Od wersji RAKSSQL 2024.1.34.1314 całkowicie przebudowana została strona startowa po zalogowaniu się do modułu Sprzedaż, udostępniając Użytkownikom cztery nowe pulpity startowe (dashboard-y).
Użytkownik może korzystać z poniższych widoków:
– Pulpit sprzedawcy,
– Pulpit sprzedawcy – CRM,
– Pulpit menadżera,
– Pulpit menadżera – CRM.
Pulpity sprzedawcy i sprzedawcy-CRM dostępne są dla każdego użytkownika programu i prezentują informacje dotyczące dokumentów wprowadzonych tylko przez zalogowanego użytkownika.
Pulpity menadżera i menadżera CRM dostępne są po uprzednim nadaniu odpowiednich uprawnień w module Administrator (z racji widocznych danych sprzedażowych dla wszystkich użytkowników programu).
Nowe uprawnienia znajdują się w sekcji:
Uprawnienia–>Uprawnienia wewnątrz firm–>Wspólne–>Kartoteki wspólne–>Ustawienia.
Każdy z użytkowników logując się do programu, może zdecydować o widoczności pulpitów na swoim koncie, zaznaczając lub odznaczając wyświetlanie pulpitu/ów w module Sprzedaż:
Administracja–>Parametry–>Parametry użytkownika–>RAKS SQL.
Nie ma możliwości ukrycia wszystkich pulpitów, przynajmniej jeden musi zostać zaznaczony.
Zmiana ustawień widoczna jest przy kolejny zalogowaniu się do programu.
Każdy z pulpitów posiada główną, górną belkę, na której użytkownik może ustawić:
1. Pulpit (rodzaj wyświetlanego pulpitu z dostępnych dla danego użytkownika)
2. Okres, za jaki wyświetlana jest część danych (bieżący tydzień, poprzedni tydzień, bieżący miesiąc, poprzedni miesiąc, bieżący rok, poprzedni rok)
3. Dane prezentowane netto lub brutto
4. Przycisk „Odśwież”, który odświeża pulpit „na żądanie”. Pulpit odświeża się automatycznie po każdorazowym wejściu na zakładkę „Pulpit” z innej zakładki, przelogowaniu na inny magazyn, innego użytkownika lub inną firmę.
Pulpit sprzedawcy
Nie wymaga zaznaczenia uprawnień w module Administrator. Dostępny jest dla każdego użytkownika systemu i prezentuje dane dotyczące TYLKO zalogowanego użytkownika i dokumentów wystawionych przez tego użytkownika na zalogowanym magazynie.
Dostępne “kafle”, dla pulpitu sprzedawcy, prezentują:
– Sprzedaż dzisiaj – wartość sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) wynikającą z dokumentów sprzedaży (bez korekt i zaliczek) a także liczbę dokumentów, wg daty wystawienia, wystawionych przez zalogowanego użytkownika
– Sprzedaż w bieżącym miesiącu – analogicznie jak “Sprzedaż dzisiaj” tylko dotyczy całego bieżącego miesiąca
– Średnia wartość transakcji (ATV) tzw. “średni rachunek”, czyli iloraz wartości dzisiejszej sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) do ilości dokumentów wystawionych dzisiaj
– Sprzedaż (wykres) – wartość sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) wynikającą z dokumentów sprzedaży (bez korekt i zaliczek) dla wybranego okresu czasu
– Najlepsi Klienci i Najlepsze artykuły – jak wyżej, dane nie uwzględniają korekt i zaliczek, pokazujemy 10 najlepszych Klientów (Nabywców) i 10 najlepiej sprzedających się artykułów pod względem wartościowym (netto/brutto PLN), dane sortowane malejąco
– Należności “nierozliczone” – wszystkie należności wynikające z dokumentów sprzedaży, które nie są rozliczone (nie mają rozrachunku przeciwstawnego)
– Należności “przeterminowane” – wszystkie należności wynikające z dok. sprzedaży, które mają datę płatności mniejszą od daty bieżącej
– Zamówienia odbiorców “Wystawione w tym miesiącu” – wszystkie ZO wystawione w tym miesiącu przez zalogowanego użytkownika, liczy się data wystawienia dokumentu
– Zamówienia odbiorców “do realizacji” – wszystkie zamówienia niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
– Zamówienia odbiorców “w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji liczony do daty bieżącej
Pulpit sprzedawcy – CRM
Nie wymaga zaznaczenia uprawnień w module Administrator. Dostępny jest dla każdego użytkownika systemu i prezentuje dane dotyczące TYLKO zalogowanego użytkownika i dokumentów wystawionych przez tego użytkownika w zalogowanym magazynie. Wyświetla dane dotyczące zamówień i modułu CRM (Oferty, Szanse sprzedaży, Operacje, Zadania).
