Przejdź do treści

Main Navigation

Ikona menu Ikona menu
Baza wiedzy RAKS
Baza wiedzy RAKS
Ikona search Ikona loading
    • Strona główna
    • Administrator
      • Instalacja
      • Pierwsze uruchomienie
      • Administrator
      • Zarządzanie dostępem do programu
      • Migracja Firebird 2.5 do 4.0
        • Instrukcja migracji Firebird 2.5 do 4.0
        • Migracja Firebird  2.5 do 4.0 dla biur rachunkowych         
        • Instrukcja powrotu po Migracji Firebird z 4.0 do 2.5
    • Chmura RAKS
      • Przed uruchomieniem usługi RAKS w chmurze
      • Dostęp przez przeglądarkę internetową
      • Dostęp z wykorzystaniem aplikacji
      • Zmiana hasła dostępu
      • Aktualizacja RAKS w usłudze zdalnego dostępu (Chmura RAKS)
    • Księga Handlowa, Środki Trwałe
      • Ustawienia FK
      • Parametry FK
      • Kontrahenci
      • Środki Trwałe
      • Księgowanie
      • Deklaracje i raporty
      • Kontrola płatności z uwagi na KUP i VAT
      • Sprzedaż walutowa i różnice kursowe
      • Wzorce księgowań
        • Plik wzorców księgowań
        • Faktura sprzedaży
        • Wyciąg bankowy
        • Lista płac
    • KPiR
      • Ustawienia FK KPiR
      • Kontakty
      • Środki trwałe
      • Księgowanie KPiR
      • Wydruk księgi i deklaracje
    • Ryczałt
      • Ustawienia FK Ryczałt
      • Odbiorcy i pracownicy
      • Ewidencja przychodów
      • Wydruk ewidencji i deklaracje
    • Finanse i Księgowość
      • Rozrachunki
        • Generowanie rozrachunków
        • Rozliczanie rozrachunków
      • Archiwizacja rozrachunków
      • Współpraca z bankiem
      • Magazyn walut
        • Uprawnienia
        • Definiowanie magazynu walut
    • Kadry i Płace
      • Ustawienia KP
      • Pracownicy
      • Umowy o pracę
        • Umowa o pracę
        • Bilanse otwarcia
        • Zdarzenia
        • Lista płatnicza dla umów o pracę
      • Umowy cywilnoprawne
        • Umowa cywilnoprawna
        • Lista płatnicza dla umowy cywilnoprawnej
      • Umowa o pracę cd.
      • Umowa cywilnoprawna cd.
      • Deklaracje PIT-11
        • PIT-11 za 2022 rok – sprawdzenie
      • Wyliczanie wynagrodzeń
        • Przykłady
      • E-Pracownik
        • Wymagania techniczne
        • Instalacja aplikacji
          • Informacje ogólne
          • Przykład instalacji i aktualizacji
          • Aktualizacja aplikacji
            • Odinstalowywanie poprzedniej wersji XAMPP
            • Instalowanie nowej wersji  XAMPP
            • Konfiguracja encodera PHP
            • Instalacja E-Pracownika
          • Nowa instalacja aplikacji E-Pracownik
            • Instalacja bibliotek VC_redist.x64
            • Instalacja serwera http Apache2.4 x64
            • Konfiguracja enkodera PHP
            • Instalacja E-Pracownika
        • Konfiguracja i wdrożenie
          • Zarządzanie aplikacją
          • Przydzielanie firm, dodawanie roli księgowej
          • Parametry i informacje o aplikacji
          • Logowanie do programu
          • Zarządzanie użytkownikami
          • Tworzenie struktury organizacyjnej
          • Tworzenie struktury akceptantów i podwładnych
          • Zarządzanie paskami wynagrodzeń pracowników
        • Dodawanie wniosków urlopowych przez pracownika
          • Pulpit pracownika
        • Zarządzanie wnioskami urlopowymi
          • Kierownik
          • Akceptant
          • Kadrowa i Księgowa
        • Lista obecności
        • Grafik urlopów i nieobecności
        • Pasek pracownika (wynagrodzenia)
        • Obsługa prac. cywilno-prawnych i B2B
        • Historia wersji
      • Praca za granicą (UE)
    • Sprzedaż, Magazyn, Produkcja
      • Sprzedaż usług
        • Ustawienia modułu
        • Usługi
        • Sprzedaż usług
      • Sprzedaż towarów i usług
        • Ustawienia
        • Dostawcy i odbiorcy
        • Towary
        • Magazyn
        • Zakup towarów
        • Sprzedaż towarów
      • EDI w formacie ecod
      • Cenniki
        • Cenniki zakupowe
        • Cenniki sprzedażowe
      • Zarządzanie produkcją
        • Etap 1: Uzupełnienie słowników zasobów
        • Etap 2: Zdefiniowanie technologii produkcji
        • Etap 3: Planowanie produkcji
        • Etap 4: Wykonanie produkcji
      • KSEF – informacje
        • KSeF – Konfiguracja połączenia.
      • BaseLinker
        • Instrukcja użytkowa
          • Integrator
          • Konfiguracja
          • Automatyczne wiązanie produktów BaseLinker z towarami w RAKSSQL
          • Dostosowanie RAKSSQL do potrzeb integracji z BaseLinker
          • Komunikowanie efektów synchronizacji danych
          • Przygotowanie do pracy – wysłanie danych do BaseLinker
          • Pobranie kategorii i produktów z BaseLinker
          • Porównywanie adresów
          • Rozdzielenie adresu BaseLinker
          • Stany magazynowe
          • Synchronizacja zamówień
          • Synchronizacja dokumentów sprzedaży
          • Ukryte parametry JSON
          • Uruchomienie integracji (krok po kroku)
        • Instrukcja techniczna
          • Integrator Baselinker jako usługa Windows
          • Katalog roboczy Integratora
          • Pliki konfiguracyjne
          • Bazy danych SQLite
          • API Integratora
          • Pliki konfiguracyjne 3.0
    • CRM
      • Logowanie do modułu CRM
      • Kontakty w CRM
      • Terminarze
      • Zarządzanie pracą
      • Zarządzanie sprzedażą
    • Filmy instruktażowe
      • Księgowość
      • Kadry i płace
      • Sprzedaż
      • Ogólne
      • Administrator
      • Moduły dodatkowe
      • JPK
    • Wskazówki
      • Księgowość
        • Automatyczna numeracja kont
        • Automatyczne zapisanie Urzędu Skarbowego jako kontrahenta
        • Bezpłatne bazy wzorcowe dla modułu KPIR
