Zły rachunek bankowy na fakturze

Jeżeli na fakturze pojawia nam się inny rachunek bankowy niż ten, do którego jesteśmy zalogowani, należy sprawdzić kilka miejsc w programie.

Opcja nr 1.

Możliwe, że w sposobie zapłaty, mamy wskazany jakiś konkretny numer rachunku i to on się pojawia na fakturze. Możemy to sprawdzić w zakładce Słowniki –> Sposoby zapłaty. Wystarczy, że przejdziemy do edycji odpowiedniego sposobu zapłaty i podejrzymy jaki jest do niego przypisany numer rachunku.

Opcja nr 2.

Czasami użytkownicy mają zmodyfikowane pod własne potrzeby wydruki. Na wydruku może być wpisany na stałe jakiś numer rachunku. Można to sprawdzić w zakładce Zestawienia –> Generator raportów. Tutaj trzeba odnaleźć odpowiedni wydruk faktury i przejść do jego projektowania Operacje –> Projektuj.

W takim przypadku, potrzebna jest wiedza z zakresu modyfikacji wydruku żeby opisaną sytuację zweryfikować.

Opcja nr 3.

Jeżeli numer, który pojawia się na fakturze jest numerem, który nie jest ani aktualnym ani archiwalnym rachunkiem, może to oznaczyć że mamy zaznaczoną opcję płatności masowych, która generuje indywidualne rachunki bankowe. Możemy to sprawdzić w zakładce Kartoteki –> Rachunki bankowe. Edytujemy rachunek, który nas interesuje i sprawdzamy czy na samym dole nie mamy zaznaczonego parametru „Rachunek obsługuje płatności masowe”.

Ta opcja jest widoczna tylko dla licencji posiadającej funkcjonalność płatności masowych.