Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search Ikona loading
    • Strona główna
    • Administrator
      • Instalacja
      • Pierwsze uruchomienie
      • Administrator
      • Zarządzanie dostępem do programu
      • Migracja Firebird 2.5 do 4.0
        • Instrukcja migracji Firebird 2.5 do 4.0
        • Migracja Firebird  2.5 do 4.0 dla biur rachunkowych         
        • Instrukcja powrotu po Migracji Firebird z 4.0 do 2.5
    • Chmura RAKS
      • Przed uruchomieniem usługi RAKS w chmurze
      • Dostęp przez przeglądarkę internetową
      • Dostęp z wykorzystaniem aplikacji
      • Zmiana hasła dostępu
      • Aktualizacja RAKS w usłudze zdalnego dostępu (Chmura RAKS)
    • Księga Handlowa, Środki Trwałe
      • Ustawienia FK
      • Parametry FK
      • Kontrahenci
      • Środki Trwałe
      • Księgowanie
      • Deklaracje i raporty
      • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
      • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
      • Wzorce księgowań
        • Plik wzorców księgowań
        • Faktura sprzedaży
        • Wyciąg bankowy
        • Lista płac
    • KPiR
      • Ustawienia FK KPiR
      • Kontakty
      • Środki trwałe
      • Księgowanie KPiR
      • Wydruk księgi i deklaracje
    • Ryczałt
      • Ustawienia FK Ryczałt
      • Odbiorcy i pracownicy
      • Ewidencja przychodów
      • Wydruk ewidencji i deklaracje
    • Finanse i Księgowość
      • Rozrachunki
        • Generowanie rozrachunków
        • Rozliczanie rozrachunków
      • Archiwizacja rozrachunków
      • Współpraca z bankiem
      • Magazyn walut
        • Uprawnienia
        • Definiowanie magazynu walut
    • Kadry i Płace
      • Ustawienia KP
      • Pracownicy
      • Umowy o pracę
        • Umowa o pracę
        • Bilanse otwarcia
        • Zdarzenia
        • Lista płatnicza dla umów o pracę
      • Umowy cywilnoprawne
        • Umowa cywilnoprawna
        • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
      • Umowa o pracę cd.
      • Umowa cywilnoprawna cd.
      • Deklaracje PIT-11
        • PIT-11 za 2022 rok – sprawdzenie
      • Wyliczanie wynagrodzeń
        • Przykłady
      • E-Pracownik
        • Wymagania techniczne
        • Instalacja aplikacji
          • Informacje ogólne
          • Przykład instalacji i aktualizacji
          • Aktualizacja aplikacji
            • Odinstalowywanie poprzedniej wersji XAMPP
            • Instalowanie nowej wersji  XAMPP
            • Konfiguracja encodera PHP
            • Instalacja E-Pracownika
          • Nowa instalacja aplikacji E-Pracownik
            • Instalacja bibliotek VC_redist.x64
            • Instalacja serwera http Apache2.4 x64
            • Konfiguracja enkodera PHP
            • Instalacja E-Pracownika
        • Konfiguracja i wdrożenie
          • Zarządzanie aplikacją
          • Przydzielanie firm, dodawanie roli księgowej
          • Parametry i informacje o aplikacji
          • Logowanie do programu
          • Zarządzanie użytkownikami
          • Tworzenie struktury organizacyjnej
          • Tworzenie struktury akceptantów i podwładnych
          • Zarządzanie paskami wynagrodzeń pracowników
        • Dodawanie wniosków urlopowych przez pracownika
          • Pulpit pracownika
        • Zarządzanie wnioskami urlopowymi
          • Kierownik
          • Akceptant
          • Kadrowa i Księgowa
        • Lista obecności
        • Grafik urlopów i nieobecności
        • Pasek pracownika (wynagrodzenia)
        • Obsługa prac. cywilno-prawnych i B2B
        • Historia wersji
      • Praca za granicą (UE)
    • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
      • Sprzedaż usług
        • Ustawienia modułu
        • Usługi
        • Sprzedaż usług
      • Sprzedaż towarów i usług
        • Ustawienia
        • Dostawcy i odbiorcy
        • Towary
        • Magazyn
        • Zakup towarów
        • Sprzedaż towarów
      • EDI w formacie ecod
      • Cenniki
        • Cenniki zakupowe
        • Cenniki sprzedażowe
      • Zarządzanie produkcją
        • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
        • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
        • Etap 3: Planowanie produkcji
        • Etap 4: Wykonanie produkcji
      • KSEF – informacje
        • KSeF – Konfiguracja połączenia.
      • BaseLinker
        • Instrukcja użytkowa
          • Integrator
          • Konfiguracja
          • Automatyczne wiązanie produktów BaseLinker z towarami w RAKSSQL
          • Dostosowanie RAKSSQL do potrzeb integracji z BaseLinker
          • Komunikowanie efektów synchronizacji danych
          • Przygotowanie do pracy – wysłanie danych do BaseLinker
          • Pobranie kategorii i produktów z BaseLinker
          • Porównywanie adresów
          • Rozdzielenie adresu BaseLinker
          • Stany magazynowe
          • Synchronizacja zamówień
          • Synchronizacja dokumentów sprzedaży
          • Ukryte parametry JSON
          • Uruchomienie integracji (krok po kroku)
        • Instrukcja techniczna
          • Integrator Baselinker jako usługa Windows
          • Katalog roboczy Integratora
          • Pliki konfiguracyjne
          • Bazy danych SQLite
          • API Integratora
          • Pliki konfiguracyjne 3.0
    • CRM
      • Logowanie do modułu CRM
      • Kontakty w CRM
      • Terminarze
      • Zarządzanie pracą
      • Zarządzanie sprzedażą
    • Filmy instruktażowe
      • Księgowość
      • Kadry i płace
      • Sprzedaż
      • Ogólne
      • Administrator
      • Moduły dodatkowe
      • JPK
    • Wskazówki
      • Księgowość
        • Automatyczna numeracja kont
        • Automatyczne zapisanie Urzędu Skarbowego jako kontrahenta
        • Bezpłatne bazy wzorcowe dla modułu KPIR
        • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
        • Brak danych Udziałowca na deklaracji
        • Brak imienia właściciela na deklaracjach
        • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
        • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
        • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
        • Brak rozrachunków do rozliczenia ze wskazanym
        • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
        • Brak zgodności VAT/rozrachunków i księgowań
        • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
        • Dane udziałowca i udziały w źródłach
        • Deklaracja – brak widoczności na liście.
        • Deklaracja VIU-DO
        • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
        • Dodawanie kodu kraju
        • Dodawanie udziałowców i źródeł przychodów
        • Eksport BO i RZiS do E-sprawozdania
        • E-sprawozdania – najczęstsze problemy techniczne
        • E-sprawozdania – zapisywanie, kopia bezpieczeństwa
        • Ewidencja PIT kasowy
        • Grupy VAT – obsługa w RAKSSQL
        • Import dokumentów księgowych błędy przy korzystaniu z oznaczeń D lub O
        • Import planu kont z poprzedniego roku
        • Import schematu księgowego
        • Import Wyciągów bankowych
        • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
        • Jak dodać ulgę na złe długi
        • Jak wystawić notę korygującą
        • Jak zaliczyć składkę zdrowotną w koszty – KPIR
        • JPK PD – Grupy podmiotów i znaczniki kont
        • JPK ST KR – instrukcja
        • JPK V7 – Informacje
        • JPK V7 – od 2022 r.
        • JPK V7 – Deklaracje 2022
        • JPK V7 – weryfikacja negatywna
        • Kasowy PIT – zawieszenie działalności, składka zdrowotna.
        • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
        • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
        • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