        • Bilans – niepoprawny wynik finansowy
        • Brak danych Udziałowca na deklaracji
        • Brak imienia właściciela na deklaracjach
        • Brak kodu dokumentu dla wyciągu bankowego WB
        • Brak komunikacji z systemem e-deklaracji
        • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
        • Brak rozrachunków do rozliczenia ze wskazanym
        • Brak zapisów księgowych dla wpisów do rejestru VAT- wyłączenie komunikatu o braku zgodności
        • Brak zgodności VAT/rozrachunków i księgowań
        • Część deklaracyjna oraz część ewidencyjna JPK V7
        • Dane udziałowca i udziały w źródłach
        • Deklaracja – brak widoczności na liście.
        • Deklaracja VIU-DO
        • Dodane wydarzenia w ST – niewidoczne na liście dokumentów księgowych
        • Dodawanie kodu kraju
        • Dodawanie udziałowców i źródeł przychodów
        • Eksport BO i RZiS do E-sprawozdania
        • E-sprawozdania – najczęstsze problemy techniczne
        • E-sprawozdania – zapisywanie, kopia bezpieczeństwa
        • Ewidencja PIT kasowy
        • Grupy VAT – obsługa w RAKSSQL
        • Import dokumentów księgowych błędy przy korzystaniu z oznaczeń D lub O
        • Import planu kont z poprzedniego roku
        • Import schematu księgowego
        • Import Wyciągów bankowych
        • Jak dodać roczny plan amortyzacji ŚT
        • Jak dodać ulgę na złe długi
        • Jak wystawić notę korygującą
        • Jak zaliczyć składkę zdrowotną w koszty – KPIR
        • JPK PD – Grupy podmiotów i znaczniki kont
        • JPK ST KR – instrukcja
        • JPK V7 – Informacje
        • JPK V7 – od 2022 r.
        • JPK V7 – Deklaracje 2022
        • JPK V7 – weryfikacja negatywna
        • Kasowy PIT – zawieszenie działalności, składka zdrowotna.
        • Komunikat – brak licencji e-Sprawozdania
        • Komunikat – lock conflict on no wait transaction – przy usunięciu dok. RMK
        • Komunikat – Nie można zaksięgować dokumentu. Dokument źródłowy został zmodyfikowany
        • Komunikat – Nie można usunąć dokumentu księgowego
        • Komunikat przy próbie dodania konta analitycznego:
        • KONTA NKUP – definiowanie
        • Kontrahent – nie nadaje się kolejny nr analityki – podpowiada się istniejący
        • Korekta amortyzacji środka trwałego
        • Korekta JPK V7
        • KSeF – Instrukcja
        • Księgowanie VAT marża
        • Nie liczy się podatek dla udziałowca
        • Nie można wygenerować rozliczenia miesięcznego
        • Nie widać dokumentów niezarejestrowanych
        • Nowe wzory Rachunku Zysków i Strat
        • Numer powielonego dokumentu źródłowego nie podświetla się na czerwono
        • Obsługa zwolnienia z PDOF
        • Otwarcie roku obrotowego
        • Podświetlanie na czerwono zdublowanego numeru dowodu źródłowego FK
        • Podwójny wynik finansowy w Bilansie
        • Procedury WSTO_EE oraz IED
        • Przenoszenie wzorców księgowań do bazy załączników
        • Przenoszenie wzorców księgowych między firmami
        • Puste zestawienie – brak danych
        • RZiS lub Bilans w kolumnie poprzedni rok jest pusty (zerowe wartości)
        • Składka zdrowotna w modułach FK
        • Składki ZUS i DRA w module FK
        • Spis z natury – remanent w KPiR
        • Status 300 – wysyłka deklaracji
        • Środki Trwałe – Tworzenie dokumentów do wydarzeń
        • Środki Trwałe – zmiana wartości
        • Ulga na złe długi – nowe pola, daty
        • Ustawienie współczynników i prewspółczynników -księgowanie
        • Wakacje składkowe
        • Wprowadzenie tabel odsetkowych
        • Wydruk KPiR nie mieści się na stronie
        • Wysyłka deklaracji – komunikat o środowisku testowym
        • Zerowy – RZiS lub Bilans
        • Zmiana sposobu opodatkowania Ryczałt na KPIR
        • ZUS DRA w modułach księgowych
        • VAT do rozliczenia w przyszłych okresach
      • Kadry i Płace
        • Archiwizacja pracownika
        • Bilans urlopowy – automatycznie
        • Bilans urlopowy pracownika
        • Błędy przy dodawaniu realizacji
        • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla zamkniętej listy płatniczej
        • Data rozpoczęcia rozliczeń w programie
        • Definicja dnia o identyfikatorze 0
        • Dodanie paramentów do wzorców dla List płatniczych.
        • Dodawanie i naliczanie zasiłków dla umów cywilnoprawnych
        • Dzień wolny za święto w sobotę
        • Eksport do Płatnika
        • Eksport do Płatnika – brak PESEL, nr dok.
        • Eksport składek PPK do pliku XML
        • Ekwiwalent za urlop
        • Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy – naliczenie za pomocą zdarzenia w kalendarzu
        • Imię i nazwisko osoby wystawiającej PIT-y
        • Jak ustawić dzień wolny dla wszystkich pracowników
        • Jedna umowa kończy się w środku miesiąca i druga jako kontynuacja zaczyna się od kolejnego dnia – przy naliczaniu KUP i ulga naliczają się na obu – jak temu zapobiec?
        • Komunikat – Cannot perform this operation on a closed dataset (Błąd SS_godziny nocne)
        • Kwota potracenia chorobowego od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
        • Kwota potrącenia za urlop wypoczynkowy od składników zryczałtowanych z poprzednich miesięcy
        • Nadgodziny dla pracownika
        • Naliczanie płac – Rozporządzenie 07.01.22 r.
        • Naliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych
        • Nie nalicza się Fundusz Pracy
        • Nie nalicza się ulga zaliczki oraz koszty uzyskania – co należy sprawdzić
        • Nie naliczają się składki ZUS
        • Nie potrąca zaliczki od listy podatkowej PPK
        • Nie udało się odczytać definicji dnia o identyfikatorze 0
        • Otwieranie nowego okresu płatniczego
