Księgowość
Automatyczne podpowiadanie daty urodzenia udziałowca/właściciela na podstawie wprowadzonego numeru PESEL
Dodano automatyczne podpowiadanie daty urodzenia udziałowca/właściciela na podstawie wprowadzonego numeru PESEL.
Jak to działało do tej pory?
Do tej pory przy wprowadzaniu danych udziałowca lub właściciela automatycznie była podpowiadana tylko płeć na podstawie wprowadzonego imienia.
Co zrobiono?
W oknie “Dane personalne właściciela lub udziałowca” przesunięto pole “PESEL” wyżej, nad pole “Płeć” oraz zostało dodane automatycznie uzupełniane pola “Data urodzenia” na podstawie wprowadzonego numeru “PESEL”.
Jak to działa po zmianach?
Po zmianach w programie, użytkownik uzupełniając pole “Imię pierwsze” w oknie “Dane personalne właściciela lub udziałowca” otrzyma automatycznie wypełnione pole “Płeć”, w zależności od wprowadzonego imienia męskiego lub żeńskiego. Dodatkowo uzupełniając pole “PESEL” o prawidłowy numer, jest automatycznie uzupełniane pole “Data urodzenia”. Uzupełnione pole z numerem “PESEL” wpływa też na uzupełnione automatycznie pole “Płeć” i jeśli pole “Płeć” zostało uzupełnione na podstawie pola “Imię pierwsze” oraz uzupełnione zostanie pole “PESEL”, to w pierwszej kolejności program podpowiada pole “Płeć” na podstawie numeru “PESEL”, w którym to 10. cyfra świadczy o płci, czyli jeżeli jest to “Kobieta”, to cyfra będzie parzysta, jeżeli “Mężczyzna”, wtedy cyfra będzie nieparzysta.
Poprawienie błędnego wyświetlania kodu na liście dokumentów księgowych w kolumnie "Kod dziennika" dla powielonego i stornowanego dokumentu księgowego
Poprawiono błąd wyświetlania nieprawidłowego kodu na liście dokumentów księgowych w kolumnie “Kod dziennika” dla powielonego i stornowanego dokumentu księgowego.
Kadry i płace
Zbiorcze dodanie aneksu do umowy o pracę
W programie Raks wprowadzono nową funkcjonalność umożliwiającą zbiorcze dodawanie aneksów dla umów o pracę wyselekcjonowanym grupom pracowników. W tym celu:
– do menu kartoteki „Umowy o pracę” w pozycji „Dodaj” dopisano nową pozycję „Dodaj aneksy do wybranych umów”,
– utworzono nowe okno do wyboru profilu aneksu, które wyświetla się po wyborze pozycji z menu „Dodaj aneksy do wybranych umów”,
– stworzono raport podsumowujący stan przeprowadzonych operacji.
Zbiorczo dodane aneksy znajdują się w kartotece pracownika.
Dodanie "rodzaju umowy" do zakładki "umowy o pracę"
W programie Raks wprowadzono nową funkcjonalność:
– dodano kolumnę „Rodzaj umowy”. Domyślnie została ukryta, należy odkryć ją z opcji wyboru kolumn. Po dodaniu tej kolumny, istnieje możliwość sortowania oraz wybór właściwej grupy umów tj. umów na okres próbny, na czas określony i na czas nieokreślony. Dodonie kolumny dostępne jest z kilku miejsc:
– z zakładki „Kadry->Umowy o pracę”;
– z zakładki „Kartoteki->”Pracownicy” w zakładce „Umowy o pracę”;
– z zakładki „Zestawienia -> 01. Umowa o pracę” ->
01. Umowa o pracę;
02. Aneks do umowy o pracę;
03. Wypowiedzenie warunków umowy;
04. Rozwiązanie umowy;
06. Bilans otwarcie dla umowy o pracę;
13. Rozkład czasu pracy .
Uwaga!!!
Jeśli chcemy aby kolumna była widoczna w każdym z tych miejsc należy czynność dodania kolumny powtórzyć dla każdego miejsca.
Ponadto:
– w oknach edycyjnych umowy o pracę oraz w profilach umów zmieniono nazwę z dotychczasowej „Czas umowy” na „Rodzaj i czas umowy”.
Poprawienie widoczności składników wynagrodzeń przy naliczaniu realizacji, jeśli składniki przypisane są do grupy płacowej
Poprawiono widoczność składników wynagrodzeń przy naliczaniu realizacji, w sytuacji gdy składniki przypisane są do grupy płacowej.