Dostęp z wykorzystaniem aplikacji

Korzystanie ze zdalnego dostępu do RAKS możliwe jest na dwa sposoby, przez przeglądarkę internetową lub za pomocą aplikacji zainstalowanej na lokalnym komputerze.

W przypadku korzystania z dostępu przez aplikację należy odszukać na Pulpicie ikonę “Raks_chmura”.

Logowanie

Po uruchomieniu aplikacji wyświetli się okno logowania. Logujemy się używając loginu, który otrzymaliście Państwo mailowo i hasła przesłanego za pomocą wiadomości SMS.

Po zalogowaniu na pulpicie po prawej stronie widoczny będzie panel z ikonami programów (RAKSSQL oraz pozostałe zainstalowane programy) wraz z ikoną skrótu do folderu Pulpit.

Uruchomienie programu

W celu uruchomienia programu klikamy w ikonę RAKSSQL znajdującą się pod zegarem w prawej górnej części ekranu. 

Drukowanie

Drukując z programu RAKS w pierwszej kolejności należy wybrać drukarkę o nazwie Universal Printer, w dalszym kroku dostępne będą drukarki lokalne dostępne dla wybranego komputera.

Zapisywanie, przenoszenie plików

Wyeksportowany plik z programu RAKS można zapisać w chmurze lub bezpośrednio na komputerze lokalnym. 

  • Zapisywanie na komputerze lokalnym:

Zapisując plik wybieramy odpowiednie miejsce na dysku komputera lokalnego.

  • Zapisywanie na chmurze:

Zapisując wybieramy np. folder Pulpit, na którym możemy również stworzyć dodatkowe foldery. W celu przeniesienia zapisanego pliku uruchamiany folder, w którym plik został zapisany, zaznaczamy wybrany plik i korzystamy z opcji kopiuj.

Następnie wklejamy skopiowany plik w odpowiednim miejscu na komputerze lokalnym. 

W celu przeniesienia pliku z komputera lokalnego do chmury kopiujemy plik na komputerze lokalnym a następnie wklejamy go na chmurze.