        • Odprawa emerytalna/pośmiertna
        • Podatek dla osoby do 26 roku życia
        • Pobieranie danych stałych
        • Podwójna kwota wynagrodzenia
        • POLSKI ŁAD – Kadry i Płace
        • PPK – autozapis 2023
        • PPK – licencja nie pozwala na uruchomienie
        • Przelewy do listy płatniczej
        • Przenoszenie składników wynagrodzenia
        • Składka zdrowotna niższa niż 9%
        • Składki ZUS i DRA w module KP
        • Składki ZUS właściciela
        • Suma rachunków przekroczyła kwotę umowy – błąd przy naliczaniu rachunku
        • Tworzenie wzorca kalendarza
        • Tworzenie umowy o pracę na okres próbny
        • Ulga dla klasy średniej – ujemna kwota
        • Urząd Skarbowy pracownika
        • Wydruk świadectwa pracy – rozwiązana umowa
        • Wysyłka PIT-11 e-mailem do pracownika.
        • Wyrównanie realizacji pracownika, do kwoty wynagrodzenia minimalnego
        • Zasiłki wypłaca ZUS- gdzie wyłączyć naliczanie
        • Zdarzenie nadgodzin nie zapisuje się
        • Zdarzenie na kalendarzu – oznaczenie jako obce
        • ZUS Z-3
        • ZUS Z-3 – problem z wydrukiem
      • Sprzedaż i Magazyn
        • Archiwizacja kontrahenta
        • Automatyczna numeracja nowych towarów w kartotece
        • Automatyczne pobieranie tabel kursowych NBP.
        • Brak kontrahentów przy dodawaniu dokumentu
        • Brak okna GUS przy dodawaniu kontrahenta
        • Brak towaru na magazynie
        • Cena sprzedaży/zakupu równa zero
        • Co zrobić aby nie tworzyły się rozrachunki dla faktury
        • Data sprzedaży i jej widoczność na wydruku faktury sprzedaży
        • Dodanie numeru BDO na fakturze
        • Dodawanie remanentu. Zmiana daty utworzenia
        • Domyślne parametry na fakturze – sposób liczenia, sposób płatności itp.
        • E-paragony
        • Import dokumentów z KSeF
        • Faktura do paragonu
        • Faktura – nie drukuje się NIP w formacie europejskim
        • Faktura – niezgodność kwot, różnice groszowe
        • Faktura zaliczkowa do zamówienia
        • Faktura pro forma
        • Firmy kurierskie – obsługa listów przewozowych
        • Fiskalizacja paragonów – ustawienia automatycznej fiskalizacji
        • Komunikat – Brak domyślnego kodu dokumentu
        • Korekta faktury na wartość „0”
        • Korekta WNT – uwzględniona w magazynie
        • Korekty faktury zakupu niezarejestrowanej w systemie
        • Lista wspieranych drukarek fiskalnych
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o braku zdefiniowanego kodu.
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o nieunikalnej masce dokumentu.
        • Nie można wystawić dokumentu – komunikat o wyczerpaniu maski
        • Nie przenoszą się dane na Intrastat
        • Nie zdefiniowano kodu dla dokumentu.
        • Nowe TAX FREE – od 01.2022 r.
        • Parametry drukarek fiskalnych
        • Podpis osoby wystawiającej fakturę
        • Po zapisaniu faktury nie zapisują się uwagi do pozycji
        • Pozycje na fakturze – poprawne sortowanie
        • Procedury VAT – dostosowanie do KSeF
        • Realizacja zamówienia
        • Sposób liczenia cen netto i brutto
        • Ten sam towar na fakturze jest rozbity na kilka pozycji.
        • Ukrycie cen zakupu dla użytkowników
        • Ustawienie automatycznego podpowiadania innego nabywcy dla kontrahenta.
        • Ustawienie płatność z rozrachunkiem dla innego kontrahenta
        • Ustawienie podzielnej jednostki miary
        • Usuwanie rezerwacji na towarze
        • Zbiorcza edycja kartotek artykułów
        • Zmiana daty wystawienia na zapisanych fakturach zakupu/sprzedaży
        • Zmiana ilości miejsc po przecinku
        • Zmiana rachunku bankowego na fakturze
        • Zmiana waluty na fakturze – brak wyboru
        • Zły rachunek bankowy na fakturze
      • Administracja
        • Access violation at address […] in module „[…]’.
        • Aktualizacja programu RAKS
        • Analizator Excel – połączenie z bazą RAKSSQL
        • Archiwizacja firm
        • Archiwizator – automatyczne kopie baz danych
        • Błąd AD_0037
        • Błąd: Nie można ustanowić połączenia z serwerem baz danych „Unable to complete request to host…” przy połączeniu z serwerem/stanowiskiem
        • Błędy związane z nieuaktualnieniem wersji modułu dodatkowego.
        • Brak dostępu do modułów po zainstalowaniu modułu dodatkowego
        • Brak górnego paska z zakładkami
        • Dodawanie użytkowników systemu -hasła, profile logowania, logowanie
        • Format daty w programie
        • Instalacja programu RAKS
        • Instrukcja przesłania bazy w formacie FDB na serwer FTP
        • Jak dodać nową pozycję menu wydruków i podpiąć pod nią szablon
        • Konfiguracja połączenia z bazą danych
        • Konfiguracja pracy zdalnej
        • Komunikat – Brak dostępnych miejsc lub funkcjonalności
        • Komunikat – brak funkcjonalności przy wchodzeniu do programu
        • Komunikat – Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double), przy próbie wejścia w okno programu RAKS.
        • Komunikat – Wystąpił błąd z połączeniem bazy uprzednio otwartej przez użytkownika.
        • Możliwe problemy podczas tworzenia kopii zapasowej
        • Nadawanie uprawnień użytkownikom
        • Nie widać menu zestawień
        • Niezgodność wersji baz danych globalnych z wymaganą wersją programu
        • Odtworzenie kopii zapasowej
        • Przeniesienie programu na nowy komputer
        • Przygotowanie pliku XML do importu danych.
        • Przywracanie ustawień domyślnych dla użytkownika
        • Pulpit informacyjny – Sprzedaż
        • Tworzenie drugiej konfiguracji
        • Tworzenie firm. Oznaczanie firm jako testowe. Numeracja firm.