        • Komunikat – Nie można usunąć dokumentu księgowego
        • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
        • KONTA NKUP – definiowanie
        • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
        • Korekta amortyzacji środka trwałego
        • Korekta JPK V7
        • KSeF – Instrukcja
        • Księgowanie VAT marża
        • Nie liczy się podatek dla udziałowca
        • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
        • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
        • Nowe wzory Rachunku Zysków i Strat
        • Numer powielonego dokumentu źródłowego nie podświetla się na czerwono
        • Obsługa zwolnienia z PDOF
        • Otwarcie roku obrotowego
        • Podświetlanie na czerwono zdublowanego numeru dowodu źródłowego FK
        • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
        • Procedury WSTO_EE oraz IED
        • Przenoszenie wzorców księgowań do bazy załączników
        • Przenoszenie wzorców księgowych między firmami
        • Puste zestawienie – brak danych
        • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
        • Składka zdrowotna w modułach FK
        • Składki ZUS i DRA w module FK
        • Spis z natury – remanent w KPiR
        • Status 300 – wysyłka deklaracji
        • Środki Trwałe – Tworzenie dokumentów do wydarzeń
        • Środki Trwałe – zmiana wartości
        • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
        • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
        • Wakacje składkowe
        • Wprowadzenie tabel odsetkowych
        • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
        • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
        • Zerowy – RZiS lub Bilans
        • Zmiana sposobu opodatkowania Ryczałt na KPIR
        • ZUS DRA w modułach księgowych
        • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
      • Kadry i Płace
        • Archiwizacja pracownika
        • Bilans urlopowy – automatycznie
        • Bilans urlopowy pracownika
        • Błędy przy dodawaniu realizacji
        • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla zamkniętej listy płatniczej
        • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
        • Definicja dnia o identyfikatorze 0
        • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
        • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
        • Dzień wolny za święto w sobotę
        • Eksport do Płatnika
        • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
        • Eksport składek PPK do pliku XML
        • Ekwiwalent za urlop
        • Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy – naliczenie za pomocą zdarzenia w kalendarzu
        • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
        • Jak ustawić dzień wolny dla wszystkich pracowników
        • Jedna umowa kończy się w środku miesiąca i druga jako kontynuacja zaczyna się od kolejnego dnia – przy naliczaniu KUP i ulga naliczają się na obu – jak temu zapobiec?
        • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
        • Kwota potracenia chorobowego od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
        • Kwota potrącenia za urlop wypoczynkowy od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
        • Nadgodziny dla pracownika
        • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
        • Naliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych
        • Nie nalicza się Fundusz Pracy
        • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania – co należy sprawdzić
        • Nie naliczają się składki ZUS
        • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
        • Nie udało się odczytać definicji dnia o identyfikatorze 0
        • Otwieranie nowego okresu płatniczego
        • Odprawa emerytalna/pośmiertna
        • Podatek dla osoby do 26 roku życia
        • Pobieranie danych stałych
        • Podwójna kwota wynagrodzenia
        • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
        • PPK – autozapis 2023
        • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
        • Przelewy do listy płatniczej
        • Przenoszenie składników wynagrodzenia
        • Składka zdrowotna niższa niż 9%
        • Składki ZUS i DRA w module KP
        • Składki ZUS właściciela
        • Suma rachunków przekroczyła kwotę umowy – błąd przy naliczaniu rachunku
        • Tworzenie wzorca kalendarza
        • Tworzenie umowy o pracę na okres próbny
        • Ulga dla klasy średniej – ujemna kwota
        • Urząd Skarbowy pracownika
        • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
        • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
        • Wyrównanie realizacji pracownika, do kwoty wynagrodzenia minimalnego
        • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
        • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
        • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
        • ZUS Z-3
        • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
      • Sprzedaż i Magazyn
        • Archiwizacja kontrahenta
        • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
        • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
        • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
        • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
        • Brak towaru na magazynie
        • Cena sprzedaży/zakupu równa zero
        • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla faktury
        • Data sprzedaży i jej widoczność na wydruku faktury sprzedaży
        • Dodanie numeru BDO na fakturze
        • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
        • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
        • E-paragony
        • Import dokumentów z KSeF
        • Faktura do paragonu
        • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
        • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
        • Faktura zaliczkowa do zamówienia
        • Faktura pro forma
        • Firmy kurierskie – obsługa listów przewozowych
        • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
        • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
        • Korekta faktury na wartość „0”
        • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
        • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
        • Lista wspieranych drukarek fiskalnych
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
        • Nie przenoszą się dane na Intrastat
        • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
        • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
        • Parametry drukarek fiskalnych
        • Podpis osoby wystawiającej fakturę
        • Po zapisaniu faktury nie zapisują się uwagi do pozycji
        • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
        • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
        • Realizacja zamówienia
        • Sposób liczenia cen netto i brutto
        • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
        • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
        • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
        • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
        • Ustawienie podzielnej jednostki miary
        • Usuwanie rezerwacji na towarze
        • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
        • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
        • Zmiana ilości miejsc po przecinku
        • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
        • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
        • Zły rachunek bankowy na fakturze
