Moduł Finanse i Księgowość, Księga Przychodów i Rozchodów przeznaczony jest dla firm rozliczających się za pomocą Księgi Przychodów i Rozchodów. W samouczku dla początkujących przedstawiamy zestaw tych funkcji, które umożliwiają efektywną pracę przy użyciu podstawowych narzędzi, bez zagłębiania się w te bardziej skomplikowane i zaawansowane. Po wykonaniu ćwiczeń zawartych w tej sekcji użytkownik zyska wiedzę potrzebną do samodzielnego wykonywania podstawowych operacji księgowych.
Cele:
- oswojenie się z modułem Finanse i Księgowość,
- przygotowanie do samodzielnej pracy przy podstawowych czynnościach księgowych.
Wymagania:
- zainstalowany RAKSSQL,
- założona firma,
- użytkownik posiadający dostęp do modułu Finanse i Księgowość oraz prawa Administratora.
Ćwiczenie 1: Ustawienia
Jak skonfigurować program, aby rozpocząć pracę w module Finanse i Księgowość?
Ćwiczenie 2: Kontakty
Jak dodać kontakt w postaci dostawcy, odbiorcy lub pracownika i jak zarządzać grupami kontaktów?
Ćwiczenie 3: Środki trwałe
Jak prowadzić ewidencję środków trwałych?
Ćwiczenie 4: Księgowanie
Jak dodać dokument i go zaksięgować? Jak ułatwić sobie księgowanie dokumentów tego samego typu?
Ćwiczenie 5: Wydruk księgi i deklaracje
Jak wydrukować księgę i jak wystawić, a następnie wysłać deklarację podatkową?