Aktualizacja RAKS w usłudze zdalnego dostępu (Chmura RAKS)

Użytkownicy programu RAKS korzystający z usługi zdalnego dostępu, mają możliwość samodzielnej aktualizacji programu 1 raz na kwartał kalendarzowy.

W ramach Opłaty Abonamentowej za dany Okres Rozliczeniowy tj. bez dodatkowego wynagrodzenia, Usługodawca zobowiązany jest udostępnić możliwość bezpłatnej każdej aktualizacji oprogramowania (RAKS) zainstalowanego na serwerze VPS. Usługa aktualizacji będzie przeprowadzana samodzielnie przez Klienta. Pobranie aktualizacji programu RAKS jest możliwe tylko dla aktywnych licencji..

Niedostosowanie się do powyższego zalecenia – w szczególności pozostawienie otwartych sesji programu przez innych użytkowników – może skutkować niepowodzeniem procesu aktualizacji, uszkodzeniem bazy danych lub wystąpieniem innych problemów technicznych, które mogą negatywnie wpłynąć na działanie systemu.

W celu przeprowadzenia aktualizacji należy:

  1. Zamknąć program Raks
  2. Przejść do Desktop folder

Odnaleźć plik Raks_Aktualizacja i uruchomić dwuklikiem.

W tym momencie nastąpi pobieranie najnowszej wersji programu z serwerów RAKS, wypakowywanie i aktualizowanie programu.

Na końcu otrzymamy informację o zamknięciu okna.

Po zamknięciu okna można korzystać z programu RAKSSQL.

Po uruchomieniu programu wyświetli się komunikat o konieczności aktualizacji baz danych do najnowszej wersji programu. Aktualizację należy wykonać po zalogowaniu do programu jako Administrator, do modułu Administrator:

W powyższym oknie zaznaczmy wszystkie bazy i wybieramy przycisk Aktualizuj.

Po zakończeniu procesu aktualizacji programu RAKSSQL oraz baz danych do najnowszej wersji, użytkownik odpowiedzialny za przeprowadzenie aktualizacji jest zobowiązany do poinformowania pozostałych użytkowników o jej zakończeniu.

Dopiero po otrzymaniu takiej informacji użytkownicy korzystający z programu RAKSSQL w ramach usługi zdalnego dostępu mogą wznowić pracę z systemem.