za 2022 rok – sprawdzenie
    • Wyliczanie wynagrodzeń
      • Przykłady
    • E-Pracownik
      • Wymagania techniczne
      • Instalacja aplikacji
        • Informacje ogólne
        • Przykład instalacji i aktualizacji
        • Aktualizacja aplikacji
          • Odinstalowywanie poprzedniej wersji XAMPP
          • Instalowanie nowej wersji  XAMPP
          • Konfiguracja encodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
        • Nowa instalacja aplikacji E-Pracownik
          • Instalacja bibliotek VC_redist.x64
          • Instalacja serwera http Apache2.4 x64
          • Konfiguracja enkodera PHP
          • Instalacja E-Pracownika
      • Konfiguracja i wdrożenie
        • Zarządzanie aplikacją
        • Przydzielanie firm, dodawanie roli księgowej
        • Parametry i informacje o aplikacji
        • Logowanie do programu
        • Zarządzanie użytkownikami
        • Tworzenie struktury organizacyjnej
        • Tworzenie struktury akceptantów i podwładnych
        • Zarządzanie paskami wynagrodzeń pracowników
      • Dodawanie wniosków urlopowych przez pracownika
        • Pulpit pracownika
      • Zarządzanie wnioskami urlopowymi
        • Kierownik
        • Akceptant
        • Kadrowa i Księgowa
      • Lista obecności
      • Grafik urlopów i nieobecności
      • Pasek pracownika (wynagrodzenia)
      • Obsługa prac. cywilno-prawnych i B2B
      • Historia wersji
    • Praca za granicą (UE)
  • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
    • Sprzedaż usług
      • Ustawienia modułu
      • Usługi
      • Sprzedaż usług
    • Sprzedaż towarów i usług
      • Ustawienia
      • Dostawcy i odbiorcy
      • Towary
      • Magazyn
      • Zakup towarów
      • Sprzedaż towarów
    • Cenniki
      • Cenniki zakupowe
      • Cenniki sprzedażowe
    • Zarządzanie produkcją
      • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
      • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
      • Etap 3: Planowanie produkcji
      • Etap 4: Wykonanie produkcji
    • KSEF – informacje
      • KSeF – Konfiguracja połączenia.
    • BaseLinker
      • Instrukcja użytkowa
        • Integrator
        • Konfiguracja
        • Przygotowanie do pracy – wysłanie danych do BaseLinker
        • Pobranie kategorii i produktów z BaseLinker
        • Automatyczne wiązanie produktów BaseLinker z towarami w RAKSSQL
        • Synchronizacja zamówień
        • Synchronizacja dokumentów sprzedaży
        • Komunikowanie efektów synchronizacji danych
        • Dostosowanie RAKSSQL do potrzeb integracji z BaseLinker
        • Uruchomienie integracji (krok po kroku)
        • Stany magazynowe
      • Instrukcja techniczna
        • Katalog roboczy Integratora
        • Pliki konfiguracyjne
        • Bazy danych SQLite
        • API Integratora
        • Pliki konfiguracyjne 3.0
  • CRM
    • Logowanie do modułu CRM
    • Kontakty w CRM
    • Terminarze
    • Zarządzanie pracą
    • Zarządzanie sprzedażą
  • Filmy instruktażowe
    • Księgowość
    • Kadry i płace
    • Sprzedaż
    • Ogólne
    • Administrator
    • Moduły dodatkowe
    • JPK
  • Wskazówki
    • Księgowość
      • Automatyczna numeracja kont
      • Automatyczne zapisanie Urzędu Skarbowego jako kontrahenta
      • Bezpłatne bazy wzorcowe dla modułu KPIR.
      • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
      • Brak danych Udziałowca na deklaracji
      • Brak imienia właściciela na deklaracjach
      • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
      • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak rozrachunków do rozliczenia ze wskazanym
      • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
      • Brak zgodności VAT/rozrachunków i księgowań
      • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
      • Dane udziałowca i udziały w źródłach
      • Deklaracja – brak widoczności na liście.
      • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
      • Dodawanie kodu kraju
      • Dodawanie udziałowców i źródeł przychodów
      • Eksport BO i RZiS do E-sprawozdania
      • E-sprawozdania – najczęstsze problemy techniczne
      • E-sprawozdania – zapisywanie, kopia bezpieczeństwa
      • Grupy VAT – obsługa w RAKSSQL
      • Import dokumentów księgowych błędy przy korzystaniu z oznaczeń D lub O