        • Ustawienia połączeń wychodzących
        • Usuwanie ustawień użytkownika
        • Wgranie licencji
        • Wolno działająca baza danych Firebird
        • Wysyłka email z systemu RAKS
        • Zablokowany użytkownik, zablokowane połączenie z bazą danych
        • Zmiana danych firmy prowadzonej w programie
        • Zniknął dolny pasek
        • XML – zmiany
    • Opis zmian RAKSSQL
      • 2025
        • Wersja 2025.1.13.1327 – 24.04.2025
        • Wersja 2025.1.12.1326 – 15.04.2025
        • Wersja 2025.1.11.1325 – 31.03.2025
        • Wersja 2025.1.10.1324 – 28.03.2025
        • Wersja 2025.1.9.1323 – 19.03.2025
        • Wersja 2025.1.8.1322 – 10.03.2025
        • Wersja 2025.1.6.1320 – 27.02.2025
        • Wersja 2025.1.5.1319 – 24.02.2025
        • Wersja 2025.1.4.1318 – 29.01.2025
        • Wersja 2025.1.3.1317 – 23.01.2025
        • Wersja 2025.1.2.1316 – 09.01.2025
        • Wersja 2025.1.1.1315 – 19.12.2024
      • 2024
        • Wersja 2024.1.34.1314 – 16.12.2024
        • Wersja 2024.1.33.1313 – 04.12.2024
        • Wersja 2024.1.31.1311 – 28.11.2024
        • Wersja 2024.1.30.1310 – 20.11.2024
        • Wersja 2024.1.29.1309 – 04.11.2024
        • Wersja 2024.1.28.1308 – 15.10.2024
        • Wersja 2024.1.27.1307 – 08.10.2024
        • Wersja 2024.1.26.1306 – 12.09.2024
        • Wersja 2024.1.25.1305 – 02.09.2024
        • Wersja 2024.1.24.1304 – 27.08.2024
        • Wersja 2024.1.22.1302 – 07.08.2024
        • Wersja 2024.1.20.1300 – 23.07.2024
        • Wersja 2024.1.19.1299 – 16.07.2024
        • Wersja 2024.1.18.1298 – 10.07.2024
        • Wersja 2024.1.17.1297 – 1.07.2024
        • Wersja 2024.1.16.1296 – 27.06.2024
        • Wersja 2024.1.14.1294 – 13.06.2024
        • Wersja 2024.1.13.1291 – 29.05.2024
        • Wersja 2024.1.12.1290 – 27.05.2024
        • Wersja 2024.1.11.1289 – 13.05.2024
        • Wersja 2024.1.10.1288 – 25.04.2024
        • Wersja 2024.1.9.1287 – 26.03.2024
        • Wersja 2024.1.7.1285 – 18.03.2024
        • Wersja 2024.1.6.1284 – 27.02.2024
        • Wersja 2024.1.5.1283 – 15.02.2024
        • Wersja 2024.1.4.1282 – 31.01.2024
        • Wersja 2024.1.3.1281 – 15.01.2024
        • Wersja 2024.1.1.1279 – 21.12.2023
      • 2023
        • Wersja 2023.1.40.1278 – 11.12.2023
        • Wersja 2023.1.39.1277 – 23.11.2023
        • Wersja 2023.1.38.1276 – 15.11.2023
        • Wersja 2023.1.36.1274 – 10.10.2023
        • Wersja 2023.1.35.1273 – 02.10.2023
        • Wersja 2023.1.34.1272 – 13.09.2023
        • Wersja 2023.1.33.1271 – 04.09.2023
        • Wersja 2023.1.30.1268 – 16.08.2023
        • Wersja 2023.1.29.1267 – 04.08.2023
        • Wersja 2023.1.28.1266 – 28.07.2023
        • Wersja 2023.1.27.1265 – 21.07.2023
        • Wersja 2023.1.26.1264 – 10.07.2023
        • Wersja 2023.1.23.1261 – 28.06.2023
        • Wersja 2023.1.22.1260 – 21,06.2023
        • Wersja 2023.1.21.1259 – 01.06.2023
        • Wersja 2023.1.20.1258 – 26.05.2023
        • Wersja 2023.1.19.1257 – 23.05.2023
        • Wersja 2023.1.18.1256 – 08.05.2023
        • Wersja 2023.1.17.1255 – 27.04.2023
        • Wersja 2023.1.15.1253 – 18.04.2023
        • Wersja 2023.1.14.1252 – 05.04.2023
        • Wersja 2023.1.13.1251 – 20.03.2023
        • Wersja 2023.1.12.1250 – 14.03.2023
        • Wersja 2023.1.10.1248 – 08.03.2023
        • Wersja 2023.1.9.1247 – 06.03.2023
        • Wersja 2023.1.8.1246 – 24.02.2023
        • Wersja 2023.1.7.1245 – 16.02.2023
        • Wersja 2023.1.6.1244 – 30.01.2023
        • Wersja 2023.1.5.1243 – 25.01.2023
        • Wersja 2023.1.4.1242 – 23.01.2023
        • Wersja 2023.1.3.1241 – 16.01.2023
        • Wersja 2023.1.2.1240 – 30.12.2022
        • Wersja 2023.1.1.1239 – 20.12.2022
      • 2022
        • Wersja 2022.1.49.1238 – 16.12.2022
        • Wersja 2022.1.47.1236 – 12.12.2022
        • Wersja 2022.1.45.1234 – 25.10.2022
        • Wersja 2022.1.44.1233 – 17.10.2022
        • Wersja 2022.1.43.1232 – 16.09.2022
        • Wersja 2022.1.42.1231 – 09.09.2022
        • Wersja 2022.1.41.1230 – 26.08.2022
        • Wersja 2022.1.39.1228 – 18.08.2022
        • Wersja 2022.1.38.1227 – 08.08.2022
        • Wersja 2022.1.37.1226 – 29.07.2022
        • Wersja 2022.1.36.1225 – 27.07.2022
        • Wersja 2022.1.35.1224 – 18.07.2022
        • Wersja 2022.1.34.1223 – 11.07.2022
        • Wersja 2022.1.33.1222 – 04.07.2022
        • Wersja 2022.1.32.1221 – 01.07.2022
        • Wersja 2022.1.31.1220 – 24.06.2022
        • Wersja 2022.1.29.1218 – 13.06.2022
        • Wersja 2022.1.26.1215 – 24.05.2022
        • Wersja 2022.1.25.1214 – 10.05.2022
        • Wersja 2022.1.23.1212 – 28.04.2022
        • Wersja 2022.1.22.1211 – 12.04.2022
        • Wersja 2022.1.21.1210 – 07.04.2022
        • Wersja 2022.1.19.1208 – 10.03.2022
        • Wersja 2022.1.17.1206 – 08.03.2022
        • Wersja 2022.1.16.1205 – 24.02.2022
        • Wersja 2022.1.12.1201 – 15.02.2022
        • Wersja 2022.1.10.1199 – 10.02.2022
        • Wersja 2022.1.9.1198 – 04.02.2022
        • Wersja 2022.1.8.1197 – 31.01.2022
        • Wersja 2022.1.6.1195 – 24.01.2022
        • Wersja 2022.1.5.1194 – 19.01.2022
        • Wersja 2022.1.3.1192 – 31.12.2021
        • Wersja 2022.1.1.1190 – 22.12.2021
      • 2021
        • Wersja 2021.1.41.1189 – 02.12.2021
        • Wersja 2021.1.40.1188 – 25.11.2021
        • Wersja 2021.1.39.1187 – 08.11.2021
    • Moduły dodatkowe – opisy zmian
      • Analizator Excel
      • E-Pracownik – opis zmian
      • Import kalendarzy i zdarzeń
      • Import z UBER’a
      • Importer JPK
      • Integrator Baselinker
      • Łącznik JPK
      • Pulpit Księgowego
      • RMK
      • Rozdzielnik płac
      • Windykator
      • Zestawienia i analizy dla KP
      • ZSMOPL
    • Regulaminy

