Księgowość
Dodanie uprawnień do schematów księgowania
Dodano możliwość nadawania/odbierania uprawnień do pracy ze schematami księgowania.
Jak to działało do tej pory?
Do tej pory praca ze schematami księgowania nie była objęta uprawnieniami. Każdy użytkownik mógł z nich korzystać bez ograniczeń.
Co zrobiono?
Dodano możliwość nadawania/odbierania uprawnień do pracy ze schematami księgowania.
Jak to działa po zmianach?
W module “Administrator” >> “Administracja systemem” >> “Uprawnienia”, w zakładce “Uprawnienia wewnątrz firm” (pod uprawnieniami dla wzorców księgowań) dodano uprawnienia do pracy ze schematami księgowania.
W ramach uprawnień do schematów księgowania można je nadawać/odbierać w zakresie:
– przeglądania schematów księgowania,
– dodawania schematów księgowania,
– edycji schematów księgowania,
– usuwania schematów księgowania,
– eksportu schematów księgowania,
– importu schematów księgowania.
UWAGA: Domyślnie uprawnienia do schematów księgowania zostały nadane wszystkim użytkownikom. Użytkownicy, którzy do tej pory korzystali ze schematów księgowania bez ograniczeń, bo nie były one objęte żadnymi uprawnieniami, będą mogli nadal z nich korzystać, tak jak do tej pory. Dopiero ingerencja w ustawienia uprawnień, może w jakimś zakresie (zgodnym z tym, co ustawiono w module “Administrator”), ograniczyć pracę ze schematami.
Poprawienie przenoszenia sumy należnych zaliczek za poprzednie miesiące z deklaracji "Rozliczenie według skali podatkowej" oraz "Rozliczenie według stawki 19%" z pierwszej wersji tej deklaracji na wersję drugą
Poprawiono przenoszenie sumy należnych zaliczek za poprzednie miesiące z deklaracji “Rozliczenie według skali podatkowej” oraz “Rozliczenie według stawki 19%” z pierwszej wersji tej deklaracji na wersję drugą.
Sytuacja dotyczy tych użytkowników, którzy wystawili ww. deklaracje za jakiś okres w 2022 roku (np. za styczeń 2022 roku) posługując się “starym” wzorem, czyli wersją 1., a następnie zaktualizowali program do wersji, która zawierała już “nowe” wzory ww. deklaracji (wersję 2.) i deklaracje za kolejny okres (np. za luty 2022 roku) wystawiali już na wersji 2. (czyli w trakcie 2022 roku doszło do “przejścia” z wersji. 1. na wersję 2.).
Sytuacja NIE dotyczy tych użytkowników, którzy wystawili ww. deklaracje za poszczególne okresy w 2022 roku posługując się od początku (od pierwszego okresu, czyli od stycznia 2022 roku) tylko “nowym” wzorem, czyli wersją 2. (czyli w trakcie 2022 roku nie doszło do “przejścia” z wersji. 1. na wersję 2., a wszystkie deklaracje zostały wystawione od razu w wersji 2.).
Poprawienie działania wysyłki e-deklaracji "CIT-ST" (v. 8)
Poprawiono działanie wysyłki e-deklaracji „CIT-ST” (v. 8).
Poprawienie błędu wykazywania bieżących dat w kontrolkach: "Termin płatności" oraz "Data zapłaty" we wpisach do rejestru VAT, w przypadku wprowadzenia danych do rejestru VAT przy pomocy schematu księgowania
Poprawiono błąd wykazywania bieżących dat w kontrolkach: “Termin płatności” oraz “Data zapłaty” we wpisach do rejestru VAT, w przypadku wprowadzenia danych do rejestru VAT przy pomocy schematu księgowania.
Jak to działało do tej pory?
Na skutek wypełnienia tych dat przy wszystkich powodach opodatkowania plik JPK nie przechodził weryfikacji.
Co zrobiono?
Wprowadzona poprawka powoduje wypełnianie “Termin płatności” tylko w przypadku użycia powodu opodatkowania “Korekta dostawy towarów i usług na terytorium kraju zgodnie z art. 89a ust. 1 ustawy”. Natomiast “Data zapłaty” wypełniana jest jedynie w przypadku wybrania “Korekta dostawy towarów i usług na terytorium kraju zgodnie z art. 89a ust. 4 ustawy” jako powodu opodatkowania.
Jak to działa po zmianach?
Działanie poprawki nie wymaga żadnej aktywności ze strony użytkownika. Nie ma konieczności aktualizowania schematów księgowania. W samym schemacie można podać dowolne daty (są one nadal wymagane), natomiast na poziomie wpisu do rejestru VAT system pilnuje, czy wybrano odpowiednie powody opodatkowania dla kontrolek: “Termin płatności” oraz “Data zapłaty” i dopiero w razie ich wybrania, w dokumencie księgowym są wypełniane odpowiednie daty.
Wspólne
Możliwość wyciągnięcia na okno przeglądowe kartoteki kontrahentów kolumny z zawartością kontrolki "Domyślna waluta"
Umożliwiono wyciągnięcie na okno przeglądowe kartoteki kontrahentów kolumny z zawartością kontrolki “Domyślna waluta”, która prezentuje domyślną walutę przypisaną danemu kontrahentowi (np. EUR).
Kolumna “Domyślna waluta” została dodana do zasobnika kolumn.
Dodanie jednego zbiorczego komunikatu o bazach, z którymi nie udało się połączyć lub poprawnie odczytać wersji
Do tej pory, jeśli w module “Administrator” wykonywało się uaktualnienie baz i podczas wykonywania tej operacji program nie mógł połączyć się a daną bazą lub nie mógł poprawnie odczytać wersji, to system generował komunikat, że nie udało się połączyć z daną bazą. Ale tych komunikatów generował tyle, ile było problematycznych baz.
Po zmianie dodano jeden zbiorczy komunikat o bazach, z którymi nie udało się połączyć lub poprawnie odczytać wersji.