      • Import planu kont z poprzedniego roku
      • Import schematu księgowego
      • Import Wyciągów bankowych
      • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
      • Jak dodać ulgę na złe długi
      • Jak wystawić notę korygującą
      • Jak zaliczyć składkę zdrowotną w koszty – KPIR
      • JPK V7 – Informacje
      • JPK V7 – od 2022 r.
      • JPK V7 – Deklaracje 2022
      • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
      • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
      • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
      • Komunikat – Nie można usunąć dokumentu księgowego
      • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
      • KONTA NKUP – definiowanie
      • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
      • Korekta amortyzacji środka trwałego
      • Korekta JPK V7
      • Księgowanie VAT marża
      • Nie liczy się podatek dla udziałowca
      • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
      • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
      • Numer powielonego dokumentu źródłowego nie podświetla się na czerwono
      • Obsługa zwolnienia z PDOF
      • Otwarcie roku obrotowego
      • PIT-36 i PIT-36L – Zestawienie danych
      • Podświetlanie na czerwono zdublowanego numeru dowodu źródłowego FK
      • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
      • Procedury WSTO_EE oraz IED
      • Przenoszenie wzorców księgowych między firmami
      • Puste zestawienie – brak danych
      • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
      • Składka zdrowotna w modułach FK
      • Składki ZUS i DRA w module FK
      • Spis z natury – remanent w KPiR
      • Status 300 – wysyłka deklaracji
      • Środki Trwałe – Tworzenie dokumentów do wydarzeń
      • Środki Trwałe – zmiana wartości
      • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
      • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
      • Wprowadzenie tabel odsetkowych
      • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
      • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
      • Zerowy – RZiS lub Bilans
      • Zmiana sposobu opodatkowania Ryczałt na KPIR
      • ZUS DRA w modułach księgowych
      • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
    • Kadry i Płace
      • Archiwizacja pracownika
      • Bilans urlopowy – automatycznie
      • Bilans urlopowy pracownika
      • Błędy przy dodawaniu realizacji
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla zamkniętej listy płatniczej
      • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
      • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
      • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
      • Dzień wolny za święto w sobotę
      • Eksport do Płatnika
      • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
      • Eksport składek PPK do pliku XML
      • Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
      • Ekwiwalent za urlop
      • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
      • Jak ustawić dzień wolny dla wszystkich pracowników
      • Jedna umowa kończy się w środku miesiąca i druga jako kontynuacja zaczyna się od kolejnego dnia – przy naliczaniu KUP i ulga naliczają się na obu – jak temu zapobiec?
      • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
      • Kwota potracenia chorobowego od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Kwota potrącenia za urlop wypoczynkowy od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
      • Nadgodziny dla pracownika
      • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
      • Naliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych
      • Nie nalicza się Fundusz Pracy
      • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania – co należy sprawdzić
      • Nie naliczają się składki ZUS
      • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
      • Nie udało się odczytać definicji dnia o identyfikatorze 0
      • Otwieranie nowego okresu płatniczego
      • Odprawa emerytalna/pośmiertna
      • Podatek dla osoby do 26 roku życia
      • Pobieranie danych stałych
      • Podwójna kwota wynagrodzenia
      • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
      • PPK – autozapis 2023
      • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
      • Przelewy do listy płatniczej
      • Składka zdrowotna niższa niż 9%
      • Składki ZUS i DRA w module KP
      • Składki ZUS właściciela
      • Suma rachunków przekroczyła kwotę umowy – błąd przy naliczaniu rachunku
      • Tworzenie wzorca kalendarza
      • Ulga dla klasy średniej – ujemna kwota
      • Urząd Skarbowy pracownika
      • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
      • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
      • Wyrównanie realizacji pracownika, do kwoty wynagrodzenia minimalnego
      • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
      • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
      • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
      • ZUS Z-3
      • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
    • Sprzedaż i Magazyn
      • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
      • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
      • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
      • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
      • Brak towaru na magazynie
      • Cena sprzedaży/zakupu równa zero
      • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla faktury
      • Data sprzedaży i jej widoczność na wydruku faktury sprzedaży
      • Dodanie numeru BDO na fakturze
      • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
      • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
      • Faktura do paragonu
      • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
      • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
      • Faktura zaliczkowa do zamówienia
      • Faktura pro forma
      • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
      • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
      • Korekta faktury na wartość „0”
      • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
      • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
      • Lista wspieranych drukarek fiskalnych
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
      • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
      • Nie przenoszą się dane na Intrastat
      • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
      • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
      • Parametry drukarek fiskalnych
      • Po zapisaniu faktury nie zapisują się uwagi do pozycji
      • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
      • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
      • Realizacja zamówienia
      • Sposób liczenia cen netto i brutto
      • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
      • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
      • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
      • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
      • Ustawienie podzielnej jednostki miary
      • Usuwanie rezerwacji na towarze
      • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
      • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
      • Zmiana ilości miejsc po przecinku
      • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
      • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
      • Zły rachunek bankowy na fakturze
    • Administracja
      • Access violation at address […] in module „[…]’.
      • Aktualizacja programu RAKS
      • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
      • Archiwizacja i przywracanie Firmy
      • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
      • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
      • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
      • Brak górnego paska z zakładkami
      • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
      • Format daty w programie
      • Instalacja programu RAKS
      • Instrukcja przesłania bazy w formacie FDB na serwer FTP
      • Jak dodać nową pozycję menu wydruków i podpiąć pod nią szablon
      • Konfiguracja połączenia z bazą danych
      • Konfiguracja pracy zdalnej
      • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
      • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
      • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
      • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