    Wersja 2024.1.34.1314

    Data publikacji: 16.12.2024

    Księgowość

    Nowa cecha

    Obsłużenie deklaracji oraz e-deklaracji "PIT-28" (v. 26), obowiązującej na 2024 rok

    Obsłużono deklarację oraz e-deklarację „PIT-28” (v. 26), obowiązującą na 2024 rok.

    Ww. deklaracja zawiera:

    • formularz deklaracji „PIT-28” w wersji 26.
    • załącznik „PIT-28/B” w wersji 20.
    • załącznik „PIT/O” w wersji 29. <- nowa wersja!!!
    • załącznik „ORD-ZU” w wersji 3.
    Usprawnienie

    Umożliwienie "hurtowego" wyeksportowania wielu zaznaczonych plików JPK, w tym plików: JPK_V7M/JPK_V7K

    Umożliwiono „hurtowe” wyeksportowania wielu zaznaczonych plików JPK, w tym plików: JPK_V7M/JPK_V7K.

    Jak to działało do tej pory?

    Do tej pory można było wyeksportować jeden zaznaczony plik JPK (poprzez operację „Eksportuj do pliku XML”).

    Co zrobiono?

    Umożliwiono „hurtowe” wyeksportowanie wielu zaznaczonych plików JPK, w tym plików: JPK_V7M/JPK_V7K poprzez dotychczasową operację „Eksportuj do pliku XML”.

    Jak to działa po zmianach?

    Po zmianach:

    1. w przypadku zaznaczenia  jednego pliku JPK i wykonania operacji „Eksportuj do pliku XML”, program zachowuje się identycznie, jak do tej pory, tj. wyświetla okno, służące do podania docelowej lokalizacji pliku XML (jeden zaznaczony plik JPK = jeden plik XML, który zostaje zapisany w podanej przez użytkownika lokalizacji).
    2. po zaznaczeniu dwóch lub więcej plików JPK i wybraniu operacji „Eksportuj do pliku XML”, wyświetlane jest okno, służące do wyboru docelowej ścieżki zapisu zaznaczonych wcześniej plików, ale zapisanych zostanie wiele plików XML, a nie jeden, gdzie każdy z zaznaczonych plików JPK utworzy jeden (osobny) plik XML.

    Nazwy plików XML, jakie zostaną zapisane, są budowane są według poniższego schematu:

    Nazwa skrócona firmy_nazwa pliku JPK_data pliku od_data pliku do.xml

    Przykład:

    • Firma XXX_JPK_V7M_2024-10-01_2024-10-31.xml
    • Firma YYY_JPK_V7M_2024-11-01_2024-11-30.xml
    • Firma ZZZ_JPK_V7M_2024-12-01_2024-12-31.xml

    Jeżeli zaznaczone i wyeksportowane pliki będą dotyczyły tej samej firmy i będą obejmowały ten sam zakres dat, to na końcu nazwy zostanie dodany kolejny numer pliku, w celu rozróżnienia plików.

    System nada wówczas nazwy plików według poniższego schematu:

    Nazwa skrócona firmy_nazwa pliku JPK_data pliku od_data pliku do_kolejny numer pliku.xml

    Przykład:

    • Firma XXX_JPK_V7M_2024-11-01_2024-11-30_1.xml
    • Firma XXX_JPK_V7M_2024-11-01_2024-11-30_2.xml
    • Firma XXX_JPK_V7M_2024-11-01_2024-11-30_3.xml
    Usprawnienie

    Umożliwienie szybkiego powrotu do okna parametrów "Numerowanie zapisów"

    Umożliwiono szybki powrotu do okna „Numerowanie zapisów” poprzez wprowadzenie do ww. okna checkbox`a „Nie zamykaj okna parametrów” (analogiczny checkbox obecnie funkcjonuje np. w oknach parametrów zestawień).

    Domyślnie checkbox „Nie zamykaj okna parametrów” jest odkliknięty. Jego zakliknięcie powoduje, podobnie jak w oknach parametrów zestawień, że po zatwierdzeniu okna parametrów (czyli po kliknięciu w przycisk „Zatwierdź”) następuje powrót do okna parametrów.

    Usprawnienie

    Dodanie na podglądzie danych zestawienia "Zapisy na koncie" oraz "Zapisy kont księgowych" nowej kolumny "Data operacji gospodarczej" (do zasobnika kolumn)

    Dodano możliwość zaprezentowania na podglądzie danych zestawienia „Zapisy na koncie” oraz „Zapisy kont księgowych” informacji o dacie operacji gospodarczej.

    Jak to działało do tej pory?

    Do tej pory na podglądzie danych zestawienia „Zapisy na koncie” oraz „Zapisy kont księgowych” nie było informacji o dacie operacji gospodarczej.

    Co zrobiono?