Dostępne “kafle”, dla pulpitu sprzedawcy-CRM, prezentują:
– Zamówienia dzisiaj – wszystkie zamówienia od odbiorców, wystawione w dniu dzisiejszym
– Oferty dzisiaj – wszystkie oferty wystawione w dniu dzisiejszym
– Szanse sprzedaży dzisiaj – wszystkie szanse sprzedaży, gdzie data otwarcia jest datą dzisiejszą
– Wykres Zamówienia/Oferty/Szanse – dokumenty wystawione w zadanym okresie czasu przez zalogowanego użytkownika
– Operacje dziś – wszystkie operacje, gdzie osobą wykonującą jest osoba zalogowana do systemu i ramy czasowe zawierają się w dzisiejszym dniu czyli data rozpoczęcia < dziś < data zakończenia.
– Zadania na dziś – wszystkie zadania, gdzie wykonującym jest zalogowany użytkownik i data rozpoczęcia<dzisiaj i data zakończenia jest => dzisiaj. Jeżeli postęp na zadaniu jest 100% traktujemy zadanie jako wykonane i nie pokazujemy na pulpicie
Operacje i zadania można otwierać i modyfikować z poziomu dashboard’u (dwuklik na danym zadaniu lub operacji).
– Zamówienia odbiorców “wystawione w tym miesiącu” – wszystkie zamówienia wystawione w bieżącym miesiącu (wartościowo i ilościowo) przez zalogowanego użytkownika
– Zamówienia odbiorców “do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione przez zalogowanego użytkownika, niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
– Zamówienia odbiorców “w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji porównując do daty bieżącej
– Oferty “do realizacji” – wszystkie oferty aktywne i te które nie są powiązane z zamówieniem
– Oferty “w tym przeterminowane” – wszystkie aktywne, niepowiązane z zamówieniem, gdzie termin ważności starszy od daty bieżącej
– Otwarte szanse sprzedaży – wartość i ilość otwartych szans sprzedaży
Pulpit menadżera
Widoczność pulpitu, uzależniona jest od posiadanych uprawnień w module Administrator (“dostęp do pulpitu menadżera”). Prezentowane dane dotyczą wszystkich użytkowników, którzy wystawiają dokumenty sprzedaży w systemie.
Dostępne “kafle”, dla pulpitu menadżera, prezentują:
– Sprzedaż dzisiaj – wartość sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) wynikająca z dokumentów sprzedaży (bez korekt i zaliczek) + liczba dokumentów, wg. daty wystawienia
– Sprzedaż w bieżącym miesiącu – analogicznie jak „sprzedaż dzisiaj” tylko dotyczy całego bieżącego miesiąca
– Średnia wartość transakcji (ATV) tzw. średni rachunek, czyli iloraz wartości dzisiejszej sprzedaży netto/brutto (w zależności od ustawień) do ilości dokumentów wystawionych dzisiaj
– Sprzedaż – dane dotyczące sprzedaży wg wybranego okresu czasu zgrupowane wg użytkowników, którzy wystawiali dokumenty sprzedaży.