      • Możliwe problemy podczas tworzenia kopii zapasowej
      • Nadawanie uprawnień użytkownikom
      • Nie widać menu zestawień
      • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
      • Pakiety powdrożeniowe
      • Odtworzenie kopii zapasowej
      • Przeniesienie programu na nowy komputer
      • Przygotowanie pliku XML do importu danych.
      • Przywracanie ustawień domyślnych dla użytkownika
      • Tworzenie drugiej konfiguracji
      • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
      • Ustawienia połączeń wychodzących
      • Usuwanie ustawień użytkownika
      • Wgranie licencji
      • Wolno działająca baza danych Firebird
      • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
      • Zmiana danych firmy prowadzonej w programie
      • Zniknął dolny pasek
      • XML – zmiany
  • Opis zmian RAKSSQL
    • 2023
      • Wersja 2023.1.34.1272 – 13.09.2023
      • Wersja 2023.1.33.1271 – 04.09.2023
      • Wersja 2023.1.30.1268 – 16.08.2023
      • Wersja 2023.1.29.1267 – 04.08.2023
      • Wersja 2023.1.28.1266 – 28.07.2023
      • Wersja 2023.1.27.1265 – 21.07.2023
      • Wersja 2023.1.26.1264 – 10.07.2023
      • Wersja 2023.1.23.1261 – 28.06.2023
      • Wersja 2023.1.22.1260 – 21,06.2023
      • Wersja 2023.1.21.1259 – 01.06.2023
      • Wersja 2023.1.20.1258 – 26.05.2023
      • Wersja 2023.1.19.1257 – 23.05.2023
      • Wersja 2023.1.18.1256 – 08.05.2023
      • Wersja 2023.1.17.1255 – 27.04.2023
      • Wersja 2023.1.15.1253 – 18.04.2023
      • Wersja 2023.1.14.1252 – 05.04.2023
      • Wersja 2023.1.13.1251 – 20.03.2023
      • Wersja 2023.1.12.1250 – 14.03.2023
      • Wersja 2023.1.10.1248 – 08.03.2023
      • Wersja 2023.1.9.1247 – 06.03.2023
      • Wersja 2023.1.8.1246 – 24.02.2023
      • Wersja 2023.1.7.1245 – 16.02.2023
      • Wersja 2023.1.6.1244 – 30.01.2023
      • Wersja 2023.1.5.1243 – 25.01.2023
      • Wersja 2023.1.4.1242 – 23.01.2023
      • Wersja 2023.1.3.1241 – 16.01.2023
      • Wersja 2023.1.2.1240 – 30.12.2022
      • Wersja 2023.1.1.1239 – 20.12.2022
    • 2022
      • Wersja 2022.1.49.1238 – 16.12.2022
      • Wersja 2022.1.47.1236 – 12.12.2022
      • Wersja 2022.1.45.1234 – 25.10.2022
      • Wersja 2022.1.44.1233 – 17.10.2022
      • Wersja 2022.1.43.1232 – 16.09.2022
      • Wersja 2022.1.42.1231 – 09.09.2022
      • Wersja 2022.1.41.1230 – 26.08.2022
      • Wersja 2022.1.39.1228 – 18.08.2022
      • Wersja 2022.1.38.1227 – 08.08.2022
      • Wersja 2022.1.37.1226 – 29.07.2022
      • Wersja 2022.1.36.1225 – 27.07.2022
      • Wersja 2022.1.35.1224 – 18.07.2022
      • Wersja 2022.1.34.1223 – 11.07.2022
      • Wersja 2022.1.33.1222 – 04.07.2022
      • Wersja 2022.1.32.1221 – 01.07.2022
      • Wersja 2022.1.31.1220 – 24.06.2022
      • Wersja 2022.1.29.1218 – 13.06.2022
      • Wersja 2022.1.26.1215 – 24.05.2022
      • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
      • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
      • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
      • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
      • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
      • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
      • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
      • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
      • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
      • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
      • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
      • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
      • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
      • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
      • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
    • 2021
      • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
      • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
      • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
  • Moduły dodatkowe – opisy zmian
    • Analizator Excel
    • E-Pracownik – opis zmian
    • Import kalendarzy i zdarzeń
    • Import z UBER’a
    • Importer JPK
    • Integrator Baselinker
    • Łącznik JPK
    • Pulpit Księgowego
    • RMK
    • Rozdzielnik płac
    • Windykator
    • Zestawienia i analizy dla KP
    • ZSMOPL