      • Administracja
        • Access violation at address […] in module „[…]’.
        • Aktualizacja programu RAKS
        • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
        • Archiwizacja firm
        • Archiwizator – automatyczne kopie baz danych
        • Błąd AD_0037
        • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
        • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
        • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
        • Brak górnego paska z zakładkami
        • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
        • Format daty w programie
        • Instalacja programu RAKS
        • Instrukcja przesłania bazy w formacie FDB na serwer FTP
        • Jak dodać nową pozycję menu wydruków i podpiąć pod nią szablon
        • Konfiguracja połączenia z bazą danych
        • Konfiguracja pracy zdalnej
        • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
        • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
        • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
        • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
        • Możliwe problemy podczas tworzenia kopii zapasowej
        • Nadawanie uprawnień użytkownikom
        • Nie widać menu zestawień
        • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
        • Odtworzenie kopii zapasowej
        • Przeniesienie programu na nowy komputer
        • Przygotowanie pliku XML do importu danych.
        • Przywracanie ustawień domyślnych dla użytkownika
        • Pulpit informacyjny – Sprzedaż
        • Tworzenie drugiej konfiguracji
        • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
        • Ustawienia połączeń wychodzących
        • Usuwanie ustawień użytkownika
        • Wgranie licencji
        • Wolno działająca baza danych Firebird
        • Wysyłka email z systemu RAKS
        • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
        • Zmiana danych firmy prowadzonej w programie
        • Zniknął dolny pasek
        • XML – zmiany
    • Opis zmian RAKSSQL
      • 2025
        • Wersja 2025.1.13.1327 – 24.04.2025
        • Wersja 2025.1.12.1326 – 15.04.2025
        • Wersja 2025.1.11.1325 – 31.03.2025
        • Wersja 2025.1.10.1324 – 28.03.2025
        • Wersja 2025.1.9.1323 – 19.03.2025
        • Wersja 2025.1.8.1322 – 10.03.2025
        • Wersja 2025.1.6.1320 – 27.02.2025
        • Wersja 2025.1.5.1319 – 24.02.2025
        • Wersja 2025.1.4.1318 – 29.01.2025
        • Wersja 2025.1.3.1317 – 23.01.2025
        • Wersja 2025.1.2.1316 – 09.01.2025
        • Wersja 2025.1.1.1315 – 19.12.2024
      • 2024
        • Wersja 2024.1.34.1314 – 16.12.2024
        • Wersja 2024.1.33.1313 – 04.12.2024
        • Wersja 2024.1.31.1311 – 28.11.2024
        • Wersja 2024.1.30.1310 – 20.11.2024
        • Wersja 2024.1.29.1309 – 04.11.2024
        • Wersja 2024.1.28.1308 – 15.10.2024
        • Wersja 2024.1.27.1307 – 08.10.2024
        • Wersja 2024.1.26.1306 – 12.09.2024
        • Wersja 2024.1.25.1305 – 02.09.2024
        • Wersja 2024.1.24.1304 – 27.08.2024
        • Wersja 2024.1.22.1302 – 07.08.2024
        • Wersja 2024.1.20.1300 – 23.07.2024
        • Wersja 2024.1.19.1299 – 16.07.2024
        • Wersja 2024.1.18.1298 – 10.07.2024
        • Wersja 2024.1.17.1297 – 1.07.2024
        • Wersja 2024.1.16.1296 – 27.06.2024
        • Wersja 2024.1.14.1294 – 13.06.2024
        • Wersja 2024.1.13.1291 – 29.05.2024
        • Wersja 2024.1.12.1290 – 27.05.2024
        • Wersja 2024.1.11.1289 – 13.05.2024
        • Wersja 2024.1.10.1288 – 25.04.2024
        • Wersja 2024.1.9.1287 – 26.03.2024
        • Wersja 2024.1.7.1285 – 18.03.2024
        • Wersja 2024.1.6.1284 – 27.02.2024
        • Wersja 2024.1.5.1283 – 15.02.2024
        • Wersja 2024.1.4.1282 – 31.01.2024
        • Wersja 2024.1.3.1281 – 15.01.2024
        • Wersja 2024.1.1.1279 – 21.12.2023
      • 2023
        • Wersja 2023.1.40.1278 – 11.12.2023
        • Wersja 2023.1.39.1277 – 23.11.2023
        • Wersja 2023.1.38.1276 – 15.11.2023
        • Wersja 2023.1.36.1274 – 10.10.2023
        • Wersja 2023.1.35.1273 – 02.10.2023
        • Wersja 2023.1.34.1272 – 13.09.2023
        • Wersja 2023.1.33.1271 – 04.09.2023
        • Wersja 2023.1.30.1268 – 16.08.2023
        • Wersja 2023.1.29.1267 – 04.08.2023
        • Wersja 2023.1.28.1266 – 28.07.2023
        • Wersja 2023.1.27.1265 – 21.07.2023
        • Wersja 2023.1.26.1264 – 10.07.2023
        • Wersja 2023.1.23.1261 – 28.06.2023
        • Wersja 2023.1.22.1260 – 21,06.2023
        • Wersja 2023.1.21.1259 – 01.06.2023
        • Wersja 2023.1.20.1258 – 26.05.2023
        • Wersja 2023.1.19.1257 – 23.05.2023
        • Wersja 2023.1.18.1256 – 08.05.2023
        • Wersja 2023.1.17.1255 – 27.04.2023
        • Wersja 2023.1.15.1253 – 18.04.2023
        • Wersja 2023.1.14.1252 – 05.04.2023
        • Wersja 2023.1.13.1251 – 20.03.2023
        • Wersja 2023.1.12.1250 – 14.03.2023
        • Wersja 2023.1.10.1248 – 08.03.2023
        • Wersja 2023.1.9.1247 – 06.03.2023
        • Wersja 2023.1.8.1246 – 24.02.2023
        • Wersja 2023.1.7.1245 – 16.02.2023
        • Wersja 2023.1.6.1244 – 30.01.2023
        • Wersja 2023.1.5.1243 – 25.01.2023
        • Wersja 2023.1.4.1242 – 23.01.2023
        • Wersja 2023.1.3.1241 – 16.01.2023
        • Wersja 2023.1.2.1240 – 30.12.2022
        • Wersja 2023.1.1.1239 – 20.12.2022
      • 2022
        • Wersja 2022.1.49.1238 – 16.12.2022
        • Wersja 2022.1.47.1236 – 12.12.2022
        • Wersja 2022.1.45.1234 – 25.10.2022
        • Wersja 2022.1.44.1233 – 17.10.2022
        • Wersja 2022.1.43.1232 – 16.09.2022
        • Wersja 2022.1.42.1231 – 09.09.2022
        • Wersja 2022.1.41.1230 – 26.08.2022
        • Wersja 2022.1.39.1228 – 18.08.2022
        • Wersja 2022.1.38.1227 – 08.08.2022
        • Wersja 2022.1.37.1226 – 29.07.2022
        • Wersja 2022.1.36.1225 – 27.07.2022
        • Wersja 2022.1.35.1224 – 18.07.2022
        • Wersja 2022.1.34.1223 – 11.07.2022
        • Wersja 2022.1.33.1222 – 04.07.2022
        • Wersja 2022.1.32.1221 – 01.07.2022
        • Wersja 2022.1.31.1220 – 24.06.2022
        • Wersja 2022.1.29.1218 – 13.06.2022
        • Wersja 2022.1.26.1215 – 24.05.2022
        • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
        • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
        • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
        • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
        • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
        • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
        • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
        • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
        • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
        • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
        • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
        • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
        • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
        • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
        • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
      • 2021
        • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
        • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
        • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
    • Moduły dodatkowe – opisy zmian
      • Analizator Excel
      • E-Pracownik – opis zmian
      • Import kalendarzy i zdarzeń
      • Import z UBER’a
      • Importer JPK
      • Integrator Baselinker
      • Łącznik JPK
      • Pulpit Księgowego
      • RMK
      • Rozdzielnik płac
      • Windykator
      • Zestawienia i analizy dla KP
      • ZSMOPL
    • Regulaminy

