Moduł CRM może być uruchomiony samodzielnie lub wewnątrz modułu Sprzedaż. W samouczku z modułu Sprzedaż zostało omówione uruchamianie modułu Sprzedaż bez powiązania użytkownika programu z pracownikiem. W konsekwencji funkcje związane z CRM nie były aktywne. W poniższym ćwiczeniu zostanie pokazane jak uruchomić moduł CRM jako samodzielny moduł lub wewnątrz modułu Sprzedaż.
Cele:
- uruchomienie modułu CRM poprzez powiązanie użytkownika programu z pracownikiem.
Wymagania:
- zainstalowany RAKSSQL,
- założona firma.
Pierwsze logowanie do modułu CRM
W tym kroku: Omówimy pierwsze uruchomienie modułu CRM i logowanie z przypisaniem użytkownikowi programu konkretnych danych pracownika.
Aby zalogować się do modułu CRM:
- Uruchom program.
- W oknie logowania, jeżeli ustawione jest inaczej, wybierz Identyfikator ADMIN i moduł CRM, a następnie
.
Uwaga: Moduł CRM może być uruchomiony samodzielnie lub wewnątrz modułu Sprzedaż. Aby mieć dostęp do narzędzi CRM-a w module Sprzedaż, w oknie logowania po uruchomieniu programu wybierz Sprzedaż, a następnie postępuj zgodnie z poniższymi punktami.
- Jeżeli jest to pierwsze uruchomienie modułu, pojawi się okno wyboru firmy. Po wybraniu firmy otworzy się okno Logowanie do programu. Z listy wybierz opcję Dodaj nowego pracownika i powiąż go z bieżącym użytkownikiem programu i kliknij
.

Informacja: Moduł CRM wymaga od użytkownika zalogowania się jako konkretny kontakt z bazy kontaktów (pracownik lub kontakt personalny). Inaczej mówiąc osoba siedząca przed komputerem (użytkownik programu) musi być utożsamiona z pracownikiem, którego dane są wprowadzone do programu.
Wskazówka: Jeśli w innym module została już stworzona baza kontaktów, w oknie Logowanie do programu można wybrać opcję Pokaż schemat organizacyjny by powiązać użytkownika programu z pracownikiem firmy i ze schematu organizacyjnego wybrać pracownika, który ma być zalogowany do modułu jako użytkownik.
- Otworzy się okno edycji danych pracownika, w którym należy dodać pracownika powiązanego z użytkownikiem Główny administrator.
Wskazówka: Przypominamy, że przebieg ćwiczeń z samouczka zakłada pracę z pełnymi prawami dostępu i zalogowania jako Główny administrator. Więcej na temat użytkowników programu i profili logowania znajdziesz w Materiałach dla użytkowników.
- Uzupełnij dane pracownika w zakładce Identyfikacyjne zgodnie z poniższym rysunkiem (lub wpisz swoje dane) i kliknij
.

Informacja: Program weryfikuje poprawność danych i jeżeli wykryje błędy, wyświetli stosowny komunikat. Jeśli wprowadzone dane mają służyć tylko nauce, należy kliknąć i pozwolić zapisać dane mimo błędów. Nie wpłynie to na dalszą pracę programu.
- Uruchomi się moduł CRM programu RAKSSQL. Zwróć uwagę, że w pasku w dolnej części okna wyświetlona jest nazwa zalogowanego pracownika.