Wersja 2022.1.29.1218

Data publikacji: 13.06.2022

Księgowość

Nowa cecha

Obsłużenie załącznika "CIT/BR" (v. 8), będącego jednym z załączników deklaracji "CIT-8"

Wprowadzono załącznik „CIT/BR” (v. 8) do deklaracji „CIT-8” (v. 31) oraz obsłużono e-Deklarację.

Jest to druk, który wypełniają podatnicy CIT, korzystający z odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność badawczą – rozwojową na zasadach określonych w ustawie o CIT.

Załącznik „CIT/BR” w wersji 8, stosuje się do osiągniętych dochodów (uzyskanych przychodów, poniesionych strat) od dnia 1 stycznia 2021 r.

Z programu na załącznik „CIT/BR” naczytywane są dane nagłówkowe – numer NIP oraz nazwa pełna firmy. Wypełniane są również automatycznie pola zawierające formuły obliczeniowe, np. sumy poszczególnych pozycji. Pozostałe pola użytkownik wypełnia ręcznie.

Nowa cecha

Obsłużenie deklaracji i e-deklaracji "CIT-8E" (v. 1) wraz z załącznikiem "CIT/EZ" (v. 1) dotyczących tzw. "estońskiego CIT`u"

Wprowadzono wzór deklaracji „CIT-8E” (v. 1) wraz z załącznikiem „CIT/EZ” (v. 1) oraz obsłużono e-Deklarację.

Jest to formularz przewidziany dla firm, które są opodatkowane ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estońskim CIT).

Z programu na deklarację „CIT-8E” oraz załącznik „CIT/EZ” naczytywane są dane nagłówkowe (NIP firmy, jej nazwa, dane adresowe), nazwa Urzędu Skarbowego, wypełniane są również automatycznie pola zawierające formuły obliczeniowe, np. sumy poszczególnych pozycji. Pozostałe pola użytkownik wypełnia ręcznie.

Usprawnienie

Dodanie nowej kolumny, prezentującej dochód za poprzedni miesiąc, na oknie przeglądowym "Składki ZUS i DRA" oraz takiej samej informacji na wydruku "Rozliczenie miesięczne składek ZUS"

Dodano nową kolumnę, prezentującą dochód za poprzedni miesiąc, na oknie przeglądowym „Składki ZUS i DRA” oraz taką samą informację na wydruku „Rozliczenie miesięczne składek ZUS”. Ma to na celu ułatwienie ustalenia prawidłowości wyliczenia podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne. Jest to tez kwota, która jest wykazana w formularzu ZUS DRA w pozycji: „Kwota dochodu uzyskanego w miesiącu bezpośrednio poprzedzającym miesiąc, za który dokonywane jest rozliczenie.”

Jak to działało do tej pory?
Do tej pory na oknie przeglądowym „Składki ZUS i DRA” oraz na wydruku”Rozliczenie miesięczne składek ZUS” nie było kolumny, która prezentowałaby kwotę dochodu za poprzedni miesiąc.

Co zrobiono?
Dodano do zasobnika kolumn, na oknie przeglądowym „Składki ZUS i DRA” nową kolumnę, prezentującą dochód za poprzedni miesiąc. Nowa kolumna ma nazwę „Dochód za poprzedni miesiąc”. Ten, kto potrzebuje z niej skorzystać, może wybrać ją na grid z zasobnika kolumn, ten, komu nie jest ona potrzebna, nie będzie widział żadnej zmiany. Informację o tymże dochodzie dodano także na wydruk „Rozliczenie miesięczne składek ZUS”.

Jak to działa po zmianach?
Kolumna „Dochód za poprzedni miesiąc” znajduje się w zasobniku kolumn. Można ją stamtąd wybrać i umieścić w dowolnym miejscu na oknie przeglądowym „Składki ZUS i DRA”. Prezentuje ona, jak nazwa wskazuje, dochód za poprzedni miesiąc. Dla udziałowców, którzy jako rodzaj rozliczenia mają wybraną skalę podatkową lub podatek liniowy prezentuje ona kwotę wyliczonego dochodu uzyskanego w miesiącu poprzedzającym miesiąc rozliczenia składek ZUS. Dla udziałowców, którzy jako rodzaj rozliczenia mają wybrany ryczałt kolumna „Dochód za poprzedni miesiąc” prezentuje wartość 0,00 zł, ponieważ w ich przypadku podstawą wymiaru składek zdrowotnych jest przychód (za bieżący lub ubiegły rok).

Na wydruku „Rozliczenie miesięczne składek ZUS”, w przypadku formy opodatkowania: skala podatkowa lub podatek liniowy pojawiła się w podsumowaniu dodatkowa informacja o dochodzie uzyskanym w poprzednim miesiącu. W przypadku formy opodatkowania: ryczałt wygląd wydruku nie uległ zmianie. W trybie projektowania wydruku w polach dla zasobu „Składka” dodano nową pozycję „DOCHOD_ZA_POPRZEDNI_MIESIAC”.