    Dodano na podglądzie danych zestawienia „Zapisy na koncie” oraz „Zapisy kont księgowych” nową kolumnę „Data operacji gospodarczej” (do zasobnika kolumn).

    Jak to działa po zmianach?

    Po zmianach, wyświetlając podgląd danych zestawienia „Zapisy na koncie” z poziomu:

    • menu: „Kartoteki” -> „Plan kont” -> przycisk „Operacje” -> „Pokaż zapisy na koncie”
    • menu:  „Zestawienia” -> „Zestawienia – Księgowość” -> „Księga handlowa” -> „Zapisy kont księgowych” -> zmiana widoku na „zapisy kont księgowych (lista)

    można uzyskać informację o dacie operacji gospodarczej, pobraną z nagłówka dokumentu księgowego, z jakiego pochodzi dany zapis na koncie, z pola „Data operacji gospodarczej” dodając, poprzez zasobnik kolumn, na okno prezentujące zapisy na koncie, nowo dodaną kolumnę „Data operacji gospodarczej”.

    Poprawka

    Poprawienie sumowania sald kont w pliku "JPK_KR" w sytuacji, gdy zapisy były dokonane w ramach różnych rozdziałów księgowych, mimo generowania pliku "JPK_KR" z poziomu rozdziału głównego

    Poprawiono sumowanie sald kont w pliku „JPK_KR” w sytuacji, gdy zapisy były dokonane w ramach różnych rozdziałów księgowych, mimo generowania pliku „JPK_KR” z poziomu rozdziału głównego.

    Kadry i płace

    Nowa cecha

    Wprowadzenie nowego wzoru deklaracji "PIT-R" (v.22)

    Dodano formularz PIT-R (22).

    Nowa cecha

    Dostosowanie informacji PIT-11 wersja 29 do nowego wzoru e-deklaracji

    Dostosowano informację PIT-11 w wersji 29 do nowego wzoru e-deklaracji.

    Usprawnienie

    Powiększenie rozmiaru pola dla "NAZWA" oraz "OPIS" w zestawieniu skierowanie na badania lekarskie.

    W zestawieniu „Skierowanie na badania lekarskie” w pozycji „Nazwa” i „Opis” zostały powiększone wielkości pól. Dzięki temu całość treści znajdująca się w pozycji słownika „Stanowisko” a dokładnie w nazwie i opisie  jest przenoszona do zestawienia.

    Poprawka

    Poprawa naliczania wynagrodzenia – brak naliczenia w przypadku braku przepracowanych godzin i nieobecności niepłatnych.

    Poprawiono naliczanie wynagrodzenia, aby nie było ono obliczane w sytuacji, gdy pracownik nie przepracował żadnej godziny w miesiącu, a w kalendarzu widnieją jedynie zdarzenia niepłatne lub zasiłki.

    Poprawka

    Wykazanie wymiaru etatu w RCA z nienaliczonymi umowami.

    Poprawiono mechanizm generowania wpisów RCA w sytuacji, gdy w parametrach firmy zaznaczono opcję wykazywania nienaliczonych umów cywilnoprawnych (UCP). Wcześniej mogło dochodzić do utraty informacji o wymiarze etatu, gdy wpis z umowy o pracę (UP) był wcześniejszy niż z UCP. Wprowadzono zmianę, która dodaje wymiar etatu do wpisów RCA dla UCP, jeśli pracownik posiada jednocześnie UP.

    Poprawka

    Błąd generowania XML ZUS Z-3 — brak danych za czerwiec-październik, gdy pracownik nie przepracował pełnego miesiąca z powodu choroby

    Poprawiono generowanie pliku XML ZUS Z-3 , aby uwzględniał pełne dane za 12 miesięcy, nawet jeśli w niektórych miesiącach pracownik nie przepracował żadnego dnia.

    Sprzedaż

    Nowa cecha

    Dodanie nowych ekranów startowych w module Sprzedaż: pulpit sprzedawcy, sprzedawcy CRM, menadżera i menadżera CRM

    Całkowicie przebudowano stronę startową po zalogowaniu się do modułu Sprzedaż, udostępniając użytkownikom cztery nowe dashboard’y (pulpity startowe).

    Zapoznaj się ze szczegółowym opisem nowego pulpitu >>

    Użytkownik optymalnie będzie mógł korzystać ze wszystkich poniższych dashboard’ów:

    • Pulpit sprzedawcy
    • Pulpit sprzedawcy – CRM
    • Pulpit menadżera
    • Pulpit menadżera – CRM

    Pulpity menadżera i menadżera CRM dostępne są po uprzednim nadaniu odpowiednich uprawnień w module Administrator (z racji widocznych danych sprzedażowych dla wszystkich użytkowników programu).

    W Administratorze dodano dwa nowe uprawnienia dla:

    • dostęp do pulpitu menadżera
    • dostęp do pulpitu menadżera – CRM

    Nowe uprawnienia znajdują się w: Uprawnienia/Uprawnienia wewnątrz firm/Wspólne/Kartoteki wspólne/Ustawienia.

    Każdy z użytkowników logując się do programu, może zdecydować o widoczności pulpitów na swoim koncie, zaznaczając lub odznaczając wyświetlanie pulpitu/ów w module Sprzedaż (Administracja/Parametry/Parametry użytkownika/RAKS SQL). Nie ma możliwości ukrycia wszystkich pulpitów, przynajmniej jeden musi zostać zaznaczony.

    Każdy z pulpitów posiada główną, górną belkę, na której użytkownik może ustawić:

    • Pulpity (rodzaj wyświetlanego pulpitu z dostępnych dla danego użytkownika)
    • Okres, za jaki wyświetlana jest część danych (bieżący tydzień, poprzedni tydzień, bieżący miesiąc, poprzedni miesiąc, bieżący rok, poprzedni rok)
    • Dane prezentowane netto lub brutto
    • Przycisk „Odśwież”, który odświeża pulpit „na żądanie”. Pulpit odświeża się automatycznie po każdorazowym wejściu na zakładkę „Pulpit” z innej zakładki, przelogowaniu na inny magazyn, innego użytkownika lub inną firmę.

     

    Pulpit sprzedawcy

    Nie wymaga zaznaczenia uprawnień w module Administrator. Dostępny jest dla każdego użytkownika systemu i prezentuje dane dotyczące TYLKO zalogowanego użytkownika i dokumentów wystawionych przez tego użytkownika na zalogowanym magazynie.

