Księgowość
Dodanie w oknie "Polecenie przelewu" informacji, że odbiorca przelewu ma w kartotece zdefiniowany więcej niż jeden rachunek bankowy
Dodano w oknie “Polecenie przelewu” informacji o tym, że odbiorca przelewu ma w kartotece zdefiniowany więcej niż jeden rachunek bankowy.
Jak to działało do tej pory?
Do tej pory użytkownik nie był informowany o tym, że odbiorca przelewu ma w kartotece zdefiniowany więcej niż jeden rachunek bankowy.
Co zrobiono?
W oknie “Polecenie przelewu”, w części dotyczącej rachunku bankowego odbiorcy, w przypadku wykrycia przez system, że odbiorca przelewu ma w kartotece zdefiniowany więcej niż jeden rachunek bankowy, dodano stosowną informację.
Jak to działa po zmianach?
Po zmianach dokonanych w programie, jeśli użytkownik dodaje pojedyncze “Polecenie przelewu” i wskaże w nim odbiorcę przelewu, który ma zdefiniowany w swojej kartotece więcej niż jeden rachunek bankowy, w części dotyczącej numeru rachunku bankowego odbiorcy, pojawia się informacja, wyróżniona czerwonym kolorem czcionki o treści: “Uwaga! Odbiorca przelewu ma zdefiniowany więcej niż jeden rachunek bankowy, wybierz właściwy.”. Informacja jest wyświetlana w przypadku wprowadzania danych do okna pojedynczego polecenia przelewu dodawanego z poziomu menu: “Finanse” oraz w przypadku wprowadzania danych do okna pojedynczego polecenia przelewu dodawanego z poziomu menu: “Rozrachunki”.
Poprawienie błędu wykonania wydruku zestawienia"Potwierdzenie sald", uruchamianego z poziomu menu: "Rozrachunki" -> zakładka "Rozrachunki wg kontaktów"
Poprawiano błąd wykonania wydruku zestawienia “Potwierdzenie sald”, uruchamianego z poziomu menu: “Rozrachunki” -> zakładka “Rozrachunki wg kontaktów”.
Poprawienie prezentowania opisu kolumn nagłówkowych zestawienia "ZOiS" oraz braku kolumn podsumowujących zestawienie "Rejestr VAT sprzedaży" w pliku Excel`owym, jaki powstaje po eksporcie podglądu danych ww. zestawień do formatu
Poprawiono prezentowanie opisu kolumn nagłówkowych zestawienia “ZOiS” oraz braku kolumn podsumowujących zestawienie “Rejestr VAT sprzedaży” w pliku Excel`owym, jaki powstaje po eksporcie podglądu danych ww. zestawień do formatu .xls. |
Kadry i płace
Poprawienie nazwy podsumowania w "Zestawieniu składek ZUS dla umowy"
Poprawiono nazwę pozycji podsumowania w “Zestawieniu składek ZUS dla umowy” na “Suma składek ZUS”.
Stworzenie wzoru "Porozumienia przeniesienia urlopu wypoczynkowego na kolejną umowę o pracę"
W programie Raks wprowadzono nową funkcjonalność, która umożliwia wygenerowanie oraz wydrukowanie “Porozumienia przeniesienia urlopu wypoczynkowego na kolejną umowę o pracę”. Dokument ten można utworzyć podczas dodawania nowej umowy o pracę, pod warunkiem że następuje ona bezpośrednio po zakończeniu poprzedniej.
W tym celu użytkownik powinien wejść do okna edycyjnego umowy o pracę i dodać nową umowę, jeśli ma być ona zawarta bezpośrednio po zakończeniu poprzedniej.
W trakcie dodawania nowej umowy, program wyświetli komunikat:
„Umowa kontynuowana, zawarta dnia: 0000-00-00, obowiązująca do: 0000-00-00 nie jest oznaczona jako rozwiązana. Czy oznaczyć ją teraz?”
Użytkownik powinien wybrać “Tak”, aby oznaczyć poprzednią umowę jako rozwiązana.
Następnie pojawi się kolejny komunikat:
„Czy chcesz utworzyć porozumienie urlopowe dla umowy obowiązującej do: 0000-00-00?”
Po wybraniu opcji “Tak”, użytkownik zostanie przeniesiony do okna parametrów. Wybór “Nie” spowoduje powrót do okna edytowania umowy.
W oknie parametrów porozumienia urlopowego program automatycznie uzupełni dane:
– Firma, w której użytkownik jest zalogowany.
– Dokument, dla którego będzie generowane porozumienie urlopowe.
Po sprawdzeniu danych, użytkownik powinien kliknąć “Zatwierdź”. Następnie zostanie wygenerowane “Porozumienie urlopowe”.
