Aktualizacja RAKS w usłudze zdalnego dostępu (Chmura RAKS)

Użytkownicy programu RAKS korzystający z usługi zdalnego dostępu, mają możliwość samodzielnej aktualizacji programu 1 raz na kwartał kalendarzowy.

W ramach Opłaty Abonamentowej za dany Okres Rozliczeniowy tj. bez dodatkowego wynagrodzenia, Usługodawca zobowiązany jest umożliwić dokonania bezpłatnego uaktualnienia oprogramowania (RAKSSQL) zainstalowanego na serwerze VPS raz na trzy miesiące w okresach liczonych jako kwartały kalendarzowe. Każda dodatkowa instalacja aktualizacji ponad bezpłatną jest wyceniana zgodnie z obowiązującym Cennikiem. 

Niedostosowanie się do powyższego zalecenia – w szczególności pozostawienie otwartych sesji programu przez innych użytkowników – może skutkować niepowodzeniem procesu aktualizacji, uszkodzeniem bazy danych lub wystąpieniem innych problemów technicznych, które mogą negatywnie wpłynąć na działanie systemu.

W celu przeprowadzenia aktualizacji należy:

  1. Zamknąć program Raks
  2. Przejść do Desktop folder

Odnaleźć plik Raks_Aktualizacja i uruchomić dwuklikiem.

W tym momencie nastąpi pobieranie najnowszej wersji programu z serwerów RAKS, wypakowywanie i aktualizowanie programu.

Na końcu otrzymamy informację o zamknięciu okna.

Po zamknięciu okna można korzystać z programu RAKSSQL.

Po uruchomieniu programu wyświetli się komunikat o konieczności aktualizacji baz danych do najnowszej wersji programu. Aktualizację należy wykonać po zalogowaniu do programu jako Administrator, do modułu Administrator:

    W powyższym oknie zaznaczmy wszystkie bazy i wybieramy przycisk Aktualizuj.

    Po zakończeniu procesu aktualizacji programu RAKSSQL oraz baz danych do najnowszej wersji, użytkownik odpowiedzialny za przeprowadzenie aktualizacji jest zobowiązany do poinformowania pozostałych użytkowników o jej zakończeniu.

    Dopiero po otrzymaniu takiej informacji użytkownicy korzystający z programu RAKSSQL w ramach usługi zdalnego dostępu mogą wznowić pracę z systemem.