Sprzedaż
Dodanie w oknie: Zamówienia od odbiorców (ZO) kolumn: "Źródło zamówienia" i "Numer obcy zamówienia"
W oknie głównym zamówień od odbiorców ZO dodano możliwość wyciągnięcia z zasobnika kolumn ukrytych takie kolumny jak: “Źródło zamówienia” i “Numer obcy zamówienia”. Nie ma możliwości wypełnienia tych pól w programie RAKSSQL Sprzedaż. Pola te mogą być wypełniane przez obce systemy integrujące się z RAKSSQL SP. Pole „Źródło zamówienia” służy do tego aby uzupełniać tam nazwę z obcego systemu, który dodaje poprzez API zamówienia do RAKSSQL. W pole „Numer obcy zamówienia” zostaje wpisany pierwotny numer zamówienia, który został nadany w systemie w którym zamówienie to zostało wprowadzone, czyli np. numer zamówienia w BaseLinkerze, Allegro czy Amazonie.
Dodano funkcjonalność umożliwiającą generowanie pdf dla dokumentów z okna głównego faktur sprzedaży oraz możliwość ustawienia statusu dla faktur sprzedaży
W oknie głównym: “Sprzedaż- paragony, faktury” umożliwiono generowanie wydruku w formacie pdf dla wystawionych dokumentów oraz ustawienie odpowiedniego statusu, zdefiniowanego wcześniej w Słowniki>Statusy dokumentów. Po wejściu do modułu Administrator na zakładkę: “Uprawnienia>Uprawnienia wewnątrz firm>Wspólne” w sekcji: Sprzedaż i Magazyn, użytkownik ma możliwość zdefiniowania uprawnień do przeglądania i zmiany zawartości nowo dodanego słownika statusów dokumentów sprzedaży. Aby wygenerować pdf dla wybranych dokumentów sprzedaży, należy na oknie z dokumentami sprzedaży zaznaczyć interesujący dokument/y, a następnie kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać „PDF->Utwórz i załącz” lub wybrać ikonkę PDF, która znajduje się w górnej belce okna z prawej strony za ikonką drukarki. Podczas generowania załącznika pdf, użytkownik ma możliwość jednoczesnej zmiany statusu dokumentów. Aby to zrobić należy na oknie “Eksport do PDF” zaznaczyć opcję „Ustaw status” i wybrać z kontrolki odpowiedni status. Jeśli nie dla wszystkich zaznaczonych dokumentów uda się wygenerować załącznik PDF, to po zakończeniu całej operacji wyświetlony zostanie raport z informacją o błędach. Aby usunąć zapisane wcześniej w bazie załączników wydruki pdf, należy zaznaczyć interesujące faktury, a następnie kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać „PDF->Usuń”. Pojawi się wówczas okno: “Usunięcie PDF”, gdzie można też ustawić odpowiedni status dokumentu po jego usunięciu. Użytkownik w oknie dokumentów sprzedaży może wyciągnąć z zasobnika kolumn ukrytych m.in takie kolumny jak: “PDF”, “Status” Pole „Status” określa status dokumentu wybierany ze słownika. Pole „PDF” mówi o tym czy do danej faktury został wygenerowany i zapisany w bazie załączników wydruk w formacie PDF. W kolumnie „PDF”, dla faktur dla których zapisany został załącznik, wyświetla się ikonka “PDF” . Po najechaniu na nią kursor myszy zmienia kształt. Po kliknięciu w ikonkę, plik pdf pobierze się do domyślnego katalogu pobierania użytkownika (domyślnie c:\Users\Użytkownik\Downloads\), a następnie otworzy się w domyślnym programie do obsługi plików pdf. Aby zmienić status wybranych dokumentów, należy w oknie z dokumentami sprzedaży zaznaczyć interesujące użytkownika dokumenty, a następnie wybrać „Operacje” i „Zmień status”
Dodanie w oknie głównym dokumentów sprzedaży i w oknie faktur zaliczkowych kolumn informujących o dacie i godzinie fiskalizacji, numerze i identyfikatorze drukarki fiskalnej oraz użytkowniku, który dokonywał fiskalizacji
W oknie głównym: “Sprzedaż – paragony, faktury” oraz w oknie: “Faktury zaliczkowe i korekty zaliczek” dodano możliwość wyciągnięcia z zasobnika kolumn ukrytych takich to nowo dodanych kolumn: – Data fiskalizacji – Fiskalizował – Nr drukarki fiskalnej (numer unikatowy) – Id. drukarki fiskalnej (identyfikator drukarki fiskalnej)
Umożliwiono dodanie zmiennych do nazwy wzorcowego opisu/uwagi i przenoszenie wyniku działania tych zmiennych do tematu wiadomości e-mail
Jeżeli użytkownik wejdzie do Słowniki>Wzorce opisów i dla dokumentów we wzorcowym opisie w polu: “Nazwa”, wpisze dla typu dokumentów np. “Faktury, paragony” odpowiednią nazwę i wybierze zmienną (symbol) np.: “Faktura: [NUMER_DOKUMENTU] z dnia: [DATA_SPRZEDAZY]” (dodano taką możliwość) a następnie chce wysyłać fakturę e-mailem i po wejściu w parametry funkcji wydruku w sekcji: Poczta elektroniczna/Załączniki wybierze w kontrolce: “Domyślna treść wiadomości” wzorcowy opis, gdzie w nazwie wcześniej dodano zmienną, to do tematu wiadomości e-maila trafi wynik działania zmiennej, czyli dla przedstawionego przypadku będzie: Faktura: FS/2021/10/M1/0002 z dnia: 2021-10-21
Podgląd powiązanych ze sobą dokumentów z poziomu okna faktur zakupu i faktur wewnętrznych WNT
Dodano możliwość podglądu powiązanych z fakturą zakupu dokumentów z dolnej części okna faktur zakupu i faktur wewnętrznych WNT, widocznych na zakładce: “Powiązane dokumenty”.
Poprawienie błędu dotyczącego niepoprawnego przenoszenia danych o dostawcy i producencie po wyeksportowaniu a następnie zaimportowaniu towaru z pliku w formacie xls, xlsx
Poprawiono błąd który dotyczył niepoprawnego przenoszenia danych dostawcy i producenta dla artykułu po wyeksportowaniu a następnie zaimportowaniu towaru z pliku w formacie xls, xlsx. Pola dotyczące dostawcy i producenta jeżeli podczas eksportu były puste, to po zaimportowaniu mogły być uzupełnione jakimiś danymi.