– Najlepsi Klienci i Najlepsze artykuły –pokazujemy 10 najlepszych Klientów i 10 najlepiej sprzedających się artykułów pod względem wartościowym (netto/ brutto PLN), wg wybranego okresu czasu – sortujemy malejąco
– Należności “nierozliczone” – wszystkie należności wynikające z dokumentów sprzedaży, które nie są rozliczone (nie mają rozrachunku przeciwstawnego)
– Należności “przeterminowane” – wszystkie należności wynikające z dok. sprzedaży, które mają datę płatności < od bieżącej
– Zobowiązania “nierozliczone” – wszystkie zobowiązania wynikające z dokumentów zakupu, które nie są rozliczone (nie mają rozrachunku przeciwstawnego)
– Zobowiązania “przeterminowane” – wszystkie zobowiązania wynikające z dokumentów zakupu, które mają datę płatności < od daty bieżącej
W zobowiązaniach i należnościach bierzemy pod uwagę kwotę zobowiązania [PLN].
– Zamówienia odbiorców “wystawione w tym miesiącu” – wszystkie ZO wystawione w tym miesiącu
– Zamówienia odbiorców “do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione i niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
– zamówienia odbiorców “w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji w odniesieniu do dnia bieżącego
– Zamówienia dostawców “do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione i niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia. Brane są pod uwagę także zamówienia wewnętrzne. Nie są brane pod uwagę zamówienia cykliczne.
– Zamówienia dostawców “w tym przeterminowane” – wszystkie ZD i ZW do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji.
Pulpit menadżera – CRM
Widoczność pulpitu, uzależniona jest od posiadanych uprawnień w module Administrator (“dostęp do pulpitu menadżera – CRM). Prezentowane dane dotyczą wszystkich użytkowników, którzy wystawiają dokumenty w systemie. Pulpit pokazuje dane dotyczące dokumentów zamówień, ofert i szans sprzedaży.
Dostępne “kafle”, dla pulpitu menadżera – CRM, prezentują:
– Zamówienia dzisiaj – wszystkie zamówienia odbiorców, wystawione w dniu dzisiejszym, niezależnie od stanu i realizacji
– Oferty dzisiaj – wszystkie oferty wystawione w dniu dzisiejszym
– Szanse sprzedaży dzisiaj – wszystkie szanse sprzedaży wystawione w dniu dzisiejszym, czyli data otwarcia = data bieżąca
– Wykres Zamówienia/Oferty/Szanse – wszystkie wystawione dokumenty w zadanym okresie czasu
– CRM – tabela, dane dotyczące wszystkich wystawionych ZO, OF i SS wg zadanego przedziału czasowego, zgrupowane wg użytkowników wystawiających dane dokumenty
– Zamówienia odbiorców “wystawione w tym miesiącu” – wszystkie zamówienia wystawione w bieżącym miesiącu (wartościowo i ilościowo)
– Zamówienia odbiorców “do realizacji” – wszystkie zamówienia wystawione i niezamknięte (stan otwarty), mające status niezrealizowane lub częściowo zrealizowane. Częściowo zrealizowane zamówienia traktowane są na pulpicie jako niezrealizowane. Pokazują pełne wartości z zamówienia.
– Zamówienia odbiorców “w tym przeterminowane” – wszystkie ZO do realizacji, niezamknięte (stan otwarty), którym minął planowany termin realizacji.
– Oferty “do realizacji” – wszystkie oferty aktywne i te które nie są powiązane z zamówieniem
– Oferty “w tym przeterminowane” – wszystkie aktywne oferty, niepowiązane z zamówieniem, gdzie termin ważności < data bieżąca
– Otwarte szanse sprzedaży – wartość i ilość otwartych szans sprzedaży
Pulpity (w zależności od posiadanych uprawnień) prezentują kafle “administracyjne”, które dostępne były z poprzedniego widoku pulpitu i nie zmieniła się zasada ich działania.
Są to:
– Liczba dni od ostatniej kopii bezpieczeństwa,
– Pobierz aktualizację słownika banków,
– Pobierz najnowszą wersję Raks,
– Kursy walut NBP,
– Alarmy.