    Wersja 2023.1.17.1255

    Data publikacji: 27.04.2023

    Księgowość

    Usprawnienie

    Umożliwienie wybiórczego zastosowania dla poszczególnych udziałowców kwoty zmniejszającej podatek (ze skutkiem w deklaracjach PIT wyliczających podatek wg skali podatkowej)

    Dodano możliwość zastosowania kwoty zmniejszającej podatek dla poszczególnych udziałowców (ze skutkiem w deklaracjach PIT wyliczających podatek wg skali podatkowej).

    Jak to działało do tej pory?
    Do tej pory kwota zmniejszająca podatek dochodowy dla osób rozliczających się wg skali podatkowej (menu: “Słowniki” -> “Księgowość” -> “Stawki podatku dochodowego” -> “Plus kwota”), dotyczyła wszystkich udziałowców dodanych w programie (menu: “Kartoteki” -> “Źródła przychodów, udziałowcy, udziały”). Użytkownik nie miał możliwości różnicowania, dla którego udziałowca zastosować lub nie stosować kwoty wolnej od podatku, jeśli oblicza podatek dochodowy według skali podatkowej.

    Co zrobiono?
    W oknie danych udziałowca (menu: “Kartoteki” -> “Źródła przychodów, udziałowcy, udziały”) na zakładce “Informacje dodatkowe” w sekcji “Rozliczenie podatku dochodowego” dodany został nowy “checkbox” “Uwzględniaj kwotę zmniejszającą podatek”. “Checkbox” jest dostępny dla sposobu rozliczania podatku dochodowego “miesięcznie, według skali podatkowej” i  “kwartalnie, według skali podatkowej”.