    Dostępne „kafle” prezentują:

    • Sprzedaż dzisiaj – wartość sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) wynikającą z dokumentów sprzedaży (bez korekt i zaliczek) a także liczbę dokumentów, wg daty wystawienia, wystawionych przez zalogowanego użytkownika
    • Sprzedaż w bieżącym miesiącu – analogicznie jak „Sprzedaż dzisiaj” tylko dotyczy całego bieżącego miesiąca
    • Średnia wartość transakcji (ATV) tzw. „średni rachunek”, czyli iloraz wartości dzisiejszej sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) do ilości dokumentów wystawionych dzisiaj
    • Sprzedaż (wykres) – wartość sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) wynikającą z dokumentów sprzedaży (bez korekt i zaliczek) dla wybranego okresu czasu
    • Najlepsi Klienci i Najlepsze artykuły – jak wyżej, dane nie uwzględniają korekt i zaliczek, pokazujemy 10 najlepszych Klientów i 10 najlepiej sprzedających się artykułów pod względem wartościowym (netto brutto PLN), dane sortowane malejąco
    • Należności „nierozliczone” – wszystkie należności wynikające z dokumentów sprzedaży, które nie są rozliczone (nie mają rozrachunku przeciwstawnego)
    • Należności „przeterminowane” – wszystkie należności wynikające z dok. sprzedaży, które mają datę płatności mniejszą od daty bieżącej
    • Zamówienia odbiorców „Wystawione w tym miesiącu” – wszystkie ZO wystawione w tym miesiącu przez zalogowanego użytkownika, liczy się data wystawienia dokumentu
    • Zamówienia odbiorców „do realizacji” – wszystkie zamówienia niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
    • Zamówienia odbiorców „w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji liczony do daty bieżącej

    Pulpit sprzedawcy – CRM

    Nie wymaga zaznaczenia uprawnień w module Administrator. Dostępny jest dla każdego użytkownika systemu i prezentuje dane dotyczące TYLKO zalogowanego użytkownika i dokumentów wystawionych przez tego użytkownika w zalogowanym magazynie. Wyświetla dane dotyczące zamówień i modułu CRM (Oferty, Szanse sprzedaży, Operacje, Zadania).

    Dostępne „kafle” prezentują:

    • Zamówienia dzisiaj – wszystkie zamówienia od odbiorców, wystawione w dniu dzisiejszym przez zalogowanego użytkownika
    • Oferty dzisiaj – wszystkie oferty wystawione w dniu dzisiejszym
    • Szanse sprzedaży dzisiaj – wszystkie szanse sprzedaży gdzie data otwarcia jest datą dzisiejszą
    • Wykres Zamówienia/Oferty/Szanse – dokumenty wystawione w zadanym okresie czasu przez zalogowanego użytkownika
    • Operacje dziś – wszystkie operacje, gdzie osobą wykonującą jest osoba zalogowana do systemu i ramy czasowe zawierają się w dzisiejszym dniu czyli data rozpoczęcia < dziś < data zakończenia.
    • Zadania na dziś – wszystkie zadania, gdzie wykonującym jest zalogowany użytkownik i data rozpoczęcia<dzisiaj i data zakończenia jest => dzisiaj. Jeżeli postęp na zadaniu jest 100% traktujemy zadanie jako wykonane i nie pokazujemy na pulpicie
      Operacje i zadania można otwierać i modyfikować z poziomu dashboard’u (dwuklik na danym zadaniu lub operacji).
    • Zamówienia odbiorców „wystawione w tym miesiącu” – wszystkie zamówienia wystawione w bieżącym miesiącu (wartościowo i ilościowo)
    • Zamówienia odbiorców „do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione przez zalogowanego użytkownika i niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
    • Zamówienia odbiorców „w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji porównując do dania bieżącego
    • Oferty „do realizacji” – wszystkie oferty aktywne i te które nie są powiązane z zamówieniem
    • Oferty „w tym przeterminowane” – wszystkie aktywne, niepowiązane z zamówieniem, gdzie termin ważności starszy od daty bieżącej
    • Otwarte szanse sprzedaży – wartość otwartych szans sprzedaży przez zalogowanego użytkownika

    Pulpit menadżera

    Widoczność pulpitu, uzależniona jest od posiadanych uprawnień w module Administrator („dostęp do pulpitu menadżera). Prezentowane dane dotyczą wszystkich użytkowników, którzy wystawiają dokumenty w systemie.

    Dostępne „kafle” prezentują:

    • Sprzedaż dzisiaj – wartość sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) wynikająca z dokumentów sprzedaży (bez korekt i zaliczek) + liczba dokumentów, wg. daty wystawienia
    • Sprzedaż w bieżącym miesiącu – analogicznie jak sprzedaż dzisiaj tylko dotyczy całego bieżącego miesiąca
    • Średnia wartość transakcji (ATV) tzw. średni rachunek, czyli iloraz wartości dzisiejszej sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) do ilości dokumentów wystawionych dzisiaj
    • Sprzedaż – dane dotyczące sprzedaży wg wybranego okresu czasu zgrupowane wg użytkowników, którzy wystawiali dokumenty sprzedaży.
    • Najlepsi Klienci i Najlepsze artykuły – jak wyżej, również nie uwzględniają dokumentów korekt i zaliczek, pokazujemy 10 najlepszych Klientów i 10 najlepiej sprzedających się artykułów pod względem wartościowym (netto/ brutto PLN) – sortujemy malejąco
    • Należności „nierozliczone” – wszystkie należności wynikające z dokumentów sprzedaży, które nie są rozliczone (nie mają rozrachunku przeciwstawnego)
    • Należności „przeterminowane” – wszystkie należności wynikające z dok. sprzedaży, które mają datę płatności < od bieżącej
    • Zobowiązania „nierozliczone” – wszystkie zobowiązania wynikające z dokumentów zakupu, które nie są rozliczone (nie mają rozrachunku przeciwstawnego)
    • Zobowiązania „przeterminowane” – wszystkie zobowiązania wynikające z faktur zakupu, które mają datę płatności < od daty bieżącej
      W zobowiązaniach i należnościach bierzemy pod uwagę kwotę zobowiązania [PLN].
    • Zamówienia odbiorców „wystawione w tym miesiącu” – wszystkie ZO wystawione w tym miesiącu
    • Zamówienia odbiorców „do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione i niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
    • Zamówienia odbiorców „w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji w odniesieniu do dnia bieżącego
    • Zamówienia dostawców „do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione i niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia. Brane są pod uwagę także zamówienia wewnętrzne. Nie są brane pod uwagę zamówienia cykliczne.
    • Zamówienia dostawców „w tym przeterminowane” – wszystkie ZD i ZW do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji.

    Pulpit menadżera – CRM

    Widoczność pulpitu, uzależniona jest od posiadanych uprawnień w module Administrator („dostęp do pulpitu menadżera – CRM). Prezentowane dane dotyczą wszystkich użytkowników, którzy wystawiają dokumenty w systemie. Pulpit pokazuje dane dotyczące dokumentów zamówień, ofert i szans sprzedaży.
    Dostępne „kafle” prezentują:

    • Zamówienia dzisiaj – wszystkie zamówienia odbiorców, wystawione w dniu dzisiejszym, niezależnie od stanu i realizacji
    • Oferty dzisiaj – wszystkie oferty wystawione w dniu dzisiejszym
    • Szanse sprzedaży – wszystkie szanse sprzedaży wystawione w dniu dzisiejszym, czyli data otwarcia = data bieżąca
    • Wykres Zamówienia/Oferty/Szanse – wszystkie wystawione dokumenty w zadanym okresie czasu
    • CRM – tabela, dane dotyczące wszystkich wystawionych ZO, OF i SS wg zadanego przedziału czasowego, zgrupowane wg użytkowników wystawiających dane dokumenty
    • Zamówienia odbiorców „wystawione w tym miesiącu” – wszystkie zamówienia wystawione w bieżącym miesiącu (wartościowo i ilościowo)
    • Zamówienia odbiorców „do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione i niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
    • Zamówienia odbiorców „w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji.
    • Oferty „do realizacji” – wszystkie oferty aktywne i te które nie są powiązane z zamówieniem
    • Oferty „w tym przeterminowane” – wszystkie aktywne oferty, niepowiązane z zamówieniem, gdzie termin ważności < dzisiaj
    • Otwarte szanse sprzedaży – wartość otwartych szans sprzedaży

    Pulpity (w zależności od posiadanych uprawnień) prezentują kafle „administracyjne”, które dostępne były z poprzedniego widoku pulpitu i nie zmieniła się zasada ich działania.

    Są to:

    • Liczba dni od ostatniej kopii bezpieczeństwa
    • Pobierz aktualizację słownika banków
    • Pobierz najnowszą wersję RAKS
    • Kursy walut NBP
    • Alarmy
    Usprawnienie

    Zmiana w algorytmie wyliczeniowym dla cen zakupu, które pobierane są z cennika zakupowego walutowego, na dokument wystawiany w walucie obcej

    Zmieniono sposób pobierania ceny w walucie obcej z cennika zakupowego do dokumentów zakupu. Jeżeli dokument został wystawiony w walucie obcej np. EUR i ostatnia zatwierdzona cena dla wybranego artykułu w cenniku zakupowym też była w EUR, to program pobierze na dokument dokładnie tę cenę z cennika zakupowego w EUR i przeliczy cenę dla PLN po wybranym kursie dla wskazanego artykułu.
    Do tej pory dla opisywanego przypadku, program pobierał na dokument, z cennika zakupowego, cenę w PLN i przeliczał na walutę obcą np. EUR po obowiązującym, wybranym kursie z danych nagłówkowych dokumentu. Skutkowało to tym, że cena w walucie dla artykułu na dokumencie mogła być inna niż cena z cennika zakupowego ustalona z kontrahentem.

    Dodatkowo w oknie: „Cenniki zakupowe (dostawców)”, dodano dwie nowe kolumny: „Data planowanego zatwierdzenia cen” oraz „Data ostatniego zatwierdzenia cen”.

    „Datę planowanego zatwierdzenia”, można dodać w nowym polu w danych nagłówkowych w oknie edycyjnym dokumentu: Cenniki zakupowe (dostawców).

    „Data ostatniego zatwierdzenia cen” uzupełnia się podczas zatwierdzenia cen w cenniku.

    Poprawka

    Zmieniono kolejności i w sekcji w eskporcie dla dokumentów sprzedaży w formacie EDI ECOD

    W dokumencie sprzedaży eksportowanym w formacie EDI ECOD zmieniono kolejności <PostalCode> i <CityName> w sekcji <Invoicee>.

    Poprawka

    Poprawienie przenoszenia "Nowego terminu przydatności" dla artykułów z "Arkusza inwentaryzacyjnego" na "Remanent"

    Naprawiono przenoszenie „Nowego terminu przydatności” dla artykułów z arkusza inwentaryzacyjnego na remanent. Dotychczas „Nowy termin przydatności”, przenosił się dopiero podczas drugiej próby naniesienia arkusza na remanent.

    Poprawka

    Poprawienie pokazywania polskich znaków na wydruku listu przewozowego DPD

    Poprawiono generowanie wydruku pdf dla listu przewozowego DPD w sytuacji, gdy wydruk zawierał znaki diakrytyczne (tzw. polskie znaki).

    Poprawka

    Poprawienie dołączania wybranego szablonu wydruku pod kod dokumentu

    Usunięto problem, uniemożliwiający dołączenie odpowiedniego szablonu wydruku (raportu) pod kod dokumentu. Problem występował w specyficznych sytuacjach, jeżeli dla jednego kodu dokumentu podpinano więcej niż jeden raport oraz były wykonywane złożone operacje usuwania i dodawania raportów.

    Poprawka

    Poprawienie możliwości wskazywania dostawy przy rezerwacji towaru z cechą dla dokumentu zamówienie od odbiorcy

    Poprawiono możliwość wskazywania konkretnej dostawy przy rezerwacji towaru z kilkoma cechami dla dokumentu zamówienie od odbiorcy.

    Poprawka

    Poprawienie wyświetlania błędnej wagi netto/brutto przed korektą na dokumencie korekta sprzedaży

    Poprawiono wyświetlanie wag netto/brutto przed korektą na dokumentach korekt sprzedaży w zakładce „Dostawy” dla towarów, które pochodziły z więcej niż jednej dostawy.

    Drukuj
    Table of Contents
    Privacy policy
    Baza wiedzy RAKS © 2021 | created by Thenewlook