Dokument będzie dostępny do wydruku również w następujących miejscach:
Z menu głównego:
Zestawienia – 01. Umowy o pracę – 06. Porozumienie urlopowe.
Z okna Kadry:
Umowy o pracę – PPM – Drukuj – 04. Porozumienie urlopowe.
Z poziomu okna kadrowego:
Kliknięcie ikony drukarki w prawym górnym rogu okna.
Ważne informacje:
Termin podpisania porozumienia:
Porozumienie o przeniesieniu urlopu wypoczynkowego na kolejną umowę o pracę musi zostać zawarte przed rozwiązaniem lub wygaśnięciem dotychczasowej umowy o pracę. Powinno być sporządzone najpóźniej w ostatnim dniu zatrudnienia pracownika. W przeciwnym razie prawo do urlopu automatycznie przekształci się w prawo do ekwiwalentu pieniężnego.
Warunki przeniesienia urlopu:
Przeniesienie urlopu wypoczynkowego jest możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy nowa umowa o pracę zawierana jest bezpośrednio po zakończeniu poprzedniej, bez jakiejkolwiek przerwy między nimi.
Uwaga!!!
W związku z dodaniem funkcji “Porozumienia urlopowego” nastąpiła zmiana numeracji w menu zestawień.
Dodanie do bilansu otwarcia pracownika kwoty kosztów autorskich
W kartotece pracownika do zakładki „Bilanse otwarcia” dla pracownika dodano możliwość wprowadzenia kosztów uzyskania autorskich zarówno dla umów o pracę jak i umów cywilnoprawnych.
Dodanie do programu zdarzenia -"Nieobecność usprawiedliwiona płatna związana z powodzią art 8 ust 2 u."
W programie RAKS SQL w module “Kadry i płace” wprowadzono obsługę rozliczania nieobecności usprawiedliwionej płatnej związanej z powodzią, zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.
Nowe zdarzenie:
1. Dodanie zdarzenia do słownika:
Do słownika “Definicji zdarzeń” dodano nowe zdarzenie: „Nieobecność usprawiedliwiona płatna związana z powodzią art. 8 ust. 2 u.”
2. Prawo do wynagrodzenia:
Pracownikowi przysługuje prawo do odpowiedniej części minimalnego wynagrodzenia za pracę za czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy związanej z powodzią, przez okres nie dłuższy niż 10 dni roboczych, zgodnie z rozkładem czasu pracy pracownika.
3. Uwzględnienie na dokumentach:
„Nieobecność usprawiedliwiona płatna związana z powodzią art. 8 ust. 2 u.” została uwzględniona na wydrukach list płatniczych, w ewidencji czasu pracy oraz w zestawieniach płacowych.
Ważna uwaga:
W związku z opublikowaniem 5 października 2024 r. “Ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi”, pracodawca, w razie uzasadnionych okoliczności, ma prawo wydłużyć okres nieobecności usprawiedliwionej.
Poprawienie błędu w RCA dla zleceniobiorców z zasiłkiem macierzyńskim - brak wpisu z kodem 1240 i podwajanie się kwot
Poprawiono błąd w raporcie RCA dotyczącym zleceniobiorców z zasiłkiem macierzyńskim.
Błąd pojawiał się w przypadku zleceniobiorcy korzystającego z zasiłku macierzyńskiego, gdy firma posiadała prawo do jego wypłaty. Przed wprowadzeniem poprawki wpis o kodzie 1240 nie był generowany w raporcie RCA, a dodatkowo kwoty wynikające z umowy (np. wpis o kodzie 0411) ulegały podwojeniu.
Po wprowadzeniu modyfikacji raport RCA powinien zawierać dwa wpisy: jeden z kodem wynikającym z umowy (np. 0411), oraz drugi z kodem 1240, z podstawą emerytalną obliczoną na podstawie kwoty zasiłku.
Poprawienie widoczności składników wynagrodzeń przy naliczaniu realizacji
Wprowadzono poprawki dotyczące widoczności składników wynagrodzeń podczas naliczania realizacji. Użytkownicy mogą teraz korzystać z nowych opcji dotyczących dostępności składników wynagrodzeń.
Nowe funkcjonalności:
1. Dostępność składnika do naliczeń:
Użytkownik ma możliwość skonfigurowania dostępności składników wynagrodzeń dla różnych typów umów, w tym:
-Umowy o pracę.
-Umowy cywilnoprawne.
2. Dostępność składnika do powiązania:
Użytkownik może teraz powiązać składniki wynagrodzeń z następującymi elementami:
-Umową.
-Pracownikiem.
-Firmą, działem lub grupą płacową.