    Jak to działa po zmianach?
    Dodany nowy “checkbox” “Uwzględniaj kwotę zmniejszającą podatek” jest zawsze zaznaczony, co oznacza, że dla wszystkich udziałowców jest zastosowana kwota zmniejszająca podatek dochodowy rozliczających się na skali podatkowej, tak jak to miało miejsce dotychczas w programie i nie ma żadnej potrzeby działań ze strony użytkownika. Jeśli u danego udziałowca występuje sytuacja, w której nie chcemy mu potrącać kwoty wolnej od podatku przy wyliczaniu zaliczki na PDOF, należy odznaczyć dodany nowy “checkbox”. Odznaczenie skutkuje nieuwzględnianiem kwoty zmniejszającej podatek przy wyliczeniach w każdej wersji deklaracji, czyli na wersji 1, na wersji 2. oraz na wersji 3. Status zaznaczenia “checkboxa” dla danego udziałowca przenosi się do kolejnego roku kalendarzowego, jeśli zaznaczoną mamy opcję “Importuj źródła przychodów, udziałowców i udziały”.

    Poprawka

    Poprawienie błędu obliczania kwot na "PIT-28" (v. 25) w części F.2

    Poprawiono obliczanie kwot na PIT-28 (v. 25) w części F.2. W niektórych przypadkach mogły występować nieprawidłowe różnice wyliczeń pomiędzy polami w części F.2.

    Poprawka

    Poprawienie błędu pojawiającego się na deklaracji "VIU-DO" (v. 1) polegającego na błędnym pobieraniu danych do części C.2 i C.3

    Poprawiono błąd na deklaracji “VIU-DO” (v. 1) w pobieraniu danych z rejestru OSS do części C.2 i C.3 deklaracji.

    Błąd dotyczył przenoszenia danych z rejestru OSS, wprowadzonych dla tego samego państwa konsumpcji, ale różnych rodzajów wpisów. Polegał na tym, że wszystkie te wartości zsumowane były na deklaracji w części C.2, zamiast w C.2 i C.3 odpowiednio dla każdego rodzaju wpisu.

    Poprawka

    Ukrycie zestawienia "Obroty miesięczne" dla lat o typie: "Ryczałt" i "Księga Handlowa"

    W programie ukryto zestawienie “Obroty miesięczne” dla lat o typie: “Ryczałt” i “Księga Handlowa”.

    Zestawienie było dostępne z poziomu menu: “Zestawienia” we wszystkich typach lat (“Ryczałt” lub “Księga Handlowa” również).
    Ponieważ jest właściwe tylko dla roku o typie “Księga Przychodów i Rozchodów”, będzie widoczne tylko dla tego typu roku.

    Poprawka

    Poprawienie wyświetlania numeru NIP w "Planie kont" w przypadku powiązania konta z kartoteką inną niż "Kontakty"

    Poprawiono wyświetlanie numeru NIP w “Planie kont” w przypadku powiązania konta z kartoteką inną niż “Kontakty”.

    Kadry i płace

    Nowa cecha

    Uwzględnienie w programie zmian prawnych wprowadzonych nowelizacją Kodeksu pracy - unijne dyrektywy

    W dniu 23.03.2023 r. Prezydent podpisał ustawę o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (tzw. ustawa nowelizacyjna), która wchodzi w życie 26.04.2023 r.. Jej celem jest wdrożenie do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw unijnych:

    – dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1152 z 20.06.2019 r. w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej,

    – dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1158 z 20.06.2019 r. w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów oraz uchylającej dyrektywę Rady 2010/18/UE (tzw. dyrektywa work-life balance).

    Z uwagi na to, że powyższe dyrektywy zmierzają do poprawy warunków zatrudnienia pracowników na rynku pracy, ich implementacja do polskiego prawa wymagała nowelizacji Kodeksu Pracy.

    Program Raks został dostosowany do zmian wynikających z  dyrektywy work-life balance. Zmiany zostały wprowadzone w obszarze uprawnień związanych z rodzicielstwem, w której zwrócono uwagę na trudności w utrzymaniu przez pracujących rodziców równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zwłaszcza w warunkach coraz większej powszechności wydłużonych godzin pracy oraz zmiennych rozkładów pracy.

    W ramach dokonanych w tym obszarze modyfikacji dostosowaliśmy program w następujących obszarach. Dodaliśmy i obsłużyliśmy w naliczeniach następujące zdarzenia:

    – Nowe wartości rozliczeń dla nieobecności związanych z rodzicielstwem
    Urlop macierzyński
    Urlop macierzyński (81,5%)
    Urlop rodzicielski
    Urlop rodzicielski (70%)
    Urlop rodzicielski (81,5%)

    – Urlop opiekuńczy
    Nowelizacja wprowadza do Kodeksu pracy nowy rodzaj urlopu – urlop opiekuńczy. Zgodnie z art. 173.1 § 1 k.p. urlop ten przysługuje pracownikowi w ciągu roku kalendarzowego w wymiarze 5 dni w celu zapewnienia osobistej opieki lub wsparcia osobie będącej członkiem rodziny lub zamieszkującej w tym samym gospodarstwie domowym, która wymaga tej opieki lub wsparcia z poważnych względów medycznych. Urlop opiekuńczy można wykorzystać jednorazowo lub w częściach. Udzielany jest w dni robocze zgodnie z obowiązującym pracownika rozkładem czasu pracy.

    Uwaga !!!
    Urlop opiekuńczy ma charakter bezpłatny. Oznacza to, że za okres urlopu pracownikowi nie będzie przysługiwać wynagrodzenie (wynika to z art. 80 k.p.), jednak będzie się on wliczał do okresu zatrudnienia, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

    – Zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej
    W związku z nowelizacją Kodeksu pracy powstało nowe uprawnienie dla pracowników. Jest to zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych spowodowanych chorobą lub wypadkiem, jeżeli niezbędna jest natychmiastowa obecność pracownika (art. 148.1 § 1 k.p.).

    Zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej przysługuje w wymiarze 2 dni lub 16 godzin w roku kalendarzowym. O sposobie jego wykorzystania decyduje pracownik w pierwszym złożonym w danym roku kalendarzowym wniosku o udzielenie zwolnienia. Jeśli ze zwolnienia w wymiarze godzinowym korzysta pracownik zatrudniony w niepełnym wymiarze czasu pracy, wymiar zwolnienia ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika. Niepełna godzina zwolnienia od pracy jest zaokrąglana w górę do pełnej godziny.

    Uwaga!!!
    W okresie zwolnienia od pracy z powodu działania siły wyższej pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia w wysokości 50% wynagrodzenia.

    Wynagrodzenie za okres zwolnienia od prazy z powodu działania siły wyższej oblicza się jak wynagrodzenie za czas urlopu wypoczynkowego zgodnie z § 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 maja 1996 r. w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy oraz wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w Kodeksie pracy.

    Dodatkowo w kartotece pracownika w przebiegu zatrudnienia  Pracownicy>> Kartoteki kadrowe>>  Przebieg zatrudnienia. Została dodana zakładka „Inne zdarzenia”. Po kliknięciu na zakładkę pojawia się okno  z   sekcjami „Praca zdalna okazjonalna”; „Urlop opiekuńczy”; „Zwolnienie  z powodu siły wyższej i „Zwolnienie z art. 188 (opieka nad zdrowym dzieckiem). Przy każdej sekcji znajduje parametr do ręcznego uzupełniania o liczba dni  lub godzin  wykorzystanego zdarzenia w bieżącym roku kalendarzowym   u poprzedniego pracodawcy.

    Poprawka

    Poprawienie błędnego dodawania do realizacji ostrzeżenia o braku powiązania zdarzenia z dzieckiem

    Poprawiono błąd niepotrzebnego dodawania do realizacji ostrzeżenia o braku powiązania zdarzenia z dzieckiem.

    Poprawka

    Poprawienie błędu podczas sprawdzania limitu 182 dni zasiłku chorobowego na przełomie roku

    Poprawiono błąd polegający na tym, że program źle sprawdzał limitu 182 dni zasiłku chorobowego na przełomie roku.

    Poprawka

    Poprawienie błądu na zestawieniu "Karta urlopowa" w wykazywaniu wymiaru urlopu w sytuacji równoległego zatrudnienia pracownika u dwóch rożnych pracodawców.

    Poprawienie błądu na zestawieniu “Karta urlopowa” w  wykazywaniu wymiaru urlopu w sytuacji równoległego zatrudnienia pracownika u dwóch rożnych pracodawców.

    Poprawka

    Usunięcie błędnego zapisu na wzorcowym szablonie rozwiązania umowy zlecenie i dzieło

    Usunięto błędny zapis o możliwości odwołania się do sądu pracy na wzorcowym szablonie rozwiązania umowy zlecenie i dzieło.

    Sprzedaż

    Nowa cecha

    Zamówienia od odbiorców - uwzględnianie ceny zakupu w "Raporcie sprzedażowym o dokumencie"

    W oknie edycyjnym: “Zamówienie od odbiorcy” pod kontrolką: Operacje znajduje się “Raport sprzedażowy o dokumencie”.
    W raporcie tym dodano podpowiadanie domyślnej cena zakupu (największej, najmniejszej, średniej, ostatniej), która jest pobierana na podstawie ustawień z parametrów firmy z sekcji Ceny i rabaty>Domyślna cena podpowiadana na dokumentach zakupu.
    Na podstawie podpowiadanej ceny zakupu w raporcie użytkownik ma przedstawiony potencjalny zysk.

    Nowa cecha

    Obsłużenie współpracy z firmą kurierską DHL

    Dodano możliwość generowania listów przewozowych korzystając z firmy kurierskiej DHL w module Sprzedaż.
    Po zdefiniowaniu parametrów dla firmy kurierskiej w kartotece (Kartoteki>Firmy kurierskie) z okna głównego faktur sprzedaży po ustawieniu się na odpowiedniej fakturze i wybraniu kontrolki: “Operacje” dostępna jest opcja: Wygeneruj przesyłkę. Po wybraniu tej opcji pokaże się okno: “Informacja o paczce” w którym można podać: wagę, długość, szerokość, wysokość, opis zawartości oraz kwotę pobrania.
    Jeżeli jest to przesyłka kurierska pobraniowa i w sposobie zapłaty wybrano odpowiedni wcześniej zdefiniowany sposób zapłaty np. “Pobranie kurier”, to w kontrolce kwota pobrania pojawi się wartość brutto z faktury. Oczywiście użytkownik wartość tą może zmienić.
    Jeżeli natomiast faktura wraz z przesyłką została zapłacona (odpowiedni sposób zapłaty na fakturze), to pole: “Pobranie” w oknie edycyjnym “Informacja o paczce” uzupełni się wartością 0 PLN.
    Po zatwierdzeniu okna: “Informacja o paczce” zostanie wygenerowany list przewozowy, który jest widoczny w dolnym oknie: “Sprzedaż – paragony, faktury” na zakładce: Przesyłki. Ustawiając się na właściwym można klikając prawym myszy wywołać menu z którego można wydrukować etykietę.

    Usprawnienie

    Dodanie kolumny "Cechy" w oknie podglądu pozycji na ekranie "Zamówienia od odbiorców gotowe do realizacji"

    Dodano kolumnę “Cechy” w oknie: “Zamówienia od odbiorców gotowe do realizacji”  gdzie prezentowany jest podgląd pozycji zamówienia.
    Usprawnienie ma na celu pokazanie jakie rozmiary (cechy) posiadają artykuły, które znajdują się na zamówieniu.

    Usprawnienie

    Umożliwienie zbiorczej zmiany wybranych dany w zamówieniu od odbiorców

    Jeżeli użytkownik zaznaczy wybrane zamówienia od odbiorców ZO, po czym wybierze kontrolkę: Edytuj>Edytuj właściwości zaznaczonych zamówień Shift+F2, to pokaże się okno: Zmiana wybranych danych zaznaczonych zamówień.
    Do zmiany do wyboru umożliwiono takie dane jak:
    – Źródło zamówienia
    – Priorytet
    – Stan zamówienia
    Po odpowiednim wybraniu i zatwierdzeniu zmiany zostaną wykonane dla wcześniej zaznaczonych zamówień od odbiorców ZO.

    Usprawnienie

    Dodanie możliwości ustawienia domyślnego terminu ważności rezerwacji dla zamówień od odbiorców

    W parametrach firmy dla Sprzedaży w sekcji: Dokumenty, dodano nowy parametr: “Domyślny termin ważności rezerwacji (dni) na ZO”, gdzie można ustawić ilość dni. Termin ważności rezerwacji podpowie się na dokumencie “Zamówienie od odbiorcy” na podstawie tego parametru i ustawiany jest od “Daty wystawienia dokumentu”.

    Usprawnienie

    Sprawdzanie unikalności numeru zamówienia wg nabywcy w obrębie tego samego kontrahenta na zamówieniach od odbiorców

    Dodano sprawdzanie unikalności numeru zamówienia wg nabywcy w obrębie tego samego kontrahenta na zamówieniach od odbiorców. Jeżeli program trafi na taki numer, to pokaże się odpowiedni komunikat.

    Usprawnienie

    Dodanie parametru dotyczącego pytania o rozliczenie dokumentu korekty

    W parametrach firmy w gałęzi Sprzedaż>Dokumenty dodano dwa parametry:
    – Proponuj rozliczenie korekty z fakturą (sprzedaż)
    – Proponuj rozliczenie korekty z fakturą (zakup)
    Domyślnie parametry są zaznaczone i program działa jak dotychczas, czyli np. przy sposobie zapłaty: “Przelew”  zaproponuje podczas zapisywania dokumentu korekty rozliczenie z fakturą. Jeżeli parametr będzie odznaczony, to program nie zaproponuje rozliczenia.

    Usprawnienie

    Zwiększenie ilości znaków w "Zamówieniu od odbiorców" w polu: Numer zamówienia wg nabywcy

    W zamówieniu od odbiorców ZO w polu: “Numer zamówienia wg nabywcy” zwiększono ilości znaków z 20 na 30.

    Usprawnienie

    Dodanie parametru do przenoszenia znaczników z WZ na FS

    Okno parametrów pokazujące się przy generowaniu faktury do dokumentu WZ, zostało rozszerzone o nowy parametr “Przenieś znaczniki główki dokumentu”. Ustawienie tego parametru decyduje czy dla tworzonej faktury znaczniki z WZ mają się przenieść czy też nie.

    Poprawka

    Poprawienie "literówki" w oknie parametrów importu z xml dla FZ i PZ

    W oknie parametrów importu z xml, które dotyczy faktur zakupu i przyjęć zewnętrznych w kontrolce: Stawka VAT w wyrażeniu: “Pobiez z pliku” była literówka. Teraz wyrażenie jest poprawne: “Pobierz z pliku”

    Poprawka

    Poprawienie błędu wykazywania niepoprawnej ilości opakowań zbiorczych na powielonej fakturze sprzedaży

    Poprawiono błąd wykazywania niepoprawnej ilości opakowań zbiorczych na powielonej fakturze sprzedaży.

    Poprawka

    Poprawienie błędu "Access violation" podczas importu pozycji z zamówienia ZO na fakturę sprzedaży FS wygenerowaną na podstawie WZ

    Poprawiono błąd “Access violation”, który pojawiał się podczas importu pozycji z zamówienia ZO na fakturę sprzedaży FS, która została wygenerowana na podstawie WZ.

    Finanse

    Nowa cecha

    Wprowadzenie 2. wersji "Sprawozdania w zakresie terminów zapłaty stosowanych w transakcjach handlowych" (sporządzanego za 2022 rok)

    Zgodnie z ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych oraz ustawy o finansach publicznych, duże podmioty, czyli podatnicy, których wartość rocznych przychodów przekracza 50 mln euro, będą zobowiązane sporządzać “Sprawozdanie w zakresie terminów zapłaty stosowanych w transakcjach handlowych”.

    Jak to działało do tej pory?
    Dotychczas użytkownik miał możliwość wygenerowania “Sprawozdania w zakresie terminów zapłaty” w 1. wersji, której zakres danych dotyczył lat 2020 i 2021.

    Co zrobiono?
    Dodano nową wersję “Sprawozdania”, które będzie składane za rok 2022 w terminie do 30 kwietnia 2023r.

    Jak to działa po zmianach?
    “Sprawozdanie” dostępne jest w module „Finanse i Księgowość”, w oknie przeglądowym rozrachunków, w menu: “Finanse” -> “Rozrachunki”. Po kliknięciu w prawym górnym rogu w ikonkę drukarki należy wybrać “Sprawozdanie w zakresie terminów zapłaty” na rozwiniętej liście, a następnie “Sprawozdanie (od 2022r.)”. Można je również wywołać w oknie rozrachunków, po kliknięciu prawym klawiszem należy wybrać “Drukuj”, po czym na rozwiniętej liście “Sprawozdanie w zakresie terminów zapłaty” oraz “Sprawozdanie (od 2022r.)”.

    Po wejściu w ww. menu otwiera się okno parametrów, w którym wybiera się rok, za który ma być sporządzone sprawozdanie. Zawsze będzie to rok kalendarzowy, bez względu na to, czy pokrywa się z rokiem obrotowym.

    Sprawozdanie przedstawione jest z formie graficznej (wydruk wygenerowany za dany rok). Poprzednia wersja “Sprawozdania” (dotycząca lat 2020 i 2021) została oznaczona jako “Sprawozdanie (do 2021r.)” i działa bez zmian, w odniesieniu do ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych i wymaganych danych w niej wyszczególnionych.