Usprawnienie

Prezentowanie na wydruku "Noty księgowej" nazwy pełnej kontrahentów/stron (zamiast obecnych nazw skróconych)

Zmieniono standardowy wydruk „Noty księgowej” w taki sposób, że prezentuje on nazwy pełne kontrahentów/stron (zamiast dotychczasowych nazw skróconych).

Poprawka

Poprawienie błędu dodawania składek ZUS za styczeń w sytuacji, gdy dany udziałowiec nie miał dodanych składek ZUS za grudzień poprzedniego roku

Poprawiono błąd dodawania składek ZUS za styczeń w sytuacji, gdy dany udziałowiec nie miał dodanych składek ZUS za grudzień poprzedniego roku.

Poprawka

Poprawienie błędu w przeliczaniu wartości składki na ubezpieczenie chorobowe na oknie "Składki ZUS i DRA", występujący po zmianie podstawy wymiaru składek ZUS na wyższą

Poprawiono błąd w przeliczaniu wartości składki na ubezpieczenie chorobowe na oknie „Składki ZUS i DRA”, występujący po zmianie podstawy wymiaru składek ZUS na wyższą.

Poprawka

Poprawienie błędu w wykazywaniu w raporcie "ZUS DRA" przychodu niepomniejszonego o składki społeczne w przypadku formy opodatkowania: "Ryczałt"

Poprawiono błąd w wykazywaniu w raporcie „ZUS DRA” przychodu niepomniejszonego o składki społeczne w przypadku formy opodatkowania: „Ryczałt”.

Kadry i płace

Nowa cecha

Obsłużenie nowego wzoru deklaracji i e-deklaracji "PIT-8AR" (v.12)

Dodano nowy wzór deklaracji i e-deklaracji „PIT-8AR” (v.12).

Usprawnienie

Dodanie zdarzenia "Zasiłek opiekuńczy - COVID" do zestawienia "ZUS Z-3"

Obsłużono zdarzenie „Zasiłek opiekuńczy – COVID” w zestawieniu „ZUS Z-3”.

Poprawka

Poprawka błędnego pomniejszania wymiaru urlopu wypoczynkowego przy wystąpieniu urlopu wychowawczego w trakcie roku

Poprawka błędu polegającego na pomniejszaniu wymiaru urlopu wypoczynkowego na zestawieniu „Karta urlopowa” w przypadku wprowadzenia w trakcie roku zdarzenia „Urlop wychowawczy” za każdy miesiąc urlopu osobno.

Finanse

Nowa cecha

Uaktualnienie słownika banków

Uaktualniono słownik banków dystrybuowany w RAKSSQL.

Wspólne

Usprawnienie

Automatyczne oznaczanie w kartotece kontaktów adresu (e-mail lub www) jako domyślnego podczas jego dodawania

Usprawniono dodawanie nowych adresów e-mail w kartotece kontaktów.

Do tej pory nowo dodawany adres (e-mail lub www) nie był oznaczany, jako domyślny. Mogło to skutkować tym, że, jeśli użytkownik sam nie oznaczył domyślności, to np. próba wysłania e-mail`a kończyła się niepowodzeniem (np. w przypadku wysyłki e-mail`em deklaracji „PIT-11”, gdy żaden z adresów podanych w kartotece pracownika nie miał oznaczonego atrybutu domyślności).

Teraz usprawniono to tak, że:
– podczas dodawania w kartotece kontaktu pierwszego adresu, jest on z automatu oznaczany jako domyślny;
– jeżeli adres/-y już istnieją w kartotece i żaden z nich nie jest oznaczony jako domyślny, to podczas dodawania nowego adresu, będzie on z automatu oznaczany jako domyślny;
– jeżeli w kartotece już jakiś adres jest oznaczony jako domyślny i jest dodawany kolejny, to ten kolejny nie jest oznaczany jako domyślny, ale oczywiście można go tak oznaczyć.

Drukuj
Table of Contents
Privacy policy
Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook