Księgowość
Umożliwienie wybrania kontrahenta na dokument księgowy za pomocą wyszukiwarki GUS
Umożliwiono dodanie kontrahenta poprzez bazę GUS podczas wprowadzania danych w oknie “Dokument księgowy”.
Jak to działało do tej pory?
Dotychczas w programie podczas wprowadzania danych do dokumentu w oknie “Dokument księgowy” nie było opcji, za pomocą której w szybki sposób można było pobrać dane kontrahenta z bazy GUS.
Co zrobiono?
W oknie “Dokument księgowy”, w części związanej z wprowadzaniem kontrahenta, a dokładnie przy kontrolce “NIP”, został dodany przycisk “GUS”, za pomocą którego można pobrać dane kontrahenta z bazy GUS. Przycisk ten został również dodany do okna dokumentu księgowego wyświetlanego w przypadku zaznaczenia parametru roku obrotowego “Alternatywny sposób wprowadzania danych” (jest to parametr dostępny w roku obrotowym o typie: “Księga Przychodów i Rozchodów”) oraz w zakładce “Kontrahent” dokumentu księgowego.
Jak to działa po zmianach?
Po zmianach dokonanych w programie użytkownik ma możliwość dodania kontrahenta do kartoteki już z poziomu okna dokumentu księgowego, za pomocą danych pobranych z bazy GUS. Sposób działania jest następujący: jeśli użytkownik wprowadzi w kontrolce “NIP” numer identyfikacji podatkowej i nie zostanie on odnaleziony w kartotece kontaktów, wówczas ukaże się okno, za pomocą którego można pobrać dane kontrahenta z bazy GUS. Użytkownik ma także możliwość pobrania danych kontrahenta z bazy GUS według własnych potrzeb (na żądanie), klikając w nowo dodany przycisk “GUS”. Wprowadzone usprawnienie działa niezależnie od typu kontaktu, czy typu dowodu źródłowego.
Poprawienie błędu pojawiającego się w e-deklaracji załącznika "CIT/KW" (v. 3), będącego jednym z załączników deklaracji "CIT-8" (v. 32)
Poprawiono błąd pojawiający się w e-deklaracji załącznika “CIT/KW” (v. 3), będącego jednym z załączników deklaracji “CIT-8” (v. 32).
Błąd polegał na niewykazaniu obowiązkowych pól (wypełnionych zerami) w sekcji C, zgodnie ze schematem e-deklaracji.
Poprawienie błędu pojawiającego się na deklaracji "CIT-8" (v. 32) polegającego na błędnym wyliczeniu wartości w pozycji 131. (podstawa opodatkowania)
Poprawiono błąd pojawiający się na deklaracji “CIT-8” (v. 32).
Błąd polegał na nieprawidłowym wyliczeniu wartości w pozycji 131. (podstawa opodatkowania) w przypadku zwiększenia podstawy opodatkowania o zobowiązania wynikające z pozycji 21. załącznika “CIT/WZ” do deklaracji.
Poprawienie błędu pojawiającego się w wyliczeniu podstawy wymiaru składek ZUS dla rodzaju oskładkowania: "Mały ZUS plus"
Poprawiono błąd w wyliczeniu podstawy wymiaru składek ZUS dla rodzaju oskładkowania: “Mały ZUS plus”.
Błąd polegał na braku mnożenia przeciętnego miesięcznego dochodu z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w poprzednim roku kalendarzowym przez współczynnik 0,5.
Dodano również nowy parametr na oknie parametrów ZUS DRA w sekcji „Parametry – składki ZUS”: „Dolicz do dochodu zapłacone składki na ubezpieczenie społeczne”.
Dzięki temu użytkownik może sam zadecydować, czy zapłacone w poprzednim roku składki społeczne (widoczne w kartotece udziałowca, w zakładce „Zapłacone składki ubezpieczeniowe”) powinny być doliczone do dochodu za poprzedni rok, który ma wpływ na wyliczenie podstawy wymiaru składek ZUS w “Małym ZUS plus”.
Domyślnie na nowo dodawanych wyliczeniach parametr jest odznaczony, takie jest też ustawienie tego parametru na wyliczeniach powstałych przed jego dodaniem (dodanie parametru nie zmienia wyliczeń na dotychczas zapisanych ZUS DRA).
Finanse
Obsłużenie importu wyciągu bankowego z platformy "Pekao24" dla mikroprzedsiębiorstw w rozszerzeniu .txt
Obsłużono import wyciągu bankowego z platformy “Pekao24” dla mikroprzedsiębiorstw w rozszerzeniu .txt.
Nowy format importu nazywa się “Pekao24 (MT940)”.
Dopisywanie rachunku bankowego do kartoteki kontrahenta po zaimportowaniu wyciągu bankowego (płatności masowych) w formacie "Mass Collect"
Obsłużono automatyczne dopisywanie rachunku bankowego do kartoteki kontrahenta po zaimportowaniu wyciągu bankowego (płatności masowych) w formacie “Mass Collect”.
Jeżeli systemowi nie uda się zidentyfikować kontrahenta, użytkownik może go dodać do operacji bankowej ręcznie poprzez edycję danej operacji bankowej. Wówczas system zapyta, czy dopisać rachunek bankowy znaleziony w opisie operacji do kartoteki wybieranego kontrahenta. Po wyborze twierdzącej odpowiedzi i zapisaniu operacji bankowej, a następnie całego wyciągu bankowego, przy kolejnym imporcie wyciągu bankowego (płatności masowych) w formacie “Mass Collect” z operacją bankową powiązaną z tym kontrahentem, kontrahent podepnie się automatycznie.
Dodanie możliwości hurtowego tworzenia lub usuwania rozrachunków dla wielu operacji bankowych na raz w oknie wyciągu bankowego
Dodano możliwość hurtowego tworzenia lub usuwania rozrachunków dla wielu operacji bankowych na raz w oknie wyciągu bankowego.
Jak to działało do tej pory?
Dotychczas w programie użytkownik mógł tworzyć lub nie tworzyć (usuwać) rozrachunek dla każdej pojedynczej operacji bankowej. Taki rezultat można było uzyskać za pomocą zaznaczenia/odznaczenia “checkboxa” “Twórz rozrachunek dla transakcji” w oknie “Transakcja bankowa”.
Co zrobiono?
W programie umożliwiono dla wielu zaznaczonych operacji bankowych tworzenie lub usuwanie rozrachunku. Zostały dodane dwie nowe operacje “Twórz rozrachunki dla zaznaczonych operacji” i “Usuń rozrachunki dla zaznaczonych operacji”, które są dostępne pod prawym przyciskiem myszy oraz pod przyciskiem “Operacje” w oknie “Wyciąg bankowy”.
Jak to działa po zmianach?
Po zmianach dokonanych w programie użytkownik, który pracuje z “Wyciągiem bankowym”, na którym zostały zapisane operacje bankowe z przypisanym kontrahentem, ma możliwość zbiorczego tworzenia/usuwania rozrachunku dla zaznaczonych operacji. Operacja bankowa, która nie posiada przypisanego kontrahenta, a została zaznaczona do tworzenia/usuwania rozrachunku, jest pomijana w tej operacji. Wraz z utworzeniem/usunięciem rozrachunku dla zaznaczonych operacji bankowych, zmienia się także stan zaznaczenia/odznaczenia “checkboxa” “Twórz rozrachunek do transakcji” w oknie “Transakcja bankowa” dla zmienianych pozycji.