    “Sprawozdanie w zakresie terminów zapłaty” zawiera Informacje o świadczeniach pieniężnych otrzymanych i spełnionych w danym roku kalendarzowym, a także o świadczeniach pieniężnych nieotrzymanych i niespełnionych, czyli tych, których termin rozliczenia przypadał w danym roku kalendarzowym, za który jest sporządzane sprawozdanie, lub też wypadał w latach wcześniejszych, a które to w dalszym ciągu pozostają nieotrzymane/niespełnione.

    Zakres danych, które należy zamieścić w “Sprawozdaniu” został określony w art. 13a ust. 4 ww. ustawy i obejmuje:

    1. firmę (nazwę) i numer identyfikacji podatkowej;
    2. wartość świadczeń pieniężnych otrzymanych i spełnionych w poprzednim roku kalendarzowym w terminie określonym w umowie;
    3. wartość świadczeń pieniężnych nieotrzymanych w poprzednim roku kalendarzowym w terminie określonym w umowie, w przypadku których przekroczono ten termin o: nie więcej niż 5 dni, 6 do 30 dni, 31 do 60 dni, 61 do 120 dni, więcej niż 120 dni;
    4. wartość świadczeń pieniężnych niespełnionych w poprzednim roku kalendarzowym w terminie określonym w umowie, w przypadku których przekroczono ten termin o: nie więcej niż 5 dni, 6 do 30 dni, 31 do 60 dni, 61 do 120 dni, więcej niż 120 dni;
    5. udział procentowy świadczeń pieniężnych niespełnionych w poprzednim roku kalendarzowym w terminie określonym w umowie w całkowitej wartości świadczeń pieniężnych, do których spełnienia zobowiązany był ten podmiot w poprzednim roku;
    6. udział procentowego świadczeń pieniężnych nieotrzymanych w poprzednim roku kalendarzowym w terminie określonym w umowie w całkowitej wartości świadczeń pieniężnych należnych podmiotowi w poprzednim roku.

    Celem zrealizowania obowiązku sprawozdawczego, dane wyliczone przez program, a wykazane na wydruku sprawozdania, można przenieść na formularz elektroniczny, udostępniony udostępniony przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, na portalu biznes.gov.pl w części „Usługi online”, korzystając z Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.

    Usprawnienie

    Umożliwienie wybrania w oknie "Polecenie przelewu" innego numeru rachunku bankowego zleceniodawcy niż ten, do którego jest zalogowany użytkownik

    Dodano możliwość wybrania w oknie “Polecenie przelewu” innego numeru rachunku bankowego zleceniodawcy niż ten, do którego jest zalogowany użytkownik.

    Jak to działało do tej pory?
    Do tej pory nie było możliwości wyboru innego numeru rachunku bankowego na oknie “Polecenie przelewu” niż ten, do którego jest zalogowany użytkownik.

    Co zrobiono?
    Umożliwiono wybór innego rachunku bankowego dla zleceniodawcy w oknie “Polecenie przelewu” niż ten, do którego jest zalogowany użytkownik.

    Jak to działa po zmianach?
    Po wybraniu w menu: “Finanse” >> “Polecenia przelewu” i kliknięciu “Dodaj” wyświetli się okno edycyjne “Polecenie przelewu”.
    W sekcji “Zleceniodawca” kontrolka “Nr rachunku” jest aktywna, domyślnie naczytywany jest tu numer rachunku bankowego, do którego zalogowany jest użytkownik. Po kliknięciu w trzykropek otworzy się kartoteka rachunków bankowych firmy (wszystkich), spośród których użytkownik będzie mógł dokonać wyboru.
    Jeżeli użytkownik wybierze rachunek walutowy, to automatycznie okno “Polecenia przelewu” dostosuje się do tego typu przelewu.
    Dodatkowo na oknie wyboru rachunków bankowych została dodana kolumna z informacją o walucie rachunku.
    Bez zmian pozostaje sprawdzenie, czy rachunki zleceniodawcy i odbiorcy wybrane na oknie “Polecenie przelewu” są w tej samej walucie. Zmodyfikowano jedynie treść komunikatu, który pojawia się w przypadku niezgodności waluty rachunku zleceniodawcy i odbiorcy. Nowy komunikat informuje o sprawdzeniu rachunku odbiorcy z rachunkiem wybranym dla zleceniodawcy (a nie z zalogowanym rachunkiem bankowym, jak dotychczas).

    Jeżeli “Polecenie przelewu” zostanie wystawione na inny rachunek niż zalogowany, to nie będzie widoczne na oknie przeglądowym “Polecenia przelewu”.
    Aby zobaczyć je na oknie przeglądowym “Polecenia przelewu”, należy przelogować się na rachunek bankowy, który wybrany był na oknie “Polecenie przelewu”.
    Jeżeli użytkownik nie ma uprawnień do jakiegoś rachunku bankowego, to nie będzie mógł go wybrać na oknie “Polecenie przelewu”.

    Wspólne

    Usprawnienie

    Nowa szata graficzna Instalatora RAKSSQL

    Dodano nową szatę graficzną w Instalatorze RAKSSQL.

    Usprawnienie

    Usprawnienia w instalatorze RaksSQL dotyczące wykrywania poprawnej wersji Firebird podczas aktualizacji i restartu RAKSSQL

    Usprawniono w instalatorze RAKSSQL sprawdzenie zainstalowanej poprawnej wersji Firebird podczas aktualizacji i restartu RAKSSQL.

    Poprawka

    Poprawienie działania tabulacji w oknie parametrów deklaracji

    Poprawiono działanie tabulacji w oknie parametrów deklaracji.

    Drukuj
    Table of Contents
    Privacy